1. års vaccine - hvornår? {{forumTopicSubject}}
Ja overskriften ligger måske op til, at det er et temmelig dumt spørgsmål
Men jeg har Vega, som er blevet 1 år i dag (HURRAAAA!) og Coco som blev 6 mdr d. 25. Feb (HURRAAAA!).
Jeg vil så høre jer, hvordan i ville takle alle vaccinerne. Som det ser ud nu, kommer pigerne jo til at skulle vaccineres så forskudt af hinanden, som noget kan være. Mit ønske er at kunne vaccinere dem samtidig, så jeg ikke behøver betale dobbelt konsultation
Men skal jeg:
- Lade Coco vaccineres som 6-7 mdr (Når Vega rigtigt skulle have sin)?
- Lade Vega vente til hun er 18 mdr (Når Coco rigtigt skulle have sin)?
- Eller lade begge vaccineres i Maj-juni, så de vaccineres i midten af hvornår de rigtigt skulle?
Hvor vigtigt er det at ramme præcist 1 år i mellem?
På forhånd tak for hjælpen
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 44 Svar: 684
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 691
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 44 Svar: 684
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Så er Coco 9 måneder, og der kan hun sagtens få sin 1 års vaccine.
Det bedste er jo at vente det hele år - Men jeg skubber selv mine hundes, så de bliver vaccineret samtidig (har både gjort det med Shika og nu også med Thea til næste vinter).
Thea kommer også til at blive vaccineret igen til december, selvom hun blev vacineret i tirsdags.
Altså går der 9-10 måneder mellem hendes to vacciner hér den første gang - Det synes min dyrlæge var en fin idé. Spurgte nemlig i tirsdags om det ikke var en fin idé, og det synes hun :o) Såe..
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 691
Altså dyrlægen virkede til at det var ok, men jeg vil da lige høre en ekstra gang.
Tak for hjælpen
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Ved dog ikke om det er iorden med de forskellige stambogklubber? Mener bare at hundene skal vaccineret hvert 3. år i DKK. Altså hvis man udstiller eller er gæst.
1. års vaccine - hvornår?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside