{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.334 visninger | Oprettet:

hund med ondt i maven {{forumTopicSubject}}

hvad gør I ?

Knas har VIRKELIGT dårlig mave... han var henvist til badeværelset i nat og da jeg vågnede var det minimum 20 klatter rundt over det hele.... meget tyndt...

Jeg har snakket med dyrlægen og hun sagde jeg skulle faste ham til i morgen og så give ham noget ris og kogt kylling...

Han får zooLac og jeg har taget hans temperatur og den var 38 grader....

Hva gør I normalt?

Bella er ikke syg i maven, så tror ikke det er noget mavevirus....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund med ondt i maven
  • #2   11. mar 2011 hvad er pro kolin???
    kan jeg ikke bruge kylling i stedet for fiskeboller... han spiser intet der har med fisk at gøre.....

• #3   11. mar 2011 Der er pt en virus i omgang (hvilket der har været en tråd om hér i gruppen), så ville evt. få ham tjekket ved dyrlægen. Kan være han skal i drop, hvis det er meget slemt med maven.

• #4   11. mar 2011 Man siger at alt hvad der er lyst, er mildt for maven. Kyllingbryst f.eks. er helt fint. Jeg bruger også lidt halvtørt lyst brød.
    Men det eneste der virkede på Toffi, mens hun var syg og ofte fik tynd mave pga medicin, var Royal Canin Intestinal tørfoder. Købes hos dyrlægen. Det er secielt beregnet til dårlig mave, det er meget letoptageligt, skåner mavetarmkanalen, og indeholder bl.a. de salte hunden mister ved diarre.
    Jeg er ikke så vild med faste-teorien til vores små hunde, og det er min dyrlæge heller ikke.

• #5   11. mar 2011 anne. pro kolin er lidt ala det samme som zoolac.. zoolac beroliger maven (jeg giver mine det ved fx opkast)
    hvor pro kolin er mere til dierre..det er også i sådan en tupe som zoolac, men det ligner mudder og er tyndt og lugter af agurk..

sys ikk du skal faste ham..
    men udkogt ris, kylling og fiskeboller plejer jeg at give... eller som vivian skriver.. intestinal fra dyrlægen.. den er også go

• #6   11. mar 2011 snakkede jo med dyrlægen for at få en tid, men hun sagde at jeg bare skulle holde øje med hans temperatur og kontakte dem hvis den blev over 39 grader....

prøver med ris og kylling... han er meget kræsen, så han skal næsten sulte i en uge hvis han skal give noget nyt tørfodder en chance....

pro kolin? køber jeg det ved dyrlægen??? så vil jeg nemlig lige afsted efter det???

• #7   11. mar 2011 prøv at købe divet fra vetcure for at forbygge og helbrede for ondt i maven og god mave ellers er det zoolac og skånekost

• #8   11. mar 2011 Nu skriver du minimum 2o steder han havde haft dårlig mave, jeg ville altså lige smutte forbi dyrlægen:o/. Hvor du så samtiddig kan få pro-kolin... Som sagt er der noget i omløb...

Vi går en weekend i møde, så hvis det var mig ville jeg lige sikre mig der ingenting var... For over 20 klatter og meget tyndt på en nat synes jeg lyder af meget...

Hellere en gang for meget end for lidt, det er mit motto, men jeg er også en pyllermor det ved jeg godt...

• #9   11. mar 2011 Ja jeg havde også taget ham med til dyrlægen og lige fået deres vurdering om han er ok eller trænger til drop - Og samtidig købe noget Pro-kolin dér.
    Synes det lyder rigtig voldsomt med 20 klatter - Og må indrømme jeg ikke forstår at du tør lukke ham alene ud på badeværelset.
    Hvad hvis han var blevet rigtig dårlig, så kunne du jo ikke holde øje med ham :o(
    Men sket er sket, og godt det ikke endte grimt. Men ja, det er weekend nu hér om lidt, så ville klart få styr på det inden da..

• #10   11. mar 2011 Jeg ville kontakte dyrlæge, og husk at det er vigtigt om hunde drikker da det er dehydrende at have dårlig mave... pøj pøj med vapsen

• #11   11. mar 2011 Ann-Sophie - må indrømme at jeg ikke vil have ham i soveværelset MED GULVTÆPPE når han skider så meget... og da jeg i forvejen er oppe hver time pga en søn som ikke sover så kigger til Knas samtidig, men hundelort og gulvtæppe og børn i samme sætning går bare ikke.... plus han er ude og gå hver halve time her i dag....

spurgte endda dyrlægen om der var noget i omløb om hun sagde nej.... ahhh..... nå prøver at ringe igen... han drikker fint nok og er også glad og logrende.... men synes det er taget noget af her over middag... kun været 1 klat på en time nu.... (udover det han laver udenfor...) og stadigt ingen feber.... men jeg prøver dyrlægen...

• #12   11. mar 2011 Hej Anne smiley
    Jeg har faktisk haft samme omgang med Felia, svaret herovre fra Karlslundes dyrehospital var at der var en masse mave/tarm virus og diarre i omløb, de havde mange indlagt den aften jeg var inde med min den ene.. Jeg valgte at få tid, for at få en prof. til at vurdere Felia, men selvf. også fordi jeg kunne mærke at hun var dårlig og havde ondt.. Hun ville ikke lege med sin søster, og hun ville bare sove,sove, sove! smiley Og da jeg ankom til dyrehosp. gav de hende smertestillende, medicin med hjem til maven og pro-kolin som 'former' afføringen igen, så den bliver normal.. Og dejlig nemt at give hende smiley Da det tilsynladende samgte fantastisk smiley hehe..

Held og lykke, og hold øje med om han bliver slatten, hvis han pludselig mangler væske.. Det var dét min dyrlæge frygtede.. Der var også 15-20 klatter i alt skiftevis fra tur og i soveværelset.. smiley Så det er riiiigtig meget afføring for deres små kroppe smiley

God bedring med den søde stakkels fyr.. smiley

• #13   13. mar 2011 Er der meldinger om andre steder i DK, hvor der er virus i omløb?

Nu har jeg 3 hunde, som har dårlig mave - den ene chi har det på 3'die døgn, trods diætkost og Zoolac. Han har haft diarre samt betændelse og blod i afføringen. Nu er hans afføring blevet gul og med betændelse og blod - samt det stinker!
    De 2 andre er blevet syge i dag - den ene kaster galde op - og min lille chi-hvalp har haft én lille afføring med betændelse i.
    De vil gerne spise og drikker fint, så ingen fare på færde - endnu!
    Har taget afføringsprøver fra, så jeg kan få dem undersøgt i morgen.

Bare rigtig træls, da jeg gerne skulle til udstilling næste lørdag!

• #14   13. mar 2011 Knas var ovre det igen i går... så tror 'bare' han har spist noget på en gåtur som ikke hørte hjemme i hans mave.... men puh hvor er det strænge mens det står på... så synd for de små dyr og man (red. jeg) hader at der lugter af lort konstant....
    men sender lige en masse tanker til dig Anette... det skal nok gå over... god bedring til dine hunde...

• #15   14. mar 2011 Anette: Jeg bor i Storkøbenhavn, hvor de på karlslunde dyrehosp. sagde der var virus smiley Hvordan er det gået med dem??
    Det er bare så surt og trist når de har sådan noget! Men jeg brugte pro-kolin til min, og dagen efter hun fik det første gang var maven super stabil igen, allerede smiley Så dét kan anbefales.. smiley

• #16   20. mar 2011 Tak - de var ovre det på 3 dage. Dyrlægen mente, det var "omgangssyge".
    Må vist se at få noget af det pro-kolin på lager til en evt. anden gang.

Kommentér på:
hund med ondt i maven

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce