Har din hund allergi?

Har din hund allergi?

Medlemmer: 245
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
2.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Loppe- husstøv- og fodermider :( Loppe- husstøv- og fodermider :(

Rosa har fået konstateret allergi for lopper, husstøv- og fodermider.

Dyrlægen har fortalt at der kan laves en vaccine mod miderne. Nogen der har erfaringer med sådan en vaccine?

Vi har tidligere fodret med råt, og det overvejer vi kraftigt at gå tilbage til, men det hjælper jo ikke på husstøvmiderne.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppe- husstøv- og fodermider :(
  • #2   8. jun 2011 når hunden skal kæmpe imod 3 allergener, ville jeg tage det 1. nemme fra, nemlig foderet. få boostet imunet med hvidløg, som også hjælper på lopper (på nogen hunde) og så se hvordan den så reagere på husstøvet.
    hvis det forsat er slemt, så ville jeg vælge sprøjterne. men min kunne ikke klare dem, da hendes imun ikke var stærkt nok. hun ville måske kunne tage dem idag, men lider ikke det store af det i forhold til før.

se evt hendes profil.

• #3   8. jun 2011 Hunde tåler nu ikke hvidløg i særlig store doser, så det ville jeg passe meget på med. Sørg for at få hende behandlet med frontline regelmæssigt, så hun ikke får lopper, og så ville jeg fodre med et allergi-foder. Er det lagermiderne hun ikke kan tåle?? For så kan jeg bestemt anbefale f.eks. Orijen, hvor der ikke er korn i. Husstøvmiderne er svære at gøre det store ved, bare sørg for at få luftet ud hver dag og evt. vask hendes seng af og til.

Og synes lige så godt du kan få hende hyposensibiliseret - ca. 70 % af hundene responderer rigtig godt på det, så det er forsøget værd smiley

• #4   8. jun 2011 Pia, hvor gør det mig ondt at læse. Jeg vil ekstra obs på hendes adfærd.

Vi har aldrig før døjet med lopper og har ingen i huset nu, selvom vi ikke giver fast forebyggelse, men det kommer vi fremadrettet til, ligesom hvidløg bliver indført igen.

Jeg er mest "nervøs" for støvmiderne, da der med 3 hunde jo let kommer en del skidt i huset, men fremover bliver sengetøj skiftet oftere, vi køber en robotstøvsuger og så må vi se hvad der sker.

Skal til dyrlægen på fredag, og håber jeg kan blive lidt klogere på hvad der helt nøjagtigt er hun ikke kan tåle.

Åh hvor er jeg glad for denne gruppe. Selvom jeg ved mange andre hunde har allergi, så følte jeg mig pludselig så alene om det.
    Længe leve HG smiley

• #5   8. jun 2011 Er din hund blevet testet ved blodprøve?

Min labrador er allergisk overfor lagermider, husstøvmider og katte.

Når en hund ikke kan tåle lagermider, så kan den heller ikke tåle husstøvmider. Det kaldes en krydsreaktion... Så det er ikke sikkert, at det er husstøvmiderne, der er den primære allergi.

Min hund fik 9 indsprøjtninger ud af vaccineprogrammet, men det havde ikke nogen synlig effekt, så jeg stoppede. Istedet kontaktede jeg en Veterinær Ernærings Terapeut, som har hjulpet mig ang. foder siden januar sidste år.

BARF er helt sikkert nr. 1 for en allergihund. Jeg overvejer det også kraftigt til min. Han får Gourmix fra Vetcur p.t.

• #6   8. jun 2011 Gitte, ja hun er testet ved blodprøve.

Håber virkeligt vaccinen virker bare lidt, og vi så ellers kan holde det nede ved foderskifte.

Hvilken V.E.T. har du brugt?

• #9   9. jun 2011 hunden ud af sengen som det 1. du har flere og de skal nok vende sig til at være væk fra soveværelset.
    jeg kan se på min med det samme hvis hun har ligget i sengen. vi har min svoger boende og han elsker hunde i sengen og efter en uge var det tydeligt at se på lulu og hun havde været med i sengen... hun klør sin pels af på maven.

jeg har en børne allergi dyne som vaskes på 60 og er nem at putte i fryseren:-) som hun sover på.

hvidløg der gives i rigtige dosiser giver godt resultat og er igen rigtigt godt for imunforsvaret.

• #10   9. jun 2011 Pelle, ja altså udover at vi har forsøgt alt muligt andet for at finde ud af hvorfor hun kløer, bliver rød og hævet om munden, får tørre flager i ørerne og noget der ligner arp på ryg og hoved.

Jeanne, hold da op, det hele begyndte jo omkring den tid, hvor hun begyndte at sove i sengen

• #11   9. jun 2011 Starter da lige med at smide dem alle ud af sengen igen smiley

• #12   9. jun 2011 det er da en nem løsning smiley

• #13   9. jun 2011 Ja, det var det da smiley

• #14   9. jun 2011 Kenzo er også allergisk over for husstøvmider lager mider og loppe spyt han får der der indsprøjtninger han har fået dem i over et halvt år nu og det har virket rigtig godt han kan stadig få lidt udbrud (så får han små knopper med betændelse i over hele kroppen) han bliver badet hver anden månede i noget spesjelt shampoo og så får han barff og en stor del af det er fed fisk og hvidløg det har virkelig hjulpet ham, og så vasker vi hans allergi dyner en gang om ugen og støvsuger hverdag
    rigtig mange gange hel og lykke med det det er aldrig sjovt

• #15   9. jun 2011 Eva, hvor dejligt at høre det har hjulpet smiley

Rosa får også sådan nogle bumseagtige knopper.

Jeg har lige været ude og købe ny støvsuger, poseløs Samsung.

Hvilken shampoo bruger du?

• #16   9. jun 2011 Jeg bruger Heidi fra Bakkely Gårdbutik/Mypets.dk. Hun er rigtig dygtig, og har hjulpet mange allergihunde til et bedre liv uden vacciner og piller.

• #17   10. jun 2011 shampooen heder allerderm scrub
    Det den bedste shampoo jeg har prøvet den er til hudbetændelse de små knopper der, så den går ned og renser hunden der er lidt klorhexidin i den er et vidunder middel her hos og når han får sine udbrud
    de er ikke forsvundet selvom der er meget langt i mellem dem og de slet ikke er så slemme som før vi startede behandlingen, han klør sig ikke mer så det er kun pelsen der ikke er så flot når han hare udbrud men det genere jo ikke ham :0)

• #18   10. jun 2011 nu har jeg en sort hund, så derfor bruger jeg kaffeskub.... kaffegrums, lidt kold kaffe, olivenolie og lavendel. det skubber jeg hende godt ind i og hun elsker det. og skylder selvfølgelig efter... ja og min han prøver at spise det imens smiley
    men det giver en dejlig blød pels og kaffen er udrensende ( kan også bruges på kvindelår mod appelsinhud smiley )

• #19   10. jun 2011 måske jeg skulle prøve med kaffegrums, for at give hende en god scrub og løsne belægningen godt smiley

• #20   10. jun 2011 Kenzo er en stor hund på over 50 kg der er til ca 4 vask hvis man skummer det lidt op i vand den koter 110 eller 120 kr men det vil jeg heller betale end han skal ha medicin mod kløe.
    Nu ved jeg jo ikke hvordan jeres hundes udbrud ser ud men det Kenzo får er små knopper med betændelse i = hudbetændelse det ville jeg nok ikke komme kaffe i,
    huden er sart og betænt den skal behandles skånsomt, hvis huden er meget tør ville jeg tilsætte olie i kosten
    men lige som mennesker er hunde også forskellige men hvis i skal til dyrlæge og snakke ville jeg da høre ham hvad han mener om en skrubbe kur det kan jo være meget godt til mennesker ved jeg men hunde har jeg aldrig hørt om det kommer nok andt på hvilken udslæt hunden har

• #21   10. jun 2011 selvom shampooen hedder scrub er det ikke en skrubbe shampoo

• #22   10. jun 2011 Eve, det lyder ligesom Kenzos hud, men med et lag der minder om arp, og det kunne være rart om en scrub kunne hjælpe med at løsne det sidste.

Hvor køber du din shampoo?

• #23   11. jun 2011 Kenzo kan også godt blive tør arp lignende men jeg ville ikke skrubbe i det, når hud laget er skadet bliver det læt fortykket i forsøg på at reperere sig selv, huden vil lok mest blive rød og mer ierteret af det
    man må slet ikke pille selvom det kan være svært
    Et bad ville 99% løsne meget af det hvis ikke det hele shampooen går ned og beroliger huden
    Jeg køber den hos dyrlægen men man kan også købe den på nettet hvis du googler navnet kommer der en hjemme side med det

• #24   11. jun 2011 Eve, jeg vil se om jeg kan hitte et sted smiley

Ligenu har hun det ret godt, hendes læber er ikke røde og hævede og har været pæne de sidste par dage smiley

• #26   14. jun 2011 Jeg vil helt klart sige at hvis hunden kan have et godt liv uden medicin er det til hver en tid at foretrække, men hvis ikke er jeg glad for vi har medicin i denne verden
    Og jeg tror på lægevidenskaben

Jeg ved at ikke alle hunde reager positivt på vaccinen men hvis hundens livskvalitet er lille pga lidelse er det et forsøg vær vil jeg mene

hos os har vaccine og barff virket rigtig godt

• #27   14. jun 2011 Helt ene Eve smiley

Kommentér på:
Loppe- husstøv- og fodermider :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce