{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

DcH - Henstilling vedr. tunnel {{forumTopicSubject}}

Jeg ved jo ikke hvor mange af jer andre der sidder og følger med i hvad der sker på forskellige måder, men jeg gør det i hvert fald.

Og fra dommerseminariet læser jeg så om en henstilling om at der maksimalt er 2 fysiske tunneler på banen og at der kun må være 3 tunnelgennemløb.

jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad jeres holdning er til denne henstilling?

Personligt ville jeg være glad for at den blev fulgt, da jeg har en hund der stresser meget op, hvis den skal foretage alt for mange gentagelser, og når jeg ser klip fra konkurrencer hvor banerne har været "tunnel-galskab", ja, så tænker jeg:"Godt jeg ikke var med der, for det kunne basse da ikke klare mentalt". Og det skal lige siges at jeg har en hund der er MEGET glad for tunnel smiley

Men hvad synes I?

Endnu et spørgsmål, hvor tror I den nye højde kommer til at være? Det bliver formentlig en opdeling så de små hunde i stor bliver skånet, vil jeg tro, men gad vide hvor høje de må være. Det bliver spændende smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DcH - Henstilling vedr. tunnel
  • #1   12. mar 2011
    Jeg vidste faktisk ikke der var den regel med tunnelerne. Albert er rigtig glad for dem, men det er ikke noget han sådan stresser op over i den forstand, så det er er ikke noget der genere mig.

Det er umuligt at spå om højden, men lad os håbe at den skåner de små hunde i stor.

• #2   12. mar 2011 tunneler er så dyre, så jeg tror ikke klubberne har råd til mere end 2. Så det er jo en begrænsning i sig selv. Tunnel er ikke fysisk belastende, så hellere tunnel gentagelser fremfor alt for mange spring.
    Og hundene elsker tunnel, generelt.
    Højde ændring har jeg ikke hørt om.

• #3   12. mar 2011 Vi er priviligerede og har fire tunneller smiley Vi bruger dog mest de gamle, og de nye gemmes til konkurrencer.

Mht. højden, så er det FCI der varsler med en ekstra klasse.

• #4   12. mar 2011 den med højden er jo omkring hvor de skal måle... det er der de har haft nogle problemer med .. for der har været noget med at dch dommer har målt et sted og dkk et andet.men nu vil de have klare regler...sådan har jeg ihvertfald hørt den... om der kommer en extra klasse ?? jeg tror det ikke... de har snakket om en evt skåne klasse, men den tror jeg heller ikke rigtig på.. for hvem er det så der lige må løbe i den.??

• #5   12. mar 2011 Søster lagkage...

Da vores kreds havde årsmøde i efteråret blev der informeret om at FCI var i gang med at udarbejde nye regler, og at det formentlig ville give en ekstra klasse, det er IKKE fra seminariet jeg har det, men Jim Hempel der sagde det smiley

• #6   12. mar 2011 okay... ja... men hvad skal det være for en klasse?? en klasse 4 eller hvad?? eller vil de lave en ny str. men ja det blir da spændene hvad de finder på af nyt... men kan ikke lige se hvad det skal være for en klasse vi mangler??

• #7   12. mar 2011 Som det kan læses af det jeg skriver i det første, så er der ikke tale om en ny sværhedsgrad, men en ny højdeinddeling smiley

• #8   12. mar 2011 Doggymom - er dit indlæg om priser på tunneler ironisk?

Hvis ikke, så forstår jeg det ikke helt - en normal str. tunnel koster 2-3.000 kr.... køber man i Tyskland, så er det halv pris - det er da ikke dyrt.

• #9   14. mar 2011 Jeg er også meget spændt på FCI's udmelding vedr. højdeinddeling... Nu må vi se hvad der sker. Jeg vil dog sige, at hvis de alligevel går igang med ny-opdelinger, så håber jeg egentlig, at de bare går "all the way" og også laver en Toy Klasse som man har andre steder... så de helt små også har mulighed for at løbe før de bliver seniorer smiley

Mht tunneler, så tror jeg da absolut at reglerne bliver overholdt i konkurrencebaner, kan ihevrtfald ikke huske at have deltaget i et officielt stævne hvor vi har haft mere end 3 tunnel gennemløb på en bane - som oftest dog max 2 + pose....

Hvad angår "Tunnel-kaos" og andre for sjov baner i den stil, så burde de ikke gå under reglement, da de er uofficielle... Det er jo op til den enkelte om man vil stille op - jeg har løbet op til flere af dem, til stor fornøjelse for både min hund og jeg.

Den "værste" var en "alle mod alle" bane i Ribe sidste år - hvor alle størrelser og klasser løb mod hinanden på tid (dvs. man kunne ikke få fejl - kun disk ved fejlbane og ellers var det tiden der talte). På en tunnel-kaos bane, hvor der var 17 tunnelgennemløb... Jeg tror Karla synes det var det sjoveste hun længe havde oplevet smiley Og hun vandt da også løbet suverænt med 8 sekunders spring ned til nr 2! Så dem håber jeg sandelig får lov at blive uændrede....

• #10   14. mar 2011 Anna G:

Til min første konkurrence måtte hunden igennem tunnel fire gange i springklassen smiley

Kommentér på:
DcH - Henstilling vedr. tunnel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce