{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Så fik min hund konstateret allergi {{forumTopicSubject}}

Vi var til dyrlæge i dag, hvor han med det samme kunne se det er en form for allergi hun har. Vi fik jo en masse muligheder vi kunne med hensyn til behandling. Hun skal til at ha det foder fra Royal Canin som hedder hypoallergenic. og hun har fået binyrebarkomon, og antobiotika for at tage betændelsen i hendes øre og på hendes krop og til sidst to forskellige slags øredråber. Det skal hun være på i 21 dage, og så skal vi til dyrlæge for at se hvordan det ser ud. Om betændelsen er forsvundet. Vi skal ha taget nogle blodprøver, så vi kan se hvilken allergiform det er hun har, så vi evt kan behandle det derefter, Han snakkede om en hyposensibilisering. Er der nogen som har erfaring med dette? Hvad gjordi I da jeres hund fik det konstateret?

Hvordan er det med sygeforsikring? Kan man nå at melde sig ind i sådan en eller er det for sent?

Håber I kan hjælpe så man kan få bare lidt ro i sindet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så fik min hund konstateret allergi
  • #1   27. jun 2011 Jeg gav binyrebarkhormon og antibiotika til alle symptomer på allergiudbrud var væk (stoppede max 3 dage senere med binyrebarkhormonen da det er ekstremt skadeligt for immunforsvar og organer og en hund med allergi har i forvejen en fejl i immunforsvaret) og pakkede så det møg væk så hun ikke skulle have dette dgl. og startede hende op på rådt så jeg kunne påbegynde den lange process med at finde frem til hendes allergener via udlukkelsesmetoden.

    Da jeg havde fundet disse begyndte jeg hyposensibilisering ...

    Hyposensibilisering er at udsætte hunden for de kendte allergener i så små mængder at der ikke udløses et reelt udbrud .. Og med tiden kan man udsætte den for større og større doser af allergenet uden at hunden reagerer.

    Jeg tror ikke på blodprøver og indsprøjtninger når det kommer til allergi. Det er alt for usikkert ..

    Men du skal selvf. gøre hvad du mener er bedst. Hyposensibilisering ved dyrlægen foregår med indsprøjtninger og det virker ikke så ofte efter hvad jeg fornemmer?
    Og dette kan sagtens skyldes at man ikke kender hundens rigtige allergener da blodprøverne er så usikre og viser falsk/positivt.

    Kia har nu kun omkring 3-10 allergiudbrud om året alt efter hvor svagt/stærk hendes immunforsvar er og hvor stresset hun er generelt ...

    Alle de forskellige allergitørfoder kan hun ikke tåle. Men så snart jeg startede hende op på rådt stoppede hendes allergi.

    Hun var 5 mdr. da hun fik konstateret allergi og dyrlægen sagde hun skulle have binyrebarkhormon resten af hendes liv og hun nok ikke ville blive mere end 2 år da dette jo ville smadre hendes krop ...

    Jeg gav hende det som sagt 3 dage og stoppede så. Giver hende det nu kun ved udbrud og udbruddet stopper 10-20 minutter efter indgift. Hun bliver 4 år i august og er medicin og udbrudsfri næsten 360 dage om året :o)



  • #2   27. jun 2011 Du kan godt melde dig en sygeforsikring med alt der har at gøre med allergien vil du ikke kunne få forsikret. Du skriver under på at din hund er rask/du skal oplyse hvis den ikke er når du opretter en forsikring ...

  • #5   28. jun 2011 har været der og betalt for min dyrelæges ferie med alle de penge jeg lagde der. heldigvis havde jeg forsikret hende inden og tror ikke du kan få det dækket nu smiley

    men der findes andre og billigere løsninger end alt det din dyrelæge har anbefaldet. jeg ville lave udelukkelses metoden (er ked af jeg ikke fik muligheden den gang)

    jeg har også været ved at miste min hund pågrund af alt det der blev puttet i hende. men nu 3½ år efter vi skiftede til Barf har hun en meget bedre tilværelse. ( du kan også se billeder under min lulu)


Kommentér på:
Så fik min hund konstateret allergi

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce