Bull Terrier

Bull Terrier

Medlemmer: 112
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
3.542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Buller i trance tilstand? Buller i trance tilstand?

Elton har denne underlige adfærd, hvor han nærmest går i trance, han opsøger selv glad og gerne steder, som lavthængende grene, vasketøj m.m.

Det sker ikke ofte, så jeg var heldig lige at fange det på kamera denne gang, men ofte er det "værre" end på klippet.

Vi har spurgt flere trænere, dyrlæger o.a. men ingen har et bud på det, jeg har set en anden buller herinde med præcis samme adfærd, så nu blev jeg nysgerrig om nogen af jer, måske har et bud på hvad det er der sker?

http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=31645

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Buller i trance tilstand?
  • #1   7. apr 2011 Jeg har intet bud på hvad der forårsager det, men jeg har godt nok hørt om mange bullere der gør det. Der kommer et helt arsenal af videoer, hvis man søger på youtube.

Lulu gør det også under vasketøjstativet, så jeg lytter lige med.

• #2   7. apr 2011 Spændende spørgsmål!
    Har egentlig aldrig tænkt over at det kunne være en "defekt" på dem...
    Vores gamle bullere gjorde det næsten dagligt ved nogle store grantræer vi havde ude i haven, vores hanhund var dog værre til det end vores tæve.

• #3   7. apr 2011 der er en eller andet forum.. internationalt for Bull terrier, hvor denne form for OCD er beskrevet... ligesom når de jagter hale, så vil jeg mene at have læst at også denne adfærd ikke er god...
    der må være nogle af de mere erfarene bullerfolk, som kan navnet på denne hjemmeside/forum.

• #4   7. apr 2011 Er det denne hjemmeside? http://bulliez.net/forum/

Har ikke læst den pågældende tråd derinde, men vil da lige lede efter den

• #5   7. apr 2011 http://www.bulliez.net/forum/showthread.php?302-THE-LEAVES-EXTASY&highlight=trance

Her er en tråd om emnet

• #6   7. apr 2011 Danielle.. ja mener det er den side.. godt du har styr på det smiley

Elmo gjorde det næsten aldrig... han kunne stå og kigge kort ud i luften.. sådan lidt i trance, men jagtede hale, da han var ung, og når han blev meget stresset...

• #7   7. apr 2011 Hvor er det spøjst egentlig.. første gang vi så Elton gøre det, var under juletræet 9 mdr. gammel, jeg var bange for det var en form for epilepsi, så vi var ved dyrlægen, men hun kunne ikke finde tegn på, han skulle fejle noget.

Hele december var en kamp for at holde kræet fra træet, han blev altid viklet ind i lyskæder, når han gik rundt og sidder man fast i sådan nogle, tænkte Elton, jamen så trækker man da bare lidt hårdere smiley

Så holdt han en lang pause, men gjorde det så igen dagligt i en periode på et par uger, sådan er det fortsat.

Han ser ud til at nyde det, bare frem og tilbage under vasketøjet, han smasker imens og logrer helt vildt bagefter.. men han er klart i en anden verden mens det står på.

Tak for input og links, ..kender i til andre racer, som gør det samme?

• #8   7. apr 2011 jeg har ikke set/hørt om andre.. synes bullere gør det meget..

jeg er dog i tvivl om det er lige så dårlig adfærd som halejagteriet.. eller om man bare skal acceptere denne trance..

• #9   7. apr 2011 Louise, ..der er jeg nemlig også meget i tvivl, min indskydelse er at få ham ud af det, når han trancer, men hunden ser ud til at nyde det, så...

Jeg tænker om han får nogle endorfiner ud af det? -ligesom med tail chasing, men han virker slet ikke opkørt og overstesset bagefter, mere bare glad og tilfreds..

• #10   7. apr 2011 Det mest relevante jeg kunne finde i linket var:
    ''Some years ago there was launched a theory concerning this behaviour in the UK Bulletin. There has been some research and the theory is that the gentle tickeling from the plants along the bullies neck and back result in a huge release of the bodys own painkillers - endorphine. So the bull actually get high, or actually more correct doped on these opium related hormone/stuff. I think the endorphines are released from the brain''

Så ja, muligvis hænger det sammen med frigivelsen af endorfiner

• #11   7. apr 2011 Karen.. og Danielle.... netop.. men det er jo lidt underlig adfærd.... men ja hvis de ikke er stressede.. halser osv.. så er det vel ikke slemt..?

• #12   7. apr 2011 Nej hvor morsomt, det har jeg mærkeligt nok aldrig oplevet før trods vi Hazel er den 3. buller :O) Og har heller ik hørt om det før nu...

Bullere er altså bare noget HELT for sig selv :O))

Hvis det der står i linket (den del Danielle referere til) er sand, så ville jeg lade ham have sine hygge stunder :O)) Endorfiner er jo gode - det er happy-hormonet :O))

Louise - mon ikke halejageriet udløser adrenalin og ikke endorfin? Hazel jager desværre stadig hale hvis ikke hun får nok opmærksomhed - så som når der skal laves mad... Men har nu taget din opfindelse i brug; vandforstøveren ;O) Den er go :O)

• #13   7. apr 2011 Michelle.. ja det med halen er sgu træls.. og såååå dårlig adfærd.. og ja den forstøver virker altså.. også selvom nogen synes det er en dårlig form for træning.. Elmo stoppede jo næsten og det var kun, når vi var andre steder, hvor han stressede.. herhjemme var der intet til sidst..

• #14   7. apr 2011 Louise - det er virkelig dårlig adfærd.. Hazel bed ligefrem hårene af halen, sådan midt på halen.... Så den ser jo rigtig fin ud smiley Det er blevet meget bedre efter forstøveren er kommet i brug - nu kan man stoppe hende allerede når hun overvejer det smiley

Hundetræning og børneopdragelse er en ting ikke alle kan blive enige om, men så længe hunden ikke tager skade, synes jeg man skal bruge de metoder der virker :O))

• #15   7. apr 2011 netop.. Elmos hale var helt underlig i spidsen.. så det så også sjovt ud smiley

• #16   7. apr 2011 Det er der ingen af mine grise der gør. Joey synes det er fantastisk hvis der hænger jakker på stolene, men når han går under dem er der fart på og han "nikker" dem ned med hovedet. Men slet ikke på samme måde som disse trance hunde (gik på youtube og fandt en masse videoer). Det ser helt tosset ud, somom de er i slowmotion verden.

• #17   7. apr 2011 http://hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=31656

sådan her startede det med Elmo.. og ja da vidste jeg slet ikke, at det ville blive et problem...

• #18   8. apr 2011 Diva gjorde det første gang som unghund under juletræet, nu er hun næsten 6 år og hun har gjort det mere gennem årene, hun finder hængenede planter som hun stiller sig ind under og går lidt. feks stuebirken.
    Hun gør det dog ikke i en grad så jeg ser det er et problem,

Disney gør det kun under juletræet:-)

• #19   8. apr 2011 ps. hale jagtning er en ting der skal stoppes da det har med OCD at gøre.
    der er også et indlæg i hunden eller terriernyt det nye blad omkring OCD.

Diva har desværre tendensen når det kommer til bolde, reflekser og vand (havet el. pools) bolde stresser hun helt op over, og dem bruger vi kun i meget begrænset mængde,

vand stresser hun også enormt op over og vil ud og dykke i det (vi har nok selv været skyld i dette da vi kastede godbidder i vandet for at lokke hende ud da hun var lille:-( nu hun lidt for glad for vand.

Reflekserne var en ven der syntes det var enormt sjovt hun jagtede dem (han brugt sit ur) der skulle kun én gang til og jeg nåede ikke at stoppe ham.

Så buller ejere vær opmærksom på hvad i leger og hvordan i indlære tingene hos jeres bullere.

• #20   8. apr 2011 Denne tilstand ses også hos forskellige spaniels, bouvier og nogle andre jagthunderacer.

Der ses ofte en familiær sammenhæng blandt de hunde der gør det.

Mange hilsener,

Sannie

• #21   5. maj 2011 det er beskrevet i bogen bull terrieren i vore hjerter som er en svensk bog, det er en form for velvære står der i bogen. min gamle gør det ofte, vili gjorde det meget sjældent.

Kommentér på:
Buller i trance tilstand?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce