Tænder....uha Tænder....uha
Ser til min gru, at Ella har tandsten på sine hjørnetænder....hun får ellers masser af stænger til at bide i, dem de reklamerer med m.m. og kun tørfoder der skal tygges.
Men da jeg så gik på udkik i hendes gebis...så ser jeg til min skræk, at der vist da mangler tænder?? fra hjørnetanden til kindtanden i overmund (P1P2P3) er der vist ikke?? P2 er en biite løs en????troede at hun havde skiftet de tænder der skulle skiftes????? i nov var vi til årlig check hos dr. dyr , og han sagde ikke noget om af der var noget galt????? ville lige spørge om erfaring her inden jeg ringer "tandlæge" i morgen ..ønsker god søndag
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Den bedste måde du kan forbygge tandsten på er simpelthen at børste tænder på din hund, selvfølgelig er det også godt med en masse gode tyggeting, men tandbørstning er faktisk den aller bedste løsning:o)
At hun mangler nogle tænder er helt normalt, chihuahuaer er jo korte i snuden så de har ikke plads til alle de tænder, og især p1+p2 dem kan de sagtens undvære...
Herhjemme mangler Micki 1 tand og Caspar mangler 5 og det er også p1+p2.. Det er ganske normalt og det skal du ikke være bekymret for:o)
Men den den der er løs kan måske være en mælketand der ikke er skiftet og som bare er der så lang tid den kan?? Ved det ikke.. Men et gæt;o)
Tænder....uha
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside