for og i mod hvilken klubber for og i mod hvilken klubber
hej
jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om de klubber i er med i ddh dhl drc dru ddkc
lige fra
hvorfor i er der?
hvilken stambøger jeres klub godkender?
hvordan er udstillingerne i jeres klub?
hvordan er menneskerne der udstiller hos jer?
hvordan er bestyrelse?
er der meget smobberi i jeres klub?
m.m.
det er en af mine veninder der spørg, jeg kan jo kun fortælle hende det jeg ved og jeg kender ikke så meget til de forskellige klubber. så derfor søger jeg info for hende her inde, da hun ikke er på hg
feb 2011
Følger: 48 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 325
Jeg behøver vist ikke skrive noget, for du kender alle mine svar..
okt 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 64
aug 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 9 Svar: 12
jun 2008
Følger: 106 Følgere: 102 Hunde: 3 Emner: 68 Svar: 1.449
aug 2007
aug 2007
okt 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 64
aug 2007
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 4 Svar: 81
aug 2007
aug 2007
aug 2007
aug 2007
feb 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 149 Svar: 360
Jeg har selv gennem årene haft hunde der har været stambohført i DRU, DDH og DHL og alle hundene har såmænd været lige gode familie--, avls- og udstillingshunde, og de seneste 2 har da samlet udstillet mere end 100 gange her hjemme og i udlandet oghar også begge rundet 50 certifikater hver i begge tilbælde, og de er fra forskellige stambogførende klubber.
Det vigtigte med en hund er den har et godt helbred og opfylder den standard der er for racen og selvfølgelig de avlsregler der er for racen, og så er det såmænd lige meget om hunden er fra den ene eller anden klub.
Det er også for surt at klubberne ikke bare lader hunde med andre stambøger udstille på klubbernes udstillinger, det ville give flere hunde til udstillingerne og støre konkurrence, og så lade væer op til dommeren at bedømme om hunden opfylder racens standard og ud fra det tildele hunden cert, eller hvad titler der nu er i spil.
Det ville også gøre at flere forskellige dommere bedømte ens hund, jeg er selv lykkelig over at min Rolf ( på 5 år ) har været fremstillet til bedømmelse 61 gange og er bedømt af 22 forskellige dommere, og har fået certifikat de 52 gange, både her hjemme og i udlandet, og med så mange forskellige dommere føler jeg mig rimelig sikker på, at ikke "alle kan tage fejl" af hunden.
I Dansk Hvid Schæferhundeklub kan alle racer udstille på de udstillinger der er for alle racer, og alle hunde med stambog er velkommen til bedømmelse og det samme gør man i DDKC, og det syntes jeg er den eneste rigtige måde at byde hundene velkomene på, og så må dommeren tage stilling til hundens "kvalitet".
Jeg ved ikke hvorfor andre kluibber efterhånden kun vil se de hunde der kommer fra deres egen klub, håber der er nogle der kan give bare en god begrundelse for ikke at byde alle hunde velkomne med en stambog, og så lade dommeren ud fra standarden bedømme hunden. et er jo den samme standardt der anvendes på hundene i alle klubbern - så det virker da underligt.
Det KAN VEL IKKE VÆRE FORDI AT DER FINDES KLUBBER DER VIL SIKRE SINE OPDRÆTTERE MOD KONKURRENCE FRA ANDRE OPDRÆTTERE DER HAR VALGT AT STAMBOGFØRE DERES HVALPE I EN ANDEN AF LANDETS KLUBBER??????
Nej selvfølgelig ikke tror jeg da alle vil svare, men hvorfor går vi så ikke alle sammen til vores respektive klubbers generalforsamliger og foreslår at alle hunde, med en stambog kan udstille på klubbens udstillinger - det er jo i sidste ende os som medlemmer der bestemmer, og når så mange gerne vil kunne udstille fælles så burde det kunne vedtages i alle seriøse klubber.
Jeg ved godt at situationen er en anden i DKK i forhold til FCI reglerne om at andre ikke kan deltage, og det er også helt OK, men så burde alle der har en stambog i en klub der ikke er med i FCI, da i det mindste kunne gøre det, det vil sige følgende klubber burde kunne fidne ud af det sammen.
DRU, DRC, DSKC, DHL, DDH og evt. andre anerkendte jklubber her i lanet.
Så må det være op til dommerene at bedømme hundene, og samtidig ville det jo give et bredere avlsmateriale hvis flere hunde på tværs af klubberne på en udstilling kunne avlsgodkendes, og endelig vil det være godt for miljøet at man kan deltage i en udstilling tæt på hvor man bor, uanset hvad klub det er, så hunden undgår de lange køreture, og man undgår at brgue så meget tid og benzin, så det er en rigtig vinder vinder situation, vi kunne få ved at samarbejde om vore mange dejlige hundem, uanset farve- og navn på stambogen.
Så håber nogle har lyst til at komme med nogle ord om dette lange indlæg en regnfuld sommerdag.
God ferie til jer alle sammen både hunde og ejere fra alle klubber både i og udenfor FCI.
for og i mod hvilken klubber
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside