1.116 visninger
|
Oprettet:
31. mar 2008 Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.890
Gode råd {{forumTopicSubject}}
Ja nu når jeg har så stor en svaghed for fotostudie billeder har jeg valgt at lave et meget primitivt studie hjemme hos mig selv , og det fungere egentlig meget godt ....
MEN hvordan pokker får man dog de hunde til at sidde stille ?
Prøver at holde deres fokus på deres ynglings godbidder , men det kan de slet ikke styre hehe .
Har ikke lige fundet nogen testmodeller endnu , så det er hundene det går ud over i første omgang
Så hvis i har nogen tips og triks så tager jeg imod med kyshånd
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.843
Ellers nogen fine begynder billeder du har lagt ind
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.890
Tak , kæmper stadig med at lære indstillinger osv , men det kommer vel med tiden
mar 2008
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=60745
Alt kan forbedres , men man skal starte et sted
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Kig
Stå
Sit
Dæk
Bliv
.. Kan hunden dem bliver alt meget lettere =)
Kaoz kan derudover kommandoer trænet under fotografering - stille kom feks, så han kun tager et enkelt skridt mod mig =)
Så du skal bare igang med den almene lydighed, så kommer modeltræningen af sig selv =)
mar 2008
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Jeg har brugt samme taktik som Nina -lært ham de grundlæggende færdigheder som sit, dæk, stå (og bliv i positionen self).
Derudover har jeg lært ham at kravle op på ting jeg peger på, endten kun med forpoterne eller helt op, og blive der til han får fri.
Jeg har ikke studie (gid jeg havde et sted at lave sådan et;o)), men det er jo osse nyttigt udenfor:o)
jan 2007
Billedet i sig selv er ikke så fantastisk (og uploadet i temmelig ringe kvalitet), men viser da hvad den slags kan bruges til:o)
(link fjernet)
mar 2008
Jeg har nu heller ikke plads , har et meget meget lille kontor hvor jeg har hængt lidt op i loftet hvor stoffet til baggrunden er rullet op på , kæmper stadig med at finde ud af hvordan jeg får plaseret de spots jeg bruger som lys
mar 2008
Nyder også udendørs billeder , men det kræver også jeg har en ekstra person med mig , for ellers har jeg jensen på skødet hele tiden lige så snart jeg går ned i hans højde
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Kaoz kom også væltende hver gang jeg satte mig på hug... Men jeg ventede bare. Ignorerede ham fuldstændigt og ventede på det blev kedeligt og han fandt på ting at lave.. snuse i jorden osv..
kontakten var indlært som noget af det eneste og "kig" og *klik*
I starten handler det egentlig bare om at hunden skal lære hvad der forventes når camet peger på den..
Jeg plejer at kunne modeltræne fremmed hunde på et par timer.. Men indtil det virker bliver billederne meget dårlige ; )
Godbidder er fine - men ikke til at fastholde koncentrationen - hunden går jo hen til dig for at få den kiks. Så du siger i stedet bare en lyd, hunden kigger *klik* - og så rejser du dig og går hen til hunden og belønner.
Gentagelser frem for alt - at stå model bliver en vane for hunden, men som al anden træning skal den jo lige vide hvad det er du forventer =)
mar 2008
jan 2007
Jeg håber på at mine forældre (som bor på landet) snart for ryddet ud i den længe de har "tilovers" og jeg så måske kan låne et lille hjørne derude:o)
Mine forældre har for ikke så længe siden fået ny hund, og den gør helt som du skriver med Jensen.
Det hedder træning, træning træning. Jack, som han hedder, er allerede ved at lære det. Det kniber lidt med "stå", men både sit og dæk kan han nu, osse selvom jeg kravler rundt på jorden hehe.
Det handler om at starte i det små. Dæk ham af, gå 1 skridt væk, gå tilbage og beløn (mens han stadig ligger), gå så lidt længere væk og lidt længere væk (self ikke gå hurtigere frem end hvad man rimeligt kan forvente at han kan klare) og bliv ved at gå tilbage til ham og belønne.
Når han kan det, og du kan blive væk fr ham i lidt længere tid, så begynd at gøre det sværere ved f.eks. at bukke dig lidt ned/gå ned i knæ, drej rundt om dig selv, klap lidt i hænderne osv.
I begyndelsen skal du nok ikke gå ret langt væk fra ham, men osse dette skal jo så gradvist gøres sværere ved at kræve at han holder positionen i længere tid og med mere afstand.
Det kræver lidt arbejde, men hunden skal jo bare lige have lært at den eneste måde at få sin belønning på, er ved at vente på at du kommer tilbage (eller giver en ny kommendo) :o)
jan 2007
Her er lidt mere med "gå/stå på ting" http://www.altomhund.dk/forums/attachment.php?attachmentid=4114&d=1299513856
http://www.altomhund.dk/forums/attachment.php?attachmentid=4130&d=1299514651
Synes det er ret sjovt at eksperimentere lidt med den slags -det giver lidt andre billeder end de 1000-vis jeg har i forvejen med "vovse på en flad græsplæne", selvom det ikke falder lige heldigt ud hver gang:o)
Og det kan jo i øvrigt osse bruges i studiet, hvis man bygger lidt op med kasser, rødder eller andet sjovt der kan kravles på. Måske til nogen tema-billeder e.l. ;o)
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 976
Gode råd
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside