{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

snyd med løbetid? {{forumTopicSubject}}

Vores tæve er lige pt på hanhunde besøg. Efter alle beregninger skulle hun være mere end klar nu, men det er hun ikke. Hun begyndte at bløde fredag 2 uger siden, men det var meget lyserødt . Vil i sige at det er fra den dag at den rigtig er i løbetid eller kan det være en form for 'pletblødning' op til den rigtige løbetid, vi holdt desværre ikke øje med hvornår der kom rigtig mørkt blod. For hvis hendes løbetid startede den fradag så skulle hun jo (hvis man sammenligner med gennemsnittet af hunde) være godt klar, allerede for nogle dage siden....nogle erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snyd med løbetid?
  • #1   23. jul 2011 En løbetid kan også være uregelmæssig, forstået sådan at tæven måske holder op et par dage med at bløde, og så starter igen. Har du ikke en bekendt med en hanhund, du kan prøve at stille hende for, for hannen vil hurtig spotte hvornår hun er højløbsk. Er hun ikke det, så vil han ikke værdige hende.

Har selv en højløbsk tæve, og en han (som er steriliseret) og han har i 2-3 dage været helt oppe at køre. I dag er hun, så vidt jeg kan tælle på 15 dagen, og er blevet parret. Parrer igen i morgen. Tæver kan godt med alderen få et senere parringstidspunkt, det er ofte set.

Så tab ikke modet, men prøv at find en han hun kan stille for. Når han er på, så er hun ved at være højløbsk.

Held og lykke.

• #2   23. jul 2011 ok. vi har dagligt haft vores egen hanhund til at hilse på hende, og han slikker jorden overalt hvor hun har siddet og er meget interesseret i hende alle dagen, dog ikke sådan at han prøver at spring op. Hun derimod har snappet ud efter ham hver dag og ikke vist spor interesse. i onsdags kørte vi hende så hen til der hvor hanhunden hun skulle parres med var, men selvom hannen er interesseret er hun ikke rigtig interesseret. men ja, vi lader dem gå sammen nogen dage endnu,,,

• #3   23. jul 2011 Så længe han ikke gør anstalter til at ville springe op, så er hun ikke klar. Hun må heller ikke skælde ud på ham, selvom hun lægger halen til side og virker interesseret. Det er 2 gode tegn på at hun ikke er klar. Men det skal nok lykkes, er jeg sikker på.

• #4   23. jul 2011 Jeg vil tælle den dag, jeg opdager lyserødt udflåd som den 1. i løbetiden, og de mest gunstige dage herefter er 10.-14. dagen, så jeg tror desværre, at I er kommet for sent...

Jeg plejer at "vende bunden i vejret" på tæverne stort set hver dag, når jeg ved, at løbetiden nærmer sig, og jeg dupper dem med et stykke køkkenrulle for at sikre mig, om der er farve eller ej.

Held og lykke;o)

• #5   23. jul 2011 Ha, ha, det kan i nogle tilfælde aldrig være for sent. Har en veninde som havde en han på besøg til at parre en tæve i løb. Forinden havde hendes anden tæve været i løb 28 dage forinden. Ingen fare... men ak hanne parrede tæven og der kom hvalpe ud af det. Heldigvis kunne det ikke betegnes som et ups kuld, da det var hunde af samme race med stamtavle om med en indavlsgrad, som var under det anbefalede.

Bare for at fortælle at verden ikke altid er sort og hvid.

• #6   24. jul 2011 hehe, ja så er der altid håb smiley
    men så må vi nok hellere huske at holde vores hanhund adskilt fra tæven når hun kommer hjem, bare for en sikkerhedsskyld smiley ku blive nogle forfærdelige hvalpe

• #7   24. jul 2011 Bianca er blevet parret på 16. og 17. dagen denne gang, 20 min. første gang og 25 min. anden gang. Ikke at tiden har nogen betydning for om der kommer hvalpe, men det viser at hun var villig til at lade sig parre.

Keep up the hope.

• #8   24. jul 2011 i kan få taget en progesteron test hos dyrlægen, den kan fortælle præcis hvornår hun er højløbsk.

• #9   24. jul 2011 ja, det var også en ide vi havde, men troede at når nu vi kørte hende derned i så god tid, så sku man nok ku ramme dagen, der er en 2½ timers køretur derned, så vivælger at lade hende gå dernede lidt ekstra tid og så se om ikke det lykkedes, men rart at høre at så mange har erfarring med sen parring. vi har prøvet mange gange før at parre hende, ved samme hanhund, hvor det bare ikke er lykkedes fordi hun snerede af hannen og satte sig ned, for 2 år siden lykkedes det dog, og så troede vi at nu vidste hun hvordan det foregår og så måske gerne ville...underligt, hun har hendes helt egen måde at være på...

Kommentér på:
snyd med løbetid?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce