Barf start, ved allergi, og hvad skal jeg købe? {{forumTopicSubject}}
Jeg har for længe siden overvejet at starte med barf, vores franske har allergi, og kan ikke tåle lagermider og husstøvmider. Vi prøvede så wolfsblut og det virkede rigtig godt, lige ind til nu hvor hun har været i løbetid og blev falsk drægtig. Nu kan vi bare ikke komme af med det skide kløe, som giver hudbetændelse og meget irritation, det er på trods af hendes medicin som vi betaler i dyre domme for.
Nu prøver vi så som sidste udvej med barf, hun har tidligere levet af hestekød og kartofler for at udelukke foderallergi..
Jeg bor i Roskilde, vi har en forhandler af rigtig hundemad, men de har vidst ikk så meget forstand på det, da det er en almindelig hundebutik.
Nogen der har et link til en god start foderplan, med ikke for mange typer kød på en gang?
Hun skal ha nogle tilskud ved siden af, hvad skal man vælge?
Og hvor er det godt at handle ind her på midtsjælland, evt storkbh. God rådgivning og selvfølgelig også gerne en fair pris. Har hørt det fra rigtig hundemad sku være dyrt.
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 37 Svar: 435
De har meget at vælge imellem også hestekød hvis det er det du er mest interesseret i.
Inden du betaler en masse ti rådgivning på læs om det entet her eller på nettet
Jeg har fået en masse ud af at læse om andres oplevelser her
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
Havde tænkt at starte med nogle enkelte kødtyper, ikke for mange for det kan jo ske hun også er allergisk overfor nogle protein kilder selvom blodprøven ikke viste det. Så ikke kun hest.
nov 2009
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 37 Svar: 435
De har meget forskeligt så mon ikke du vil kunne finde noget. Og de skal heller ikke have penge til vejledning, det er jo en del sf deres job
Du kan evt bare snakke med ham og så tænke over det, eller finde andre butikker hvor du kan få lidt rådgivning inden du gå i gang
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
men snak med forskellige og dan din EGEN mening om tingene, det er dig der kender din hund bedst og jeg ville helst ikke lave en foderplan til en hund jeg ikke har set, eller har jævn kontakt til ejeren.
dec 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 146 Svar: 779
Barf start, ved allergi, og hvad skal jeg købe?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside