8. okt 2007 Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Erfaring med NADA/akupunktur {{forumTopicSubject}}
Er opstartet NADA terapi i dag og skal have det 2 gange ugentlig de næste mange uger.
NADA skulle gerne gå ind og styrke min øvrige behandling :o)
Hvad er NADA?:
<b>N</b>ational <b>A</b>cupuncture <b>D</b>etoxification <b>A</b>ssosiation
Er en forening, som blev oprettet i 1985 i USA. Formålet var at udbrede kendskabet til en enkel akupunktur-metode, som oprindeligt blev udviklet til at afgifte og afvænne mennesker fra narkotiske stoffer og andre rusmidler, samt alkohol.
Siden har metoden bredt sig til alle kontinenter.
Omkring 20 lande anvender metoden i Europa.
NADA-modellen har gennem de sidste 30 år også vist sig som et godt supplement til behandling af angst og andre psykiatriske symptomer, psykoterapi, personlig udvikling, stress, aggression og søvnforstyrrelser.
NADA-metoden er et supplement til anden behandling. Metoden er ikke tænkt som den primære behandling. Metoden øger således effekten af de samlede tilbud.
NADA-metoden er først og fremmest et forløb. Punkternes kvaliteter er primært at styrke og skabe balance.
NADA-metoden hjælper klienten med at genopdage glemte ressourcer.
NADA-punkterne kan også bruges ved akutte symptomer, men her bør man også anvende supplerende punkter.
NADA-metoden er beregnet til at fungere i et samspil med anden behandling. Selvom metoden kan bruges ved f.eks. akut angst, stoftrang eller uro, virker NADA-behandling bedst over et længere tidsrum sammen med f.eks. psykologisk bistand eller recovery-arbejde.
NADA-modellen har vist sig virkningsfuld ved alle typer af misbrug og i alle misbrugets faser.
Metoden har indflydelse på bl.a.:
Abstinenser
Stoftrang
Søvnløshed
Mentaltilstand
Aggression
Fysisk uro
Akut krise
Angst
Stress
Fremmer recovery
Forebygger recidiv
Jeg får det som supplement til behandling af angst og andre psykiatriske symptomer, psykoterapi, personlig udvikling, stress, aggression og søvnforstyrrelser.
Nogen der har erfaring med NADA eller anden form for akupunktur. God/dårlig?
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 841
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
Hvis jeg havde vist,hvad jeg ved i dag,var jeg startet da de opstod og ikke hhv 5 og 7 år efter,virkning af akupunktur er bedst, i hvertfald med smerter,så hurtigt som muligt efter smerterne er startet...
Mine smerter er kommet ned på et rimeligt niveau,jeg slipper aldrig af med dem,men det er kun på "tandpine niveau" og det er jo til at overkomme,især da det jo ikke er hele tiden det gør ondt.
I øvrigt fik jeg,af den samme læge homeupatiske indsprøjtninger i mine ankler for slidgigt,og det hjælper stadig,kan ikke mærke noget i anklerne :-))
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Har du så kugler i fast som du kan aktivere?
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Men jeg har fået akupunktur hos egen læge for carpal tunnel syndrom (hedder det ikke sådan?) Der var lang ventetid på undersøgelse på hospitalet, så i ventetiden blev jeg ordineret ro og så fik jeg akupunktur. og smertestillende. Jeg havde mange smerter - uanset om jeg brugte hånden/armen eller om den var i hvile. Jeg havde en stor knude på håndledet, da jeg startede behandlingen. Da jeg endelig kom til undersøgelse var smerter og knude væk, og undersøgelsen viste da også, at jeg var var "normal" igen. Jeg har aldrig mærket noget til det siden.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Men det var en fantastisk oplevelse. At mærke små "eksplosioner" de steder, hvor nålene blev sat.
okt 2007
Jeg får det gratis så det er ikke prisen der skal forhindre at jeg fortsætter :o)
Jeg skal have igen i morgen.
Jeg kan ikke finde ud af om det jeg føler når jeg har dem i er grundet mine kroniske sygdomme eller det er nålene der virker :o)
Men mon ikke med tiden man kan lære at skelne?
Kan høre at jer der har fået for fysiske tilstande har haft god gavn af det og det er meget positivt :o)
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 57 Svar: 455
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 57 Svar: 455
okt 2007
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Peter: Jeg vil også rigtig gerne høre meget mere
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
En af mine veninder gav mig nogle behandlinger mod angst, og det virkede rigtigt godt. Dog var jeg så dum at jeg ikke lyttede til min krop da jeg havde de der kuler i ørene, og det resulterede i at jeg fik 2 halv dybe sår hvor de sad. Men det er 100% min egen skyld :O)
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
okt 2007
okt 2007
Behandling i DK: (link fjernet)
Jeg får det af en af mine støttekontaktpersoner (tilknyttet psykiatrien) og det er gennem dem jeg er kommet til det :o)
I dag foregik det i solen i skoven :o)
Selve NADA-terapien bliver for mig akupunktur blandet med mindfullness.
Får NADA som supplement til medicinsk behandl. af diverse sygdomme samt psykoterapi etc. :o)
Det står ikke alene.
okt 2007
Håber jeg også.
Kan jo se mange der har fået det for noget fysisk har haft gavn af det så det skal da prøves :o)
Erfaring med NADA/akupunktur
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside