DcH - Henstilling vedr. tunnel {{forumTopicSubject}}
Jeg ved jo ikke hvor mange af jer andre der sidder og følger med i hvad der sker på forskellige måder, men jeg gør det i hvert fald.
Og fra dommerseminariet læser jeg så om en henstilling om at der maksimalt er 2 fysiske tunneler på banen og at der kun må være 3 tunnelgennemløb.
jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad jeres holdning er til denne henstilling?
Personligt ville jeg være glad for at den blev fulgt, da jeg har en hund der stresser meget op, hvis den skal foretage alt for mange gentagelser, og når jeg ser klip fra konkurrencer hvor banerne har været "tunnel-galskab", ja, så tænker jeg:"Godt jeg ikke var med der, for det kunne basse da ikke klare mentalt". Og det skal lige siges at jeg har en hund der er MEGET glad for tunnel
Men hvad synes I?
Endnu et spørgsmål, hvor tror I den nye højde kommer til at være? Det bliver formentlig en opdeling så de små hunde i stor bliver skånet, vil jeg tro, men gad vide hvor høje de må være. Det bliver spændende
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Jeg vidste faktisk ikke der var den regel med tunnelerne. Albert er rigtig glad for dem, men det er ikke noget han sådan stresser op over i den forstand, så det er er ikke noget der genere mig.
Det er umuligt at spå om højden, men lad os håbe at den skåner de små hunde i stor.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
Og hundene elsker tunnel, generelt.
Højde ændring har jeg ikke hørt om.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
Mht. højden, så er det FCI der varsler med en ekstra klasse.
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 195
maj 2004
Da vores kreds havde årsmøde i efteråret blev der informeret om at FCI var i gang med at udarbejde nye regler, og at det formentlig ville give en ekstra klasse, det er IKKE fra seminariet jeg har det, men Jim Hempel der sagde det
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 195
maj 2004
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 328
Hvis ikke, så forstår jeg det ikke helt - en normal str. tunnel koster 2-3.000 kr.... køber man i Tyskland, så er det halv pris - det er da ikke dyrt.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Mht tunneler, så tror jeg da absolut at reglerne bliver overholdt i konkurrencebaner, kan ihevrtfald ikke huske at have deltaget i et officielt stævne hvor vi har haft mere end 3 tunnel gennemløb på en bane - som oftest dog max 2 + pose....
Hvad angår "Tunnel-kaos" og andre for sjov baner i den stil, så burde de ikke gå under reglement, da de er uofficielle... Det er jo op til den enkelte om man vil stille op - jeg har løbet op til flere af dem, til stor fornøjelse for både min hund og jeg.
Den "værste" var en "alle mod alle" bane i Ribe sidste år - hvor alle størrelser og klasser løb mod hinanden på tid (dvs. man kunne ikke få fejl - kun disk ved fejlbane og ellers var det tiden der talte). På en tunnel-kaos bane, hvor der var 17 tunnelgennemløb... Jeg tror Karla synes det var det sjoveste hun længe havde oplevet Og hun vandt da også løbet suverænt med 8 sekunders spring ned til nr 2! Så dem håber jeg sandelig får lov at blive uændrede....
maj 2004
Til min første konkurrence måtte hunden igennem tunnel fire gange i springklassen
DcH - Henstilling vedr. tunnel
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside