{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Hvad sker der lige? {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver præsenteret for den ene sag efter den anden med hunde der skifter hjem, lige så tit, som vi andre skifter underbukser.
Nogen får andre til at sælge deres hunde, for ikke at blive "opdaget".
Nogen parrer deres alt for unge tæver bare for at tjene penge.
Nogen er ikke klar over deres tæve er drægtig, og vupti er der en hvalp.
Jeg synes listen bliver længere og længere. Nu prøver jeg lige at skrive i dette åbne forum, for hvad sker der lige?
Alle vi der er her inde på Hundegalleri burde være her fordi vi elsker vores hunde, men jeg ser bare et marked, hvor hundene er blevet en ting, en vare, og jeg bryder mig ikke om det.
Alle herinde vil sikkert sige de elsker deres hunde, men jeg må så sige, det ikke er det indtryk man altid får.
Jeg bliver så ked af det, når jeg oplever levende væsner er mindre værd en cool cash!
Skulle lige af med lidt galde...........

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der lige?
  • #1   25. jun 2011 Diana.. Er så enig.. har kigget lidt rundt både herinde og andre steder og oplever tit at falde over flere annoncer hvor de søger nyt hjem til deres hunde - kigger mest på CC'er da jeg jo må indrømme at mit hjerte er helt tabt til den race - men syntes det er så syndt at der omplaceres så mange hunde, man ved vel da at man binder sig mange år ud i fremtiden når man anskaffer sig en hund - eller det burde man da tænke at man ved.. Mine hunde flytter ihvertfald aldrig herfra om jeg så skal leve af rugbrød selv hvis det skulle komme til det økonomiske var et problem, så gjorde jeg det.. Har set hvordan flytninger kan påvirke en hund, min labrador havde flyttet 5 gange inden hun flyttede herud, og hun var et nervevrag og frygtede hver gang jeg gik ud af døren at jeg aldrig kom hjem igen, det tog hende 1 år at fatte at jeg altså kom hjem hver gang jeg smuttede. Så det skærer i hjertet at se hunde blive omplaceret gang på gang smiley

• #2   25. jun 2011 Ja du har helt ret. Min Aboo har haft 11 hjem før mig, så jeg har også mærket hvordan de flytninger præger en hund.
    Der kommer de samme adfærdssymptomer som hos børn der bliver flyttet rundt.
    Som du skriver, så ved man jo, man binder sig mange år frem i tiden. Ville ønske flere tænkte over det, inden de bare går ud og køber hund.

• #4   26. jun 2011 Ja her må jeg så kun give jer ret, det er så sørgeligt at se.. og man tror man jo det er løgn når man har haft kontakt med op til flere, at de skal passe på med hvem de køber / sælger til, og gør lige nøjagtigt hvad andre har rådet dem fra.. lige netop derfor jeg også mener at så er det pengene det handler om og ikke hundene.. kunne også se en ny oprettet hund i dag, at moren er en af mine tidligere hvalpe som er knap 3 år hun har haft de første 3 kuld.. det gør så ondt at se sådan et billede af hende hvor sørgelig hun ser ud, og ved at hun har skiftet hjem op til de første 6 gange.. jeg bliver så rasende.. og ja sætte andre til at oprette en annonce af sine hvalpe, fortæller jo bare at man skal holde sig væk fra sådanne "opdrættere" for der er jo en grund til man skal have et andet navn på.. føj og ja fordi vi har travlt med sådanne mennesker, tænker de nok.. men nej fordi de skal skjule deres snyd og bedrag.. de skulle næsten prøve det selv..

Tænk jer dog om og prøv at knokle for føden frem for at dase derhjemme og tjene penge på de sølle hunde.. argh jeg er bare så rasende.. så rasende at navne på disse hundehandlere næsten skulle frem.. og tro mig det skal de nok komme.. og opdrætter køber hund i januar og ligger nu allerede med hvalpe.. mon den har vænnet sig til at være hvor den er nu.. hun har så også været de første 5 steder.. uuuha..

• #5   26. jun 2011 ja og så skriver de altid så flot i annoncerne at de vil blive vant til andre hunde og mennesker.. ja det tror da pokker for de bliver jo solgt eller byttet rundt imellem hele den flok der efterhånden er af disse såkaldte penge griske madammer..... og ja jeg er s*u gal..

• #6   26. jun 2011 Puha!! De skulle skamme sig!

• #7   26. jun 2011 Forstår jeres vrede. jeg er simpelthen så ked af det på alle de hundes vegne ;o(

Kommentér på:
Hvad sker der lige?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce