Min tæve på 2,5år er pludselig arrig!?! {{forumTopicSubject}}
Hej HG..
Jeg har fået et alvorligt problem med Fie, hun er overfor 2 hunde blevet alvorligt arrig?!
Det skal siges, at vi på hjemmefronten har oplevet en del magtkampe mellem Fie (2,5år) og Felia (1år), Felia er størst/stærkest fysisk og har prøvet at tage magten, men Fie har IKKE ladet sig kue, og er derfor stadig den endelige bestemmer, men vi bruger det ikke som sådan i henblik til mad osv, alt er lige delt mellem dem!
Men, disse magtkampe som har kørt, er faldet helt til ro, de har fundet rangen og den seneste måned har jeg ikke set ét tilfælde mellem de to..
MEN, så sker der det at vi igår på aftenturen møder vores underbo og hans gravhund, Fie gøer fuldstændigt sygeligt, knurre og er virkelig oppe i et rødt felt jeg ikke husker at have set!? Min kæreste tager hende op, vender sig om og beroliger hende, så hun ikke kan se gravhunden.. Felia og jeg går hen og hilser, og hun er meget på vagt overfor ham, (sikkert efter Fies udbrud) ....
Jeg undre mig over det er SÅ slemt, det skal siges at Fie kan dufte ham på opgangen hvis de er gået ud lige før os, så kan hun godt gø af ham, eller hvis hun ser ham på afstand, så gøer hun - som om hun ved han er fra samme opgang og derfor en fjende?!
MEN, idag møder vi så en chihuahua på 12år, som normalt ikke vil hilse, og da hun ser hende, går hun igen fuldstændig amok! Jeg er desværre rigtig bange for at hun ville gå direkte i angreb hvis hun f.eks ikke var i snor eller jeg satte hende ned?!!!
Den anden går hen og hilser og de to leger faktisk lidt, mens Fie sidder oppe hos mig og gøer voldsomt!! Jeg skælder ud og siger "NEJ", og dét dæmper hende faktisk lidt.. Jeg synes det er en rigtig voldsom adfærd og har nu betænkeligheder med at f.eks lade hende gå fri, hvis hun får sådanne brister??!
Andre der har oplevet SÅ voldsomme udbrud? Og hvordan er det håndteret?
Jeg er ikke pt interesseret i at få afvide vi skal kontakte en adfærdsbeh., da jeg selvf. ved at det kan blive en løsning - de ska sterelliseres næste måned, og herefter kan det jo også ændre bare lidt, så det er 'sidste' udvej med adfærdsbeh... Jeg er bare meget interesseret i at hører om I andre har oplevet sdan en pludselig forandring hos Jer? Der er intet med dem herhjemme, og hun gøer f.eks ALDRIG af at hører nogle på opgangen eller hvis hunde gøer udenfor... Så det er en mystisk adfærd..
aug 2009
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
aug 2009
aug 2009
aug 2009
Min tæve på 2,5år er pludselig arrig!?!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside