1.019 visninger
|
Oprettet:
LEGESTUE/HUNDEMØDER nu på søndag d.13. {{forumTopicSubject}}
Kære hundefolkens!
Vi starter legestue op på søndag kl.12. Håber at se så mange som muligt - vejret bliver godt og vores indhegninger er klar til leg under observation og vejledning. Kom og hyg - 10 km udenfor Silkeborg. Se www.loeweoghund.dk for adresse, eller ring/sms til 22736851.
Christine Løwe
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Vi har en Siberian Husky tæve, og jeg ville så gerne at hun kunne være med i en legestue som jeres.
Hun er en stor og selvsikker tæve, der leger ret vildt.
Hun elsker andre hunde - nok lidt for meget nogle gange.
Der er nogle hunde, som hun ikke kan med. Dette er især tæver, og det går oftest galt fordi vil bestemme over dem samt hun misforstår den anden hunds lyde, tror vi.
Hun leger godt med store voksne hunde eller store hvalpe. Hunde på samme alder er ikke altid optimalt. Hun er ikke altid den dominerende når hun leger, men ofte er hun.
Tror du vores hund kan lære at indgå i den sammenhæng en legestue nu er? Eller skal vi bare indse at hun er speciel og kun kan lege med én hund ad gangen herhjemme?
Venligst Malene
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 17
Jo, hundene inddeles - og dette naturligvis efter jeres erfaringer, da I kender hundene bedst - men også efter mine observationer af den enkelte hund.
Hovedtemaet er GOD LEG - dvs. ingen bliver presset ud i noget som de enten frygter eller føler sig nødsaget til at handle på..(som de jo ofte kan utilsigtet i hundeskovene).
Derfor vil din tæve, Malene, som du også tænker - måske netop hér kunne få en oplevelse af hvad "rigtig leg" er...
og Kate, ISÆR for "pivskider" vil det være godt at få nogle gode TRYGGE oplevelser med andre hunde, som i hvert fald er garanteret her.
Overordnet er succesen jo forudsat at der kommer nogen som "matcher" jeres hunde - men det er der også gode chancer for. Skulle det ikke være tilfældet en enkelt gang, får de jo stadig rigtig meget ud af at omgås hinanden på hver sin side af hegnene - og I får dejligt trætte og "mentalt mætte" hunde med hjem til en rolig søndag eftermiddag
Håber vi ses - og hvis ikke på søndag, så hold øje med hjemmesiden for næste gang.
Christine
apr 2008
mar 2009
Ih hvor lyder det godt. Vi har verdens bedste hund herhjemme, men ude blandt andre hunde, er det som om al opdragelse går fløjten til tider. Vi går til træning, men her må de ikke lege sammen, så vi får ikke rigtig observeret hende sammen med andre, og kan derfor ikke hjælpe adfærden på vej i anden retning, hvis dette behøves. Så det håber vi du vil hjælpe med.
Jeg spørger manden om han kan passe vores søn, så jeg kan komme afsted. Giver en melding hurtigt.
mar 2009
apr 2008
Vi ses!
mar 2009
apr 2008
mar 2009
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Min hund stresser en del men derudover kan hun med alle hunde.
Hun gider ikke lege men kan godt lide at tulle rundt og hygge sig og grave etc.
Så hun er god til hunde der er lidt usikre fordi hun ikke tager kontakt men responderer på kontakt med at hilse og derpå ignorere
LEGESTUE/HUNDEMØDER nu på søndag d.13.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside