{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.196 visninger | Oprettet:

Atopica mod Pemphigus Vulgaris (ang. Buddy). {{forumTopicSubject}}

Så har vi idag, sammen med dyrlægen, besluttet, at sætte Buddy på en fast forebyggende behandling, som forhåbentlig kan forhindre flere udbrud, af den alvorlige, autoimmune sygdom, som Buddy desværre er ramt af.
Han starter på det imorgen, når vi har hentet medicinen på Apoteket.
Medicinen hedder Atopica (Ciclosporin). Den går ind og dæmper/hæmmer, hans immunforsvar, så det forhåbentlig ikke igen, "går i krig", mod Buddys' egne hudceller, hvilket ubehandlet meget vel, kan føre til aflivning i sidste ende.
For der er ikke anden behandling mulig, end prednisolon, i den akutte fase og så må man se, om det har tendens til at komme igen (ofte) og derpå køre på en fast medicinsk steroid behandling---i Budsen's tilfælde Atopica.
Det skulle udsætte hunden, for lige knapt så mange bivirkninger, som Prednisolon på fast basis.
Dog er der jo intet medicin, som er uden bivirkninger. Og vi er blevet forberedt på, at der kan komme opkastninger, diarre og evt. lidt nedstemthed. Vi vil under alle omstændigheder holde ham under konstant observation.
Vi havde jo håbet på, at vi kunne prøve en gang til, helt uden medicin. men da dyrlægen mente, at nu Buddy har haft to udbrud, på 1½ måned og anden gang var sygdommen noget længere at få slået ned, så ville det være noget rigtigt skidt, hvis den skulle få overtaget igen igen.
Så nu gør vi dette og håber på, at Buddy alligevel kan få et godt, muntert og langt liv, sammen med Balder, kattene og os. Han er jo kun 2 år og 9 mdr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Atopica mod Pemphigus Vulgaris (ang. Buddy).
  • #1   14. jul 2011 Det er ikke for at gøre dig ked af det eller noget. Men jeg forstår ikke hvorfor han ikke får lov at få fred. Det kan godt være mange kommer helt op at kører i det røde felt pga dette indlæg. Det er ikke fordi jeg ikke syntes det er synd for jer. Men jeg syntes bare det er synd for ham at proppe ham sådan med medicin bare for at han evt kan leve lidt længer..

    men det er jo bare min mening. Jeg ville aldrig lade mine "børn" gå igennem det for at jeg kunne have glæde af ham i længere tid.


  • #2   14. jul 2011 Så skulle min hund også aflives, han er på prednisolon, og har været det i lidt over 1 år. Og han slipper det aldrig. I dag er hans dosis sat op til 10 mg om dagen, det skal jeg prøve i 3 til 4 dage, og så sætte det ned til 5 mg. Lige nu får han kun 2½ mg om dagen. men han kan ikke holdes smertefri mere på den lave dosis. Ogi dag har jeg taget den beslutning, at han ikke skal have fjernet sine lårbenshoveder, jeg kan ganske enkelt ikke træne ham op bagefter. Og dette er i samråd med min dyrlæge/kiropraktor

  • #3   14. jul 2011 Ejer af de 3 C'er:
    Uha nej, ked af det, bli'r jeg først helt, når og hvis der ikke kan ses nogen redning, ved at give ham denne forebyggende medicin. Lige nu har han det fint. Men han skal igang straks, med denne profylaktiske medicin, da han ellers vil være udsat for endnu et udbrud. Meningen er jo, at holde ham fuldstændig symptomfri. Han skal på ingen måde lide, eller udsættes for at vi "trækker det i langdrag", for at se hvor langt vi kan nå. Vi er meget ansvarlige og ved absolut godt, når det er tid at sige stop.
    Jeg har haft hunde og katte i 50 år---og haft meget sygdom blandt dem. Og jeg ved, at der kan gøres rigtigt meget for syge dyr idag.
    Da jeg talte med dyrlægen idag, blev vi da også helt enige om, at vi da satser på, at Buddy er her endnu, om 10 år ;o)
    Fint nok, at høre alles mening her på HG. Det er ok.


  • #4   14. jul 2011 Anne Julie F:
    Tak, jo vi er jo alle ulykkelige, når vores dyr er så syge, at man må tage den sidste forfærdelige beslutning. Det skulle jo gerne være for hundens skyld, at man gør alt for at få den rask---ikke kun for vores egen.
    Vi håber også på, at dette "projekt" vil lykkes.
    Dejligt at høre om, at I gjorde ret i, at lade jeres Sigurt få behandlingen---og at det var med god virkning :o)
    Tak.


  • #5   14. jul 2011 Hej Maj-Britt:
    Vores sidste Schæfer levede også de sidste tre år af sit liv på Prednisolon, da han havde svær HD. Han fik som 3-årig lagt guldimplantater ind i begge hofter, med ret så god virkning. Men da han så blev ældre, var det ikke nok. Så ja, vel kan de ha' et godt liv. med en korrekt medicinereing.
    Så nu prøver vi det her med Buddy---selvfølgelig. Han er så vidunderlig en lille hund. Og han fortjener, alt den bedste behandling.
    Godt at høre, at det er med god virkning, at din hund også får medicinsk behandling, på fast basis.
    Tak for din hilsen.


  • #6   15. jul 2011 Det var en god oplysning for mig, det med din schæferhund, så er der et lille håb for, at min lille hund kan leve lidt endnu. Og rigtig god bedring med lille Buddy

  • #7   15. jul 2011 Det kan være rigtigt svært at vurdere hvornår "nok er nok".
    Det er så forfærdeligt at skulle stå og tage den beslutning. Men det er mit indtryk at netop dyrlægerne, som jo ikke har noget følelsesmæssigt i klemme hos det enkelte dyr, er rigtigt gode til at sige til dyreejere hvornår det er nok.
    Heldigvis.
    Så når dyrlægen i dette tilfælde synes det er rimeligt at behandle med Atopica, er jeg sikker på at det er fordi han har forventninger om at det kan være en god løsning på problemet:)
    Held og lykke med det hele, Tina!


  • #8   15. jul 2011 Ork ja Vivian. Vi har haft vore samme dejlige dyrlæger, gennem de sidste 24 år. Så vi er helt og aldeles fortrolige og tillidsfulde, i forhold til, hvad de kan råde os til og vejlede os i.
    Og de har gang på gang, måtte stå sammen med os, i de aller sværeste stunder, hvor vi tager afsked med en højt elsket hund, eller kat.
    Og da vi har været ekstremt uheldige, med sygdomme, af forskellig art, hos vore dyr. Så er de jo fulde af god vilje til, at hjælpe os og finde den absolut bedste behandlingsform til vores lille vaps, der selvfølgelig også skulle rammes af sygdom, lige som næsten alle vore dyr har været.
    De siger selv til os, når vi er på gennemgang i klinikken, at der må være en højere mening med, hvorfor det altid er os, der får de syge dyr :-l
    Der ville også være god mening i, at vi fik sat en sponsorplade op på muren, på klinikken. For vi har da bidraget meget til den store udbygning og alt det nye apparatur, he he.
    Men som du selv nævner, så ville de aldrig foreslå denne nye behandling, hvis ikke de mente, at der var god mening med det. Og ja, hvis det viser sig, hen ad vejen, at der bare ikke er noget, der kan holde sygdommen væk, så ved jeg at de vil råde os fuldt ud til Buddy's bedste.
    Tak for din søde hilsen.


Kommentér på:
Atopica mod Pemphigus Vulgaris (ang. Buddy).

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce