{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

WDS Paris.. Rabis vac?? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Har et spørgsmål jeg håber i kan svare på..

Når vi skal afsted til Paris er det så rigitgt at Cha Cha skal rabisvac senest 1 måned før vi tager afsted og at der ska gives ormekur både før og efter Paris??

Cha Cha´s rabisvac er gyldig iflg hendes pas til August

Nogen der ved hvordan og hvorledes når man tager til Paris??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  WDS Paris.. Rabis vac??
  • #1   17. maj 2011 http://www.worlddogshow2011.fr/en/pages/veterinairy-requirements/25

hmm det blev jeg nu ikke meget klogere af det link.. be om hjælp he he

• #2   17. maj 2011 Det er da godt nok typisk franskmænd.... ubehjælpeligt skrevet på engelsk *G*

Som jeg læser det skal din hund være rabiesvaccineret mindst 2 måned før og vaccinen må ikke være ældre end 1 år.

• #3   17. maj 2011 Det er da godt nok typisk franskmænd.... ubehjælpeligt skrevet på engelsk *G*

Som jeg læser det skal din hund være rabiesvaccineret mindst 2 måned før og vaccinen må ikke være ældre end 1 år.

• #4   17. maj 2011 Hov... stereo??

• #5   17. maj 2011 Der står forøvrigt ikke noget om ormekur... Hunde ældre end 1 år behøver kun rabisesvaccinatin og ikke de andre angivne..

• #6   17. maj 2011 Lise : he he

det vil sige hvis jeg forstår det korrekt at Cha Cha´s vac er gældende endnu ??

Hendes vac udløber til august..

• #7   17. maj 2011 Hvor står der det med rabies vaccinen ikke må være ældre end et år? kan ikke lige finde det? læser det som at hunde der var under et år da de fik rabies vaccinen så må den højst være et år gammel - men sys ikke der står noget om for hunde der har fået den efter de var et år?

• #8   17. maj 2011 Hjææælppp er godt nok forvirret nu smiley

• #9   17. maj 2011 Nicoline:

Jeg er usikker på den med at vaccination ikke må være ældre end 1 år...
    Det står i sekt. 2 og gælder muligvis kun for hunde der er yngre end 1 år.... men da der i samme sekt. står angivet at hunde ældre end 1 år kun behøver rabies (og ikke de andre vaccinationer nævnt) og der ikke er angivet andet (end de tidligere nævnte 1 år) går jeg ud fra at det er 1 år der er gældende - muligvis ikke rigtigt?

Note to foreigner exhibitors
    I – The Customs are liable to require, to an exhibitor with several dogs, a tax declaration and payment of corresponding charges.
    II – The admittance in France is only permitted for dog 3 months old, subject to presentation to customs of a certificate, delivered by an official veterinary attesting than rabies, Carré disease, infectious hepatitis vaccination have been carried out for more than one month and less than one year. For animals more than one year old accompanying travellers, only rabies certificate is required. You don’t need to send us a copy of rabies certificate valid for your dog. You just need to present it the day of the exhibition at the veterinary control. A French or English translation will be required for countries using a different alphabet. Dogs without these documents will be refused.
    III – These documents are required for admission to the Show. The dogs must be in perfect health condition. The origins of each dog will be proved at any time. The official Vet may refuse the admission of dogs in the Show in the event of non conformity to health regulations.

• #10   17. maj 2011 Karina:

Ja, jeg mener ikke at du har problemer med Cha cha's vaccination :=)

• #11   17. maj 2011 puha det er da godt nok forvirrende smiley
    Sys det ville være pudsigt hvis Frankrig ikke overholdt de almindelige regler for rejse med hunde i EU ?

• #12   17. maj 2011 Normalt når man rejser til Frankrig er vaccinationen gældende i 3 år hvis hunden er vaccineret efter den er fyldt 1 år.... og mon ikke også dette er gældende her?
    Meeen - det er da værd at få helt styr på for man er da "på den" hvis man bliver afvist ved indgangen grundet at man ikke lever op til den franske kennelklubs regler... *S*

• #13   17. maj 2011 Lise: ja det er det jeg mener smiley man må da kunne spørge nogle af dem som står for showet smiley

Kommentér på:
WDS Paris.. Rabis vac??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce