{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rundflettet udstillingsline ?
  • #1   11. jun 2011 Er det noget i stil med dette?

http://www.carbidecamps.net/CombinedActivities/LanyardsPage/barrel.htm

• #3   12. jun 2011 Tak Mette nej det er nærmere den de på den engelske side kalder Round braid, men jeg håbede på en dansk side.
    Jeg synes det er lidt svært at forstå forklaringen også hvis jeg sætter google til at oversætte.

• #4   12. jun 2011 når jeg ser på det de kalder Round braid så minder det om hvordan jeg har lært at flette med 4 tråde..(kniplingsfletning)...men det blev en flad fletning
    hvis du har trådenes placering 1-2-3-4
    krydser man 1-2 samt 3-4 ----> 2-1-4-3....... 1 og 3 ligger øverst
    derefter krydser trådene i midten 1-4 omvendt vej....4 ligger øverst--> 2-4-1-3
    man fortsætter så med ydre krydsning og indre krydsning.

Jeg har også engang lavet nogle runde snorre på en papskive
    man tager en paptallerken eller rund skive af pap og klipper 24 klip ca 1 cm ind. så laver man et hul i midten på ca en cm i diameter.
    man fletter med 12 tråde. alle trådene minder man sammen og binder en sten på. trådene kommer op igennem hullet i midten. trådene sættes i hakkene parvis = 6 par... par 1 sidder overfor par 4...2 overfor 5 og 3 overfor 6
    man fletter ved at trådene bytter plads.....man fletter /flytter altid den samme vej = med uret.
    indtil man kan teknikken er det nemmest at arb. med 3 farver.

herefter bliver min forklaring usikker for det er en del år siden jeg sidst har prøvet.
    man flytter en tråd af gangen , men jeg kan ikke huske om man sætter den før eller efter trådene af samme farve på den anden side...derefter flytter man den modsatte tråd over til den efterladte tråd af farven.....derefter drejer man skiven så næste sæt i urets retning bytter plads

de 3 farver snor sig op af snoren

• #5   12. jun 2011 Tak Estrid
    Jeg prøver om jeg kan finde ud af det.

Kommentér på:
Rundflettet udstillingsline ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce