Buller i trance tilstand? Buller i trance tilstand?
Elton har denne underlige adfærd, hvor han nærmest går i trance, han opsøger selv glad og gerne steder, som lavthængende grene, vasketøj m.m.
Det sker ikke ofte, så jeg var heldig lige at fange det på kamera denne gang, men ofte er det "værre" end på klippet.
Vi har spurgt flere trænere, dyrlæger o.a. men ingen har et bud på det, jeg har set en anden buller herinde med præcis samme adfærd, så nu blev jeg nysgerrig om nogen af jer, måske har et bud på hvad det er der sker?
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=31645
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
Lulu gør det også under vasketøjstativet, så jeg lytter lige med.
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 52
Har egentlig aldrig tænkt over at det kunne være en "defekt" på dem...
Vores gamle bullere gjorde det næsten dagligt ved nogle store grantræer vi havde ude i haven, vores hanhund var dog værre til det end vores tæve.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.257
der må være nogle af de mere erfarene bullerfolk, som kan navnet på denne hjemmeside/forum.
feb 2009
Har ikke læst den pågældende tråd derinde, men vil da lige lede efter den
feb 2009
Her er en tråd om emnet
dec 2008
Elmo gjorde det næsten aldrig... han kunne stå og kigge kort ud i luften.. sådan lidt i trance, men jagtede hale, da han var ung, og når han blev meget stresset...
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.318
Hele december var en kamp for at holde kræet fra træet, han blev altid viklet ind i lyskæder, når han gik rundt og sidder man fast i sådan nogle, tænkte Elton, jamen så trækker man da bare lidt hårdere
Så holdt han en lang pause, men gjorde det så igen dagligt i en periode på et par uger, sådan er det fortsat.
Han ser ud til at nyde det, bare frem og tilbage under vasketøjet, han smasker imens og logrer helt vildt bagefter.. men han er klart i en anden verden mens det står på.
Tak for input og links, ..kender i til andre racer, som gør det samme?
dec 2008
jeg er dog i tvivl om det er lige så dårlig adfærd som halejagteriet.. eller om man bare skal acceptere denne trance..
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.318
Jeg tænker om han får nogle endorfiner ud af det? -ligesom med tail chasing, men han virker slet ikke opkørt og overstesset bagefter, mere bare glad og tilfreds..
feb 2009
''Some years ago there was launched a theory concerning this behaviour in the UK Bulletin. There has been some research and the theory is that the gentle tickeling from the plants along the bullies neck and back result in a huge release of the bodys own painkillers - endorphine. So the bull actually get high, or actually more correct doped on these opium related hormone/stuff. I think the endorphines are released from the brain''
Så ja, muligvis hænger det sammen med frigivelsen af endorfiner
dec 2008
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Bullere er altså bare noget HELT for sig selv :O))
Hvis det der står i linket (den del Danielle referere til) er sand, så ville jeg lade ham have sine hygge stunder :O)) Endorfiner er jo gode - det er happy-hormonet :O))
Louise - mon ikke halejageriet udløser adrenalin og ikke endorfin? Hazel jager desværre stadig hale hvis ikke hun får nok opmærksomhed - så som når der skal laves mad... Men har nu taget din opfindelse i brug; vandforstøveren ;O) Den er go :O)
dec 2008
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Hundetræning og børneopdragelse er en ting ikke alle kan blive enige om, men så længe hunden ikke tager skade, synes jeg man skal bruge de metoder der virker :O))
dec 2008
sep 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 137 Svar: 1.387
dec 2008
sådan her startede det med Elmo.. og ja da vidste jeg slet ikke, at det ville blive et problem...
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
Hun gør det dog ikke i en grad så jeg ser det er et problem,
Disney gør det kun under juletræet:-)
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
der er også et indlæg i hunden eller terriernyt det nye blad omkring OCD.
Diva har desværre tendensen når det kommer til bolde, reflekser og vand (havet el. pools) bolde stresser hun helt op over, og dem bruger vi kun i meget begrænset mængde,
vand stresser hun også enormt op over og vil ud og dykke i det (vi har nok selv været skyld i dette da vi kastede godbidder i vandet for at lokke hende ud da hun var lille:-( nu hun lidt for glad for vand.
Reflekserne var en ven der syntes det var enormt sjovt hun jagtede dem (han brugt sit ur) der skulle kun én gang til og jeg nåede ikke at stoppe ham.
Så buller ejere vær opmærksom på hvad i leger og hvordan i indlære tingene hos jeres bullere.
dec 2007
Følger: 29 Følgere: 22 Hunde: 7 Emner: 15 Svar: 54
Der ses ofte en familiær sammenhæng blandt de hunde der gør det.
Mange hilsener,
Sannie
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 214
Buller i trance tilstand?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside