{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

hvalppå barf kalk?? {{forumTopicSubject}}

hej ja som mange andre er man jo i tvivl om hundne nu får det de skal i opvæksten hvios man barfer+? jeg fodrer med et fuldkostprodukt og 1 bendag om ugen overvejer måske og give kyllingehalse en dag i ugen også så der kommer yderligere kalk til... det er nok pjat men det er nok ligeså meget udefra menneskers meninger der alligevel vækker bekymring hos mig og måske andre, men endnu engang hva er jeres erfaringer mht at fodre dem fra hvalp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalppå barf kalk??
  • #2   19. maj 2011 ALDRIG TILSÆTTE KAL K!!!!!!!!!, du kan gøre mere skad en gavn, du skal bare give dem ben hverdag som det ene måltid de optager kun det de har brug for resten kommer ud igen som hvide pølser.

Pia har helt ret!

• #3   19. maj 2011 vil lige slå fast jeg har aldrig ville tilsætte KALK!!!!!!!!!!!!Har blot villet høre hvormeget ben halløj man bør tilsætte for ikke at skulle frygte de fik for lidt kalk i maden til knoglere der skal opbygges!

• #4   19. maj 2011 Vi har gjort sådan her: (Sakset fra en tidligere tråd om emnet)

Efter vejledning fra forhandleren, har vi gjort således:
    Hvalpen skal have 10% af sin egen kropsvægt dagligt. Fordelt på 3 måltider. Dette er naturligvis individuelt og vi har måtte skære en del af dette tal, da han blev en lille prop... Faktisk anbefaler forhandleren, at man springer hvert 5. måltid over, men det har vi ikke gjort. Hun har læst en undersøgelse, som viser, at risikoen for HD nedsættes væsentligt hos hvalpe, hvor hvert 5. måltid droppes. Egentlige fastedage bør først indføres, når hunden er udvokset...

Efter den første periode med 3 måltider om dagen, skiftes til 2 måltider om dagen. Jeg mener, at vi skiftede til 2 måltider da Malik var 4 mdr. gammel. Mine notater er lidt mangelfulde på lige det område, men jeg kontakter lige forhandleren og spørger, når hun holder åbent igen.

Vi skulle starte med, at give ham de lyse kødtyper, så hans lille mave ikke blev slået helt i stykker. Vi har hele tiden sørget for, at han fik kødtyper, hvor der også var ben i, så han fik kalk nok. Derudover, har han spist masser af kyllingevinger osv... Egentlige bendage har han ikke haft. Kun med meget kødfyldte ben...

Mht. indmad har han fået ca. hver 10. dag. Som et helt måltid... Forhandleren anbefaler 1/4 måltid indmad 1-2 gange i ugen, men vi har gjort det på den anden måde, fordi det passede bedre med vores andre hundes menuplan...

Vi giver alle vores hunde Hokamix Vitaminer og Urter, hvilket Malik selvfølgelig også har fået. Det krævede lige en lille indkøringsperiode. Hans syntes ikke, at det smagte specielt godt. Nu glider det bare ned...;o)

Da jeg spurgte dyrlægen mht. billederne, forklarede han, at man kunne se, at knogletætheden var rigtig fin og at brusken var fin og mørk... Derudover var kanten af knoglerne (Kan det passe, at han kaldte det "kontrasten"?) fin og kraftig... Så, som han sagde, kunne han absolut ikke se nogen årsag til, ikke at fortsætte på råt...;o)

Da vi fik konstateret allergi hos min gamle hund, og ville skifte til råt, var dyrlægen noget skeptisk. Han havde kun hørt dårlige historier om mangelsygdomme osv... Efterfølgende har vi haft flere hunde på råt og han har set de positive effekter ved hundene. Og han har fået flere kunder, som også fodrer med råt, så hans indstilling til det, er helt klart ændret...

Så når jeg, forhåbentlig, får en lille finsk hyrdehund til juli, skal den også have råt...;0)

Kommentér på:
hvalppå barf kalk??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce