DRU-DDH-DHL

DRU-DDH-DHL

Medlemmer: 207
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.476 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

for og i mod hvilken klubber for og i mod hvilken klubber

hej

jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om de klubber i er med i ddh dhl drc dru ddkc

lige fra
hvorfor i er der?
hvilken stambøger jeres klub godkender?
hvordan er udstillingerne i jeres klub?
hvordan er menneskerne der udstiller hos jer?
hvordan er bestyrelse?
er der meget smobberi i jeres klub?
m.m.

det er en af mine veninder der spørg, jeg kan jo kun fortælle hende det jeg ved og jeg kender ikke så meget til de forskellige klubber. så derfor søger jeg info for hende her inde, da hun ikke er på hg

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  for og i mod hvilken klubber
  • #1   6. apr 2011 Hejsa Tweety s..
    Jeg behøver vist ikke skrive noget, for du kender alle mine svar..

• #2   6. apr 2011 ha ha ja det gør jeg sms

• #3   6. apr 2011 i DDH føler man sig velkommen, det har jeg ikke følt i andre klubber, Jeg er rigtig glad for at være kommet her over

• #4   7. apr 2011 cavalier tossen... jo jeg vil gerne høre din mening...

• #5   7. apr 2011 skal lige sige at det var et spørgsmål Hundemutter, hvis det nu var, man ville flytte klub, men sådan som folk svare og reagere overfor en og ikke kan være flinke mod hinanden lige meget hvilken hund eller forening man er i, så kan det da være lige meget, OG HUSK DET VAR ET SPØRGSMÅL; HVIS MAN EN DAG VILLE SKIFTE KLUB TAK

• #6   7. apr 2011 synd at nogle få mennesker skal ødelægge et ry for en forening de selv er i,

• #7   10. apr 2011 tusinde tak for jers svar, men min veninde ville bare høre, hvordan det er i de forskellige klubber er, foruden i dkk da hendes hunde har dru og ddh tavler på, og det jo skal være klubber der tager disse stambøger. men for hende er det mere hyggen, det er ved udstilling ikke avls muligheder, da hun ikke går op i det og ikkke vil avle, jo måske låne sine hanner ud til avl enkel gange, men mere at køre dem op i udstilling i titler

• #8   11. apr 2011 Jeg er i DJR . Der er ingen udstillinger kun markprøver og apporteringsprøver . Kunne godt tænke mig mine kom til udstillinger.

• #9   13. apr 2011 det tror jeg ikke. Men har ikke undersøgt det nærmere.Min gamle labber var i DRU og han måtte ikke udstilles i DKK.

• #10   18. apr 2011 kan du ikke undersøge det nærmere for mig. Jeg ved ikke om RJK har udstillinger. Nu venter vi hvalpe med tæven en af dagene ca 23 april , der kommer mælk nu.

• #11   19. apr 2011 det prøver jeg så. og mange tak for venligheden

• #12   6. maj 2011 undskyld det var ikke ment sådan .

• #13   7. jul 2011 Jeg kan godt forstå at når nogle læser en tråd som denne, og mange andre der handler om samme emne, så giver både nye hunde ejere og såmænd også nogle opdrættere op overfor det manglende samarbejde der er om det klubbene er sat i verden for nemlig hundene.

Jeg har selv gennem årene haft hunde der har været stambohført i DRU, DDH og DHL og alle hundene har såmænd været lige gode familie--, avls- og udstillingshunde, og de seneste 2 har da samlet udstillet mere end 100 gange her hjemme og i udlandet oghar også begge rundet 50 certifikater hver i begge tilbælde, og de er fra forskellige stambogførende klubber.

Det vigtigte med en hund er den har et godt helbred og opfylder den standard der er for racen og selvfølgelig de avlsregler der er for racen, og så er det såmænd lige meget om hunden er fra den ene eller anden klub.

Det er også for surt at klubberne ikke bare lader hunde med andre stambøger udstille på klubbernes udstillinger, det ville give flere hunde til udstillingerne og støre konkurrence, og så lade væer op til dommeren at bedømme om hunden opfylder racens standard og ud fra det tildele hunden cert, eller hvad titler der nu er i spil.

Det ville også gøre at flere forskellige dommere bedømte ens hund, jeg er selv lykkelig over at min Rolf ( på 5 år ) har været fremstillet til bedømmelse 61 gange og er bedømt af 22 forskellige dommere, og har fået certifikat de 52 gange, både her hjemme og i udlandet, og med så mange forskellige dommere føler jeg mig rimelig sikker på, at ikke "alle kan tage fejl" af hunden.

I Dansk Hvid Schæferhundeklub kan alle racer udstille på de udstillinger der er for alle racer, og alle hunde med stambog er velkommen til bedømmelse og det samme gør man i DDKC, og det syntes jeg er den eneste rigtige måde at byde hundene velkomene på, og så må dommeren tage stilling til hundens "kvalitet".

Jeg ved ikke hvorfor andre kluibber efterhånden kun vil se de hunde der kommer fra deres egen klub, håber der er nogle der kan give bare en god begrundelse for ikke at byde alle hunde velkomne med en stambog, og så lade dommeren ud fra standarden bedømme hunden. et er jo den samme standardt der anvendes på hundene i alle klubbern - så det virker da underligt.

Det KAN VEL IKKE VÆRE FORDI AT DER FINDES KLUBBER DER VIL SIKRE SINE OPDRÆTTERE MOD KONKURRENCE FRA ANDRE OPDRÆTTERE DER HAR VALGT AT STAMBOGFØRE DERES HVALPE I EN ANDEN AF LANDETS KLUBBER??????

Nej selvfølgelig ikke tror jeg da alle vil svare, men hvorfor går vi så ikke alle sammen til vores respektive klubbers generalforsamliger og foreslår at alle hunde, med en stambog kan udstille på klubbens udstillinger - det er jo i sidste ende os som medlemmer der bestemmer, og når så mange gerne vil kunne udstille fælles så burde det kunne vedtages i alle seriøse klubber.

Jeg ved godt at situationen er en anden i DKK i forhold til FCI reglerne om at andre ikke kan deltage, og det er også helt OK, men så burde alle der har en stambog i en klub der ikke er med i FCI, da i det mindste kunne gøre det, det vil sige følgende klubber burde kunne fidne ud af det sammen.

DRU, DRC, DSKC, DHL, DDH og evt. andre anerkendte jklubber her i lanet.

Så må det være op til dommerene at bedømme hundene, og samtidig ville det jo give et bredere avlsmateriale hvis flere hunde på tværs af klubberne på en udstilling kunne avlsgodkendes, og endelig vil det være godt for miljøet at man kan deltage i en udstilling tæt på hvor man bor, uanset hvad klub det er, så hunden undgår de lange køreture, og man undgår at brgue så meget tid og benzin, så det er en rigtig vinder vinder situation, vi kunne få ved at samarbejde om vore mange dejlige hundem, uanset farve- og navn på stambogen.

Så håber nogle har lyst til at komme med nogle ord om dette lange indlæg en regnfuld sommerdag.

God ferie til jer alle sammen både hunde og ejere fra alle klubber både i og udenfor FCI.

Kommentér på:
for og i mod hvilken klubber

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce