{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

Fra ADMIN til alle medl. Ny regel? {{forumTopicSubject}}

Der er fra nogle medlemmers side udtrykt ønske om at der kommer en ny regel i gruppen.

Denne regel omhandler brugen af filter.

Nogle medlemmer finder det frustrerende at andre medlemmer har dem på filter og at nogle tråde herinde derfor bliver utilgængelige at deltage i.

Dette er frustrerende og ikke ligefrem noget som opfordrer til at man hygger sig med hinanden om nogle spændende debatter og er dermed imod hvad denne gruppe egentlig står for ...

Dette er der selvf. noget om.

Personligt mener jeg at det er okay at man gør brug af filter i et vist omfang hvis man føler sig chikaneret.

Men misbrug af filter er respektløs over for gruppens øvrige medlemmer.

Så vi skal nok ind i at sætte en regel op om at man ikke må oprette tråde i gruppen såfremt man har x antal af gruppens øvrige deltagere på filter.

Hvad er jeres holdning?

For og imod og hvordan forestiller I jer denne regel evt. bør udformes?

Denne tråd kommer til at stå i minimum 24 timer hvorefter gruppens HA'ere og ADMIN vil finde frem til hvorvidt det er i gruppens bedste interesse med en ny regel og hvordan denne bør formes :o)

Mvh. Sanne M- ADMIN for HyggeKrogen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra ADMIN til alle medl. Ny regel?
  • #1   9. mar 2011 af med filteret, det er vel en admin opgave hvis jeg føler mig chikaneret af andre medlemmer. (viste ikke engang der fandtes et filter smiley mon jeg er røget i et? )
    Syntes man bør kunne kunne tage mod kritik, også selv om det ikke er noget man er enig om.
    En helt anden ting jeg tænker over er, hvorfor der er visse brugere i dette forum som skal kommentere på næsten alle indlæg? Tænk lige om det nu er nødvendig med dit svar i alle tråde. Ser tit "det syntes jeg også" svar 25 gange i en tråd. Men bare min tanke, da der jo kommer en del indlæg i gruppen, heldigvis.

    /Henrik


  • #2   9. mar 2011 Har personligt ingen på filter, men den nye regel er ok for mig...

  • #3   9. mar 2011 DK/Susanne: Jeg har også en på filter pga. chikane :o) Vedkommende er så ikke medlem i nogle af de grupper jeg er i heldigvis :o)

    Men hvor mange af gruppens medlemmer er det så rimeligt at have på filter når man er i denne gruppe?

    2, 5, 10?

    Hvornår bliver det misbrug?

    Christina: Gruppen er så stor at det nok kan være svært at undgå helt at have nogen på filter såfremt man gør brug af dette :o)
    Men du er blevet hørt :o)


  • #4   9. mar 2011 Synes det er ok at have 1-2 personer på hele HG på filter, men hvis man har flere fra samme gruppe, så er det ikke OK

  • #5   9. mar 2011 DK/Susanne: Rolig nu. Ingen bliver smidt ud for at gøre brug af filter i et fornuftigt omfang. Hvis ikke HG synes denne mulighed skulle være der var den der slet ikke :o)

    Men det handler vist om alting med måde :o)

    Henrik: Jeg gør brug af at skrive "enig" i en tråd hvis nogen har lavet et godt indlæg. Jeg kunne skrive nøjagtigt det samme men vælger i stedet at erklære mig enig.
    I en hed debat er det altså rart at vide man ikke er ene om sit synspunkt efter min mening :o) Men igen sådan er vi så forskellige :o)

    Jeg kan også godt finde det irriterende hvis en debattråd misbruges til snik snak da alle dem der abbonnerer på tråden jo ender med at få "ny hændelse" hver gang der snik snakkes om irrelevante ting i tråden. Så der giver jeg dig ret :o)


  • #6   9. mar 2011 Jeg synes faktisk den er lidt svær. For hvis en person af en eller anden grund har sat en anden på filteer - fen debat i store forum, så virker det filter vel også i grupperne, og vi kan jo ikke bestemme, hvem der skal være i gruipperne, med mindre de er låste, så derfor følger filteret med. Ja, så kan dem på filter ikke svare i vedkommendes tråde - surt!. Men hvis det er et problem i gruppen, at en person har mange på filter. Kan h*n så ikke blive bedt om at forlade gruppen?

    Hvordan skal det så administreres m.h.t. at oprette tråde?


  • #7   9. mar 2011 Mie: Nemlig. Filteret gælder for hele HG og kommer jo som regel i brug pga. problemer i store forum.
    Og derfor er det vel også fair at man ikke ønsker at have noget at gøre med 1-2 brugere som man føler sig chikaneret af i så stor en gruppe som denne?

    Administrationen er ikke et problem. Hvis det vedtages at en bruger fx. ikke må have mere end fx. 5 af gruppens øvrige brugere på filter, og så stadig oprette tråde i gruppen, så bliver det sådan at brugeren kan deltage i oprettede tråde men alle tråde som denne bruger selv oprettes slettes og brugeren bedes overholde at denne ikke længere iflg. gruppens regler har lov at oprette tråde før denne følger gruppens regler ang. filter. Og nægter denne at følge reglerne så bliver vedkommende selvf. meldt ud.

    Vedkommende kan enten stoppe med at misbruge filteret og deltage på lige fod med alle andre i gruppen, melde sig ud af gruppen/blive meldt ud eller forbilive i gruppen men kun deltage i oprettede tråde og ikke selv oprette tråde ...

    Vi har været inde i problematikken. Derfor der er en regel om at man ikke må oprette tråde i denne gruppe hvis man har ADMIN eller HA'erne på filter.


  • #8   9. mar 2011 **Alfisten Natasja* *
    Jeg vil næsten gå så langt som at sige, at hvis man sætter folk på filter fordi man siger dem lidt imod, så er man ikke voksen nok til at have muligheden for at sætte på filter.


  • #9   9. mar 2011 DK/Susanne: Stadig er det helt okay ikke at kunne komme overens med een anden bruger blandt de 1600+ der er her i gruppen :o)

  • #10   9. mar 2011 Jeg syntes da det er godt at man har muligheden for at sætte nogen på filter hvis man vitterlig ikke kan kommunikere med dem uden at komme op at toppes.

    Den nye regel lader jeg altså dem der bruger det om at bestemme. Selv har jeg ingen problemer med filter.


  • #11   9. mar 2011 Sanne - Tror det Mie mener er, hvordan vil i kunne tjekke, om jeg f.eks. har 23 fra gruppen på filter? :o)

  • #12   9. mar 2011 Okay. Så vi taler om antal?

    Der er sagt ingen, 2 og 3 ... Nogen højere? :o)

    Som meget aktiv kan jeg godt se at man i teorien kan rage uklar med 2-3 personer efter nogle år herinde :o) Men mere end det så er jeg enig i at det begynder at blive problematisk ...

    Anne: Enig. Nok også derfor der er udtrykt ønske om en ny regel. Dem som bruger filteret som det er beregnet har jo nok ikke en håndfuld andre brugere på men måske 1-3 så når man kommer deropad 4, 5, 6 ja så er man nok mere ude i at det lugter lidt hen af at man misbruger filteret (smider alle der ikke er enige på filter)


  • #13   9. mar 2011 stemmer for at man ikke må bruge filter herinde..

    synes hele filter skal fjærnes. , hvis en bruger chikanerer nogen bør de meldes til Admin osv...


  • #14   9. mar 2011 Irene: Det kan vi heller ikke men hvis vi fx. sætter en grænse på fx. 5 og så 6 klager over ikke at kunne deltage i vedkommendes tråde pga. filter ja så kan vi bede vedkommende om ikke at misbruge filter :o)

  • #15   9. mar 2011 Det handler vel også lidt om tillid? Hvis en bruger siger at denne følger vores henstilling så regner vi med at den følges. Hvis ikke ja så får det jo konsekvenser jvf. reglerne for gruppen :o)

  • #16   9. mar 2011 Jeg synes generelt at de er noget pjat at sætte folk på filter med minder der er tale om chikane ol., Så på den led er vi vel stort set alle enige.
    Er man i en så stor gruppe som denne, kan det være svært at kontrollere om de enkelte medlemmer i gruppen har nogen på filter, eller man selv er på filter. Så skal man vel snakke med gruppens admin. om det, hvis det er et problem. Er der en i gruppen som har en masse medlemmer på filter, me vedkommende vel kunne udelukkes fra gruppen.
    Det er nok ikke teknisk muligt at ophæve filtre i grupperne.


  • #17   9. mar 2011 Vedkommende er velkommen til at blive i gruppen men må bare ikke selv oprette tråde.

    Nej teknisk er det ikke noget vi kan eller vil ophæve. Filter er jo et personligt valg.

    Så må vedkommede jo vælge om denne vil have et fuldt filter eller kunne oprette tråde :o)


  • #18   9. mar 2011 Jeg synes det filter er en tåbelig opfindelse, men har også forståelse for, at man kan blive nødt til at smide en enkelt eller to på, hvis det handler om decideret chikane. Men her går grænsen nok for mig.

    Jeg har det nok lidt som Mie, at jeg ikke synes, man skal være i en gruppe, hvis man har så mange på filter, men kan også godt se, at det her en stor én af slagsen, og for mig vil det være acceptabelt, hvis vedkommende ikke kan oprette tråde/at de bliver slettede. For det er dybt frustrerende ikke at kunne deltage i en debat, blot fordi man er sat på filter, fordi man har været så "fræk" at udtrykke uenighed. Jeg finder, det er misbrug af filteret - og i øvrigt totalt umodent.


  • #19   10. mar 2011 Jamen jeg er helt enig. Forstår frustrationen ...

    Jeg håber vi får lidt flere tilbagemeldinger i løbet af det næste døgns tid :o)

    Tak for dem vi har fået hidtil :o)



  • #20   10. mar 2011 Jeg syns filter er OK hvis man bliver chikaneret... men ellers er det dårlig stil at blive børnefornærmet og sætte andre på filter pga af uenighed...
    Egentlig går jeg ind for 0 filter, men ka man begrunde en chikane, bør det accepteres....


  • #21   10. mar 2011 tror kun jeg har en på filter her inde fra..
    og den person ønsker jeg på ingen måde ser noget om mig, mine dyr osv..
    et privat problem.

    men ja, syntes godt regler kan gå her i gruppen smiley


  • #22   10. mar 2011 At man bruger filter til nogle få stykker , p.g.a chikane er ok. Men at nogle har har brugt filtret for og undgå modsigelser er ikke ok.
    Hvordan kører en debat hvis de der er uenig med vedkommende alle er på filter.
    Vedkommende bør ikke kunne oprette tråde, men kun kunne deltage i andres tråde ville være en god løsning.


  • #23   10. mar 2011 Jeg har aldrig sat nogen på filter, og har ingen intentioner om at gøre det. Så for min skyld kan vi godt forbyde det.

    Desværre er jeg så selv blevet sat på filter af en herinde, som jeg købte et Variocage bur af. Da vi fik det manglede stropperne til at spænde det fast i bilen med, og vedkommende lovede at "eftersende" dem. Da det ikke skete ville jeg skrive en PB til dem, men jeg var blevet sat på filter. Det synes jeg er noget "svineri" og her bør en Admin. kunne ophæve det filter, så man kan få lov at skrive til dem. Det blev jeg godt noget meget skråt over. De kunne jo bare have sagt at de ikke havde dem, og så give nedslag i prisen. Så måske var det en god idé at folk der har annoncer herinde ikke kan sætte folk på filter.


  • #24   10. mar 2011 filter med måde! man ska da kun bruge filter hvis der er tale om chikane..
    har aldrig haft nogen på filter og aner ikk om jeg er havnet i et filter men regner da ikk med det;-)
    hvis man er på manges filter ska man måske tænke over hvilke svar man kommer med og hvis man har mange på filter ska man nok tænke over om man er voksen nok til at bruge filter.
    jeg synes filter er godt nok hvis man er offer for chikane, for ellers tror jeg admin ville få mere end rigeligt at se til hvis de sku ta sig af alt..


  • #25   10. mar 2011 Jeg er både for og imod filter. Jeg har aldrig brugt det selv, og håber ikke jeg kommer til det. Men når nogen bliver udsat for direkte chikane, ja så er filterknappen en god ting. Men fordi man har en anden mening end trådstarter, og så bliver sat på filter, det er for barnligt. Med så mange brugere på HG, kan vi ikke alle være enige.Så ideen med at et vist antal må være på filter er ok.det kunne være max. 3

  • #26   10. mar 2011 hov ja, jeg synes forresten os max 3.. glemte jeg helt at skrive

  • #27   10. mar 2011 Altså jeg har 5 stk på filter som jeg på ingen måder har intentioner om at tage af filter igen , så forlader jeg hellere gruppen.

  • #28   10. mar 2011 KennelAdira: Er de 5 så her i gruppen?

  • #29   10. mar 2011 kenneladira: har du fanget 5 bøller i dit filter;-)
    er de alle fra gruppen.. for det var hvor mange man max måtte have på filter her fra gruppen


  • #30   10. mar 2011 eller os sku man jo gøre sådan at man feks sagde max 3 og hvis man havde flere sku man ku argumentere for hvorfor de var der..

  • #31   10. mar 2011 Min Holdning til emnet Sanne er:

    Hvorfor lade de medlemmer her i gruppen der er kommet på filter (nok af en grund) .. få adgang til andre medlemmer der ikke ønsker deres deltagelse i deres oprettede debatter/emner blot fordi man er i gruppe sammen ??

    At være lydhør overfor dette som gruppe ophavsmand finder jeg ikke rigtigt..at du er lydhør overfor ..og vil præge folk her i gruppen til at ta stilling til.

    Det er ikke normalt man skal kunne "bonde" med alle mennesker.. og herinde på HG hvor visse debatter til tider kan gå højt .. er det vel selvsagt ..man ikke er lige go til alle.

    Blot fordi man er havnet i den samme gruppe ..er vel ikke ens betydende med man "glemmer gammelt nag" .. eller finder det ok alt grimt ytring/hetz er nu glemt..

    Der kan sandelig findes MANGE årsager til man har valgt at sætte en person på "filter" .. hvilket jeg finder ganske fint at man kan.. her på HG..


  • #32   10. mar 2011 Aner ikke om de er i gruppen , det er folk jeg ikke ønsker kan kontakte mig, de 3 af dem er også på filter p facebook.
    Men de er på filter grundet chikane og de 3 er meldt til politiet også for gentagende gange at chikanere.

    Men mener som jer andre også at det IKKE er ok at putte folk på filter grundet man blir uenig/ eller man ikke kan få ret.


  • #33   10. mar 2011 Der bør være tungtvejende årsager til at man sætter folk på filter,f.x.chikane,ikke ellers

  • #34   10. mar 2011 Har lige tjekket der er 3 på min filter liste , sorry smiley

  • #35   10. mar 2011 Henrik

    Admin kan intet gøre ved at du chikaneres via PB. HA'erne bedømmer sjældent på PB'ere, for vi kan ikke vide om det gengivne er det der rent faktisk blev skrevet. Jeg ved ikke om Admins i grupperne har en anden holdning til det, men det giver ikke mening at de skal blandes ind i noget som kan klares med en filterknap.

    Problemet er så bare at det medfører at du ikke kan oprette tråde herinde.


  • #36   10. mar 2011 Kan man se et sted på ens profil hvem man har på filter hvis man ikke kan huske det ????

  • #37   10. mar 2011 Anne R : Inde på "min konto" går du ned i "beskedfilter". Der kan du se, hvem du har på filter, men ikke om andre har dig på filter.

  • #38   10. mar 2011 Okay tak.
    Har to på filter. Men kunne da godt tænke mig at man kunne se hvem som havde én på filter.


  • #39   10. mar 2011 Ja det kunne også være meget rart. Jeg har ikke nogen på filter, men tror jeg er på hos 1.


  • #40   10. mar 2011 ja hvorfor ka man ikk se om man er på filter hos andre? det ku da være lidt spændende at se

  • #41   10. mar 2011 Det kan man se ved at prøve at skrive en PB til folk som man tror man er på liste hos.

  • #42   10. mar 2011 hehe jamen tror ikk jeg er røget på filter hos nogen og hvis jeg er så aner jeg ikk hvem det sku være. tror ikk jeg har trådt nogen over tæerne:-)

  • #43   10. mar 2011 Jeg har ingen på filter.

    Jeg synes at det er træls (på godt gammeldags jysk) at folk herinde i gruppen (og i andre grupper for den sags skyld) opretter tråde, som man ikke har mulighed for at kommentere.

    Jeg har FULD respekt for at man sætter folk på filter hvis man har været udsat for chikane. Men at smide folk på filter fordi man ikke er enig eller kan argumentere for sin sag, finder jeg smagløst.

    Så et par stykker på filter grundet chikane er jeg med på........


  • #44   10. mar 2011 Anette: Dette udspringer sig af at en bruger har 10+ andre medlemmer fra gruppen på filter .. Dette betyder at disse ikke kan deltage i x antal tråde i denne gruppe.

    Dette er i mine øjne og åbenbart en hel del andres ikke fair.

    Hvis man ønsker at oprette en tråd i et debatforum men ikke ønsker debat men udelukkende rygklap så er det måske ikke et debatforum man skal bevæge sig i ...


  • #45   10. mar 2011 Undskyld glemte det ene n i dit navn :o)

  • #46   10. mar 2011 Det er besluttet ud fra alle de tilkendegivelser vi har fået her i tråden samt over PB at der er lavet en ny regel.

    Udover Annettes indvænning er der udelukkede kommet tilkendegivelser om at denne regel er ønsket.

    Så reglen er flerstemmigt vedtaget.

    Reglen hedder at:

    <b>4. Såfremt man har flere end 3 andre af gruppens medlemmer på filter er det ikke tilladt at oprette tråde i gruppen.</b>


  • #47   10. mar 2011 Super :))

  • #48   11. mar 2011 Sanne: nu det jo din gruppe.. men at du udpensler min ytring som den eneste imod .. er ikke korrekt.!

    Indirekte opfatter jeg du er mere lydhør overfor dem der føler sig stødt over de her i gruppen er kommet på medlemmer i gruppen´s filterliste ( tilføjer lige jeg ikke mener at ha nogen af jer her i gruppens mange medlemmer på min filter liste:)
    ..og det mener jeg ikke er korrekt metode .. jeg opfatter det som omvendt demokratisk..
    Jeg er ikke tilhænger af at skulle dikteres i gruppers adm. ..da jeg mener der kun kan være 1 hold regler ..og det dem HG har.. og ikke andre ..på denne cyber side!
    ...det jo så min mening.. og jeg kan se det ikke er din.. så sådan er det jo ss fortsat god dag .


  • #49   11. mar 2011 ps: Sanne : hvis du kender til dem der er aktive til at bruge filtermetoderne så hæftigt som du beskriver du er iformeret om .. ud af gruppens 1659 medlemmer.. var det måske så ikke en bedre idé at rette hevendelse til dem.. og få en afklaring.. på et åbenbart stoort problem??

    Hvordan vil du håndhæve dette at dine gruppemedlemmer ikke har flere end de nu tilladte 3 medlemmer her i gruppen på deres filterliste???

    Det er altså totalt naivt at tro at alle 1659 medlemmer KAN ku enes.. og være af samme overbevisning !


  • #50   11. mar 2011 Rettelse; iformeret = informeret sorry ( er ordblind!)

  • #51   11. mar 2011 fint

  • #52   11. mar 2011 Annette: Jeg beklager hvis jeg ikke virker lydhør over for alles meninger. Jeg har ikke fået een eneste PB fra nogen der er imod og ingen I tråden her synes at være imod uden dig.
    Og jeg har læst og forstået, håber jeg, dine indlæg men vælger hvad jeg og mine HA'ere mener er den demokratiske løsning at lade demokratiet råde.

    Ang. at skulle dikteres så har denne gruppe en del regler som skal følges hvilket er årsagen til at vi har forbavsende få problemer trods gruppens størrelse ... Vi har en masse supergode brugere og HA'erne har sjældent det store at lave :o)
    Det fungerer ikke uden regler. Og brugerne må være enige ellers var vi aldrig nået til at have så mange medlemmer :o)

    Brugerne er gode til at henvende sig per PB og vi løser problemerne sammen.

    Men når jeg får en stor mængde PB'er ang. samme "problem" så vælger vi at prøve at løse det fælles og demokratisk. Det har virket før så derfor vælger vi denne metode nu.

    Ang. dit PS så er jeg i dialog med dem som bruger filteret hyppigt ...

    Jeg vil håndhæve det sådan at såfremt 4 henvender sig til mig eller mine HA'ere fordi de ikke kan deltage i en tråd så vil vi kontakte trådens opretter og henvise til den nye regel. Det plejer at være nok (vi har som sagt haft "problemet" inde på livet før hvor jeg og mine HA'ere blev sat på filter for ikke at kunne administrere trådene) ...
    Såfremt TS ikke følger opfordringen om at bruge filteret med omtanke bliver dennes tråd slettes og denne får forbud mod at oprette tråde i gruppen så længe denne vælger at misbruge filteret. TS er stadig meget velkommen til at deltage i de andre tråde i gruppen :o)

    Jeg mener ikke alle skal kunne enes men alle bør kunne møde hinanden med respekt. Det er jo netop helt fint hvis man har op til 3 af gruppens medlemmer på filter fordi man bare IKKE kan sammen med de personer.


  • #53   11. mar 2011 Fin beslutning. Jeg har ikke selv nogen på filter.

  • #54   11. mar 2011 Sanne: Tak for det fine svar smiley
    Fint du /I er i dialog med dem der bruger filteret lidt for ofte og noget forkert.
    Hvilket jeg stadig mener kunne være gjort uden flertal skal efterleve nye regler da flertallet jo ikke( som jeg har forstået) er problemet.. men enkelte medlemmer..

    Jeg bøjer mig for din regel og vil efterleve den Sanne ( jeg er jo ikke den mest flittige bruger herinde) .. men når overskriften lød på ændringer af brugers brug af filter.. måtte jeg lige ytre mig smiley

    Jeg er dog stadig af den overbevisning at reglen blir meget omstændig at sku efterleve.. men lad blot dette ligge ..
    Jeg vil takke for din redegørelse og det fair nok Sanne.. vi får se hvordan det kommer til at gå *S*
    Fortsat god dag


  • #55   11. mar 2011 Du er altid velkommen til at ytre dig Annette :o) Det er alle.

    En ny regel er ønsket og vi har valgt at gøre det på denne måde for at få løst op for den frustration som alle dem der har været udelukket fra at deltage i forskellige tråde herinde har givet udtryk for. Med en ny regel føler de at de er blevet hørt :o)

    Det lyder måske indviklet i praksis at administrere men vi forventer faktisk ikke at det bliver et problem :o)


  • #56   11. mar 2011 Også en fortsat god dag til dig :o)

Kommentér på:
Fra ADMIN til alle medl. Ny regel?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce