{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkølet??
  • #1   19. jun 2011 Hunde bliver ikke forkølede som mennesker.

Har de sekret fra næsen, så skal den undersøges for en luftvejsinfektion eller andet.

• #2   19. jun 2011 Ja - det kan de godt - men jeg ved faktisk ikke om det er farligt for dem. Hvis der er det mindste med det almene - sløjhed, feber, nedsat madlyst ville jeg nok kontakte dyrlægen en gang. Hvis det ellers ligner menneskeforkølelse tænker man, at det ikke burde være noget særligt, men jeg har kun set egne hunde forkølede med klart snot og nysen - ikke med grønne 11-taller.

God bedring - lad os høre hvordan det går!!

• #3   19. jun 2011 Jow hunde kan bestemt blive forkølet. Og når det er så slemt som du beskriver ville jeg lige ringe og høre dyrlægen ad. Ellers skal i sørge for at hun ikke ligger i træk, på koldt underlag(beton, fliser, klinker mv). Og hun må heller ikke blive våd, ved svømning, bad mv hvor hun ikke bliver tørret med det samme.

• #4   20. jun 2011 Kan ikke forstå når folk siger at hunde ikke kan blive forkølede... Jeg ringede til min dyrlæge da Terkel havde grønt tykt snot lignende væske rendende og af næsen, og han gik og nøs, han sagde at hunde sagtens kan blive forkølet, og at det var det han var.

Så jeg rendte og tørrede lille Terkels næse indtil hans forkølelse stoppede...

• #5   20. jun 2011 Lonnie, hunde kan både få virale og bakterielle luftvejsinfektioner, ligesom vi kan.
    De virale svarer til vores forkølelser, men det er ikke noget, man helt på samme måde kan trække på skuldrene af, som vi kan med med vores forkølelser.

Symptomerne kan dække over andre og langt alvorligere tilstande - specielt hvis der er bakterier involveret. Det kan man ikke se.

• #6   20. jun 2011 Men hunde kan godt blive forkølet, men som du siger CH skal det altid undersøges/tjekkes hos dyrlægen når hunden viser symptomer på det. Det er/kan være mere alvorligt en vores forkølese.

• #7   21. jun 2011 Fik også af vide at hvis det ikke var væk inden for en uge skulle han undersøges... Nåede heldigvis aldrig så langt..

• #8   21. jun 2011 Jeg var til dyrlægen med Amy igår. Fandt ud af at hunde sagtens kan bliver forkølet. Det skal dog undersøges af dyrlæge, hvor vi mennesker bare kan tage det stille og roligt.

• #9   21. jun 2011 Mille, lige præcis. De bliver ikke forkølede som vi mennesker gør, og man bør handle på det, i modsætning til os.

Kommentér på:
Forkølet??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce