{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

'Overfalder'den anden hund om natten, i søvne? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Min yngste hund, Ofelia på lige over et år, er ofte lidt sur når hun er træt, oftest er det alleerhøjst at hun knurre lidt af den anden huns (den ældste Fie, på 2,5år)..
- Jeg fornemmer at det kan være jalousi, det er som egel hvis Ofelia ligger ved mit hoved når vi ligger os, og at Fie nærmer sig hun knurre.. MEN, en gang imellem sker det at hun ligefrem overfalder Fie, så de 'slogs', som i magtkampe.. - De kan have magtkampe, men det er faldet meget til ro efter Fie har gjort klart at hun bestemmer endeligt, men Ofelia prøver Fie meget af..

Min bekymring er faktisk, at situationen er den at vi venter Vores første barn til December! :o)))) - MEN, jeg kan være bange for at Ofelia vil se barnet som en ny konkurrent?! Er det muligt? Jeg ELSKER at have mine piger puttende i sengen, og planen er at de fortsat skal sove i sengen med os, (muligvis de får kurve i benenden), men men, jeg vil helst ikke ændre for meget på hverdagen, om hvor deres pladser i huset er, da de jo i forverjen vil opleve en markant ændring med en lille baby! Er det noget der sker, at Ofelia ville ku knurre/overfalde af bebsen?! Det er en bekymring for mig, og hvis det er sådan, må de vænnes til at lukkes ude af soveværelset, hvilket jeg helst undgår, jeg elsker jo at have dem i sengen, de fylder jo ikk meget, opg det er jo det hyggeligste i verden!

- Dete er IKKE en dabat om hvorvidt hunde og børn prioteres!

Vh Stina :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  'Overfalder'den anden hund om natten, i søvne?
  • #1   3. jun 2011 jeg tror jeg vil træde lidt ind i deres magtkampe nu... for når fie allerede har irettesat og ofelia stadig prøver af må du træde ind som den afgørende flokleder... du kan fx prøve at når ofelia ligger og putter ved dit hoved og fie os kommer og ofelia begynder at knurre, der ville jeg skubbe ofelia væk... og det ville jeg gøre hver gang hun gør sån, hun må forstå at det ikke er hende der bestemmer hvor vi ligger men at det er mor der vælger og invitere... du kan gøresådan også hvis der opstår lignene magtkampe andre steder så fjerne du dig simpelthen fra ofelia eller skubber hende væk fra flokken... så hun forstår at det ikke er hende der styre... håber du forstår og kan bruge det til noget...

kh caroline

• #2   3. jun 2011 Ja, jeg forstår fuldt ud, og det er et super godt råd!!:) Jeg takker! Altså, vil sige at jeg selvf. ikke modarbejder Fie - jeg hjælper hende med at bibeholde hendes 1.plads, fordi hun er en lille hund og ret usikker tit, så det er vigtigt for hende fortsat at være leder af de to, fordi hun er den intelligente af de to! smiley Så i forvejen er det noget med at vi tysser på Ofelia, og viser hende at Fie også må være der, jeg skubber ikke Felia væk fra hvor hun er, men siger nej til hende og lader Fie komme til så vi alle putter hvis det er mig der er situationen! Men når det omhandler mad, får Fie først og Ofelia VED Fie skal spise den først serveret portion, så det er lidt underligt at de har magtkampe over mig.. Altså, om hvem der putter tættest osv...

Det ska siges at vi tit oplevet at de sover, og pludselig vågner Ofelia som et chok og kan overfalde Fie, som om hun har mareidt, det sker nemlig også!! Så det hele er lidt underligt..

Jeg er bare bekymret for, hvis det er jalousi - at hun også vil blive jaloux på den lille nye baby, for det vil jo blive Vores nye 1.priotet.. Det er så svært at vide...

• #3   3. jun 2011 Åh, jeg synes det er skidesvært, for sommetider skal man gå med og lade hundene selv finde ud af hvilken rollefordeling de skal have, og andre gange bør man gå imod og stoppe det, når det handler om magtkampe mellem hunde. Men gør man det forkerte af de to ting, kan det hele blive værre.
    Jeg har nul erfaring i at have to hunde, så jeg ville alliere mig en adfærdsbehandler, eller hvis du har gået til hundetræning hos en dygtig træner, kan vedkommende måske også gennemskue hvad du skal vælge at gøre omkring netop dine to hunde, for jeg tror altså det er individuelt.

• #4   3. jun 2011 Jamen, jeg synes ikke problemet mellem de to er stort, men jeg tænker i forhold til at vi skal have en baby, som kommer til at sove i sengen, og det er dér der opstår kampe i jalousi, det er i henhold til om jalousien kan gå udover babyen, for så kan vi ikke have hundene i sengen længere.. Pigerne har ikke så mange magtkampe at det er farligt, eller noget.. Det sker oftest kun i forbindelse med jalousi.. De knurrer lidt af hinanden hvis den ene ligger på mig og putter, og den anden ligger sig ved isden af, så skal den der lå der først, vise sig ved at knurre.. Så det er ret 'uskyldigt', af deres kampe.. Og Ofelia er jo kun lige blevet et år, så det er jo normalt at de skal finde deres rang..
    Men det er helt og holdent i henhold til når vi får en baby, jeg vil simpelthent ikke risikere noget, mht. jalousi, knurren, bid el. andet af vores baby, så dét vil jeg bare gerne forebygge, at Ofelia bliver jaloux ... Og det er oftest Ofelia som er den jaloux, fordi hun ER af laveste rang, så det er hende der er den jaloux og knurrende..

Jeg vil bare ikke ririskere at der opstår jalousi over babyen, når h*n ligger på/hos mig...

• #5   3. jun 2011 Nu spørger jeg nok dumt...Men er det normalt at man har sin baby liggende i sengen?
    Havde jeg et barn, skulle h*n klart ligge i en vugge ved siden af sengen - Eller evt. i et andet værelse og så med en babyalarm til.
    Nå men, tilbage til sagen.. Jeg ville stoppe Felia i hendes knurren og hendes raserianfald i søvne ville jeg slet ikke acceptere - Det ville blive et skrapt NEJ og evt. en "bortvisning".
    Herhjemme vil jeg ikke have at hundene knurre af hinanden i den slags situationer. Der er plads til alle, overalt. Ingen skal være jaloux på hinanden.
    Peace, love and harmony! :o)

• #6   3. jun 2011 det er også derfor du skal starte nu med at træde ind når ofeli knurre med at skubbe hende væk fra dig... for så finder hun ud af at hun intet får opfyldt ved at knurre man ryer væk fra det gode.. og på den måde får du også skærpet din fører rolle til når baby kommer og for ofelia til at forstå at det er dig der har det sidste ord og bestemmer hvornår der er hyggeligt samvær...

• #9   3. jun 2011 Nete - Om jeg havde hund i sengen eller ej, ville jeg ikke lade et spædbarn sove i sengen om natten.
    Jeg er dog vokset op i et hjem hvor både børn og hunde sov i "mors og fars seng" og jeg er sandelig sund hele vejen rundt. Så personligt ville det ikke bekymre mig med hund og barn i sengen af sundhedsmæssige årsager (man skal passe på med at pyldre alt for meget. Synes jeg) - Jeg synes bare ikke at et spædbarn høre til i sengen.
    Men sådan er man jo så forskellig smiley

• #10   3. jun 2011 Ann-Sophie: Det er ikke et dumt spørgsmål nej smiley - Men som nyfødt er det meget voldsomt at blive lagt i en seng/liften, der skal puttes utrolig meget og gerne være en masse tryghed/nærkontakt ligeså.. De kommer inde fra en tæt, tryg, varm mave og ud i en stor verden med masser af indtryk, så det kan for mange spædbørn være en tryghed at ligge ved sin mor el. far, men det er en smagssag, om man som forældre også har lyst til ligefrem at sove sådan, nogle kan jo være bange for det.. Men bebse kommer nok til at have mange hyggestunder sammen med os i sengen smiley
    Jeg vil klart bemytte din taktik, med at blande mig i at hun IKKE må knurre, jeg har bare været forsigtig med at blande mig.. men selvf. har jeg jo skældt ud, sagt nej osv, når det er for voldsomt for én af dem! smiley

Nete: jeg havde også tanke om netop dét med allergi, men vi har snakket meget om det, Jesper og jeg - og vi har begge to IKKE lyst til at undvære dem, fordi det er så hyggeligt! Det skal også siges at jeg dagligt fnug-ruller sengen, puder osv, og jeg kommer til at støvsuge meget hyppigt når bebs kommer, der er ingen af os (eller fam.medlemmer) - der lider af nogen form for allergi, så jeg tror at det er meget usansynligt at den lille skulle få det.. Så jeg tror vi vil satse på at sengen er for HELE familien - men der skal kpæmpes med lidt adfærd selvf..
    Men jeg er glad for at hører igen, at hundene dufter at babyen er en anden støbning end dem, og ikke er konkurent, for har været så bekymret.. Men omvendt ved jeg jo, at hunde kan dufte at babyer ER babyer, og at de passer utrolig meget på dem, så det burde jo også fortælle mig at der ikke bør opstå noget had mod bebsen.. Den tanke kan jeg slet ikke ha..!
    Og det er helt rigtigt Nete, at babyen VIL, og SKAL være Vores førstepriotet, ellers skulle vi da ikke have et barn! Det er det vigtigste, men hundene er BESTEMT i høj priotet stadig og ses som en del af Vores familie, for vi elsker da de små puslinger meget højt.. Men man må gardere sig mod bekymringer osv smiley
    Tak for råddene Nete smiley

• #13   4. jun 2011 Har selv en 'lille' dreng på 15 måneder, så jeg har 'lige' stået i samme situation som dig.... og vi valgte at vi under graviditeten vænnede hundene til at sove i deres kurv i stedet (pga hund i sengen giver meget øget riciko for allergi hos børn)... vi gjorde det allerede tidligt i graviditeten så hundene ikke forbandt det med at det var babyen der havde taget deres plads og smidt dem ud af sengen... Helt fra dag ét har de taget det pænt at putte på gulvet i stedet....
    Efterhånden som vores søn er blevet ældre (og dog stadig sover i vores seng) så er hundene da tit oppe og putte om morgenen, men om natten sover de lige så fint i deres kurv....

Med hensyn til jalouxi osv, så synes jeg at vi er kommet nemt omkring det.... Knas har altid været nysgerrig overfor hvad Caleb var for en, altid kysset ham og puttet sig ind til ham når han fik chancen, hvor i mod Bella ALTID holder afstand til ham.... (ahh.. hvis han går rundt med en pølse så kan hun godt få lirket den fra ham).. men Bella er jaloux på Caleb når min kæreste leget med ham, men ikke overfor mig (tror det er gået op for hende at jeg hurtigt fik en anden prioritering af min tid)....

Du er velkommen til at skrive PB hvis du har spørgsmål der dukker op... tror jeg efterhånden har været de fleste situationer igennem med baby vs. chihuahua....

• #14   5. jun 2011 Pia: Vi er heldigvis to herhjemme, så de skal fortsat nok få masser af tid, ture, legetimer osv, men det var mere nattetmerne jeg frygtede lidt..Men jeg har de seneste nætter haft en kurv inde i sengen, og der sover Fie faktisk, tror hun bare synes den er hyggelig, så næste skridt er Felias tilvænning til en kurv (jeg er jo ikke så laang igen, så de kan snildt stå i benenden) smiley - så indtil videre får hundene lov at blive i sengen, i kurvene! smiley

Nete: Vi har allerede nu aftalt at hundene får noget tøj/stofbleer hver gang Jesper kører hjem til dem, mens jeg er på hospitalet, han kører hjem dagligt og lufter, hygger osv med hundene (de skal være hos min mor mens vi er på hosp. da vi har valgt et hosp. hvor Jesper må overnatte) - og så henter Jesper hundene hjem samme dag som vi kommer hjem, så de kommer hjem før os, og så går vi ind og sætter bebsen i autostolen så de kan dufte af, og gerne genkende baby duften fra de foregående dage:)
    Som jeg skrev ovenover, er det gået SÅ godt med at have en kurv/hule agtig ting derinde, Fie ligger og putter i den, og har gjort det begge nætter, så det tyder godt.. Í nat prøver vi med Felia, og sætte hende i kurv, i sengen, og så må jeg se om vi sætter kurvene på gulvet senere hen eller om de holder sig i dem om natten, i sengen.. Men jeg tror ikke på vi får allergi problemer herhjemme, der er vitterligt ingen i nogle af vores familier som har nogen former for allergi, hverken af det ene eller andet, men man kan jo være uheldig, men så vil hårene være på babytæpper også, de vil jo ligge på gulvet og hundene vil få lov til at ligge sammen med baby på tæppet, det har vi talt om smiley

Anne: Uha, jeg har set og fulgt med i nogle af dine tråde smiley Vi har indtil videre fundet en rigtig fin løsning med sengen, den ene er allerede nu begyndt at sove i sin kurv i sengen, nu prøver vi med den anden, det er jo perfekt - og så må vi se om kurvene bliver rykket på gulvet senere hen, det må jeg tænke lidt over.. Men jeg takker mange gange, der vil vel altid være en del tanker omkring baby og hund, men vi har talt om rigtig mange ting, så det skal nok gå, har dog været bekymret for hvordan det med jalousi, sengen osv skulle gå! Jeg har også en hel klar idé til hvem og hvordan de vil reagere, Fie vil sikkert gå en bue udenom og holde sig så meget fra baby som muligt, men Felia tror jeg vil knytte sig en del til den lille, da hun ELSKER børn normalt, og hun synes det er hyggeligt at ligge og kigge på babyer, he he.. smiley Det bliver spændende!!

• #16   5. jun 2011 He he, jeg er ALLEREDE begyndt at vågne klokken 5 om morgen og skal TISSE! Neeej, hvor er det frustrerende, nogle morgener nægter jeg, men så vågner jeg klokken 6 og har ondt i maven, ha ha.. Så jeg synes allerede der er rigelig af skavanker, sætter dog stor pris på jeg ikke vil være højgravid oim sommeren.. Det må være som du beskriver, om natten ;o)) Hehe..

Kommentér på:
'Overfalder'den anden hund om natten, i søvne?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce