{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

1. års vaccine - hvornår? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften ligger måske op til, at det er et temmelig dumt spørgsmål smiley

Men jeg har Vega, som er blevet 1 år i dag (HURRAAAA!) og Coco som blev 6 mdr d. 25. Feb (HURRAAAA!).

Jeg vil så høre jer, hvordan i ville takle alle vaccinerne. Som det ser ud nu, kommer pigerne jo til at skulle vaccineres så forskudt af hinanden, som noget kan være. Mit ønske er at kunne vaccinere dem samtidig, så jeg ikke behøver betale dobbelt konsultation smiley

Men skal jeg:
- Lade Coco vaccineres som 6-7 mdr (Når Vega rigtigt skulle have sin)?
- Lade Vega vente til hun er 18 mdr (Når Coco rigtigt skulle have sin)?
- Eller lade begge vaccineres i Maj-juni, så de vaccineres i midten af hvornår de rigtigt skulle?

Hvor vigtigt er det at ramme præcist 1 år i mellem?

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1. års vaccine - hvornår?
  • #1   3. mar 2011 jeg ville spørge min dyrlæge... Men hvornår er Vega vaccineret? For det er jo ikke nødvendigvis på hendes fødselsdag hun skal vaccineres, Men et år Efter hendes sidste vaccine...

  • #3   3. mar 2011 Jeg synes bare min dyrlæge sagde, at det var når hun fyldte et år, men måske jeg har misforstået.. Det må jeg have gjort. Men under alle omstændigheder skal de jo så stadig vaccineres med ½ års mellemrum. Ville i vaccinere hver for sig eller rykke det sammen? Umiddelbart mener min dyrlæge godt man kan rykke lidt så de på et tidspunkt kan vaccineres sammen..

  • #4   3. mar 2011 De skal have vaccine 1 år efter den sidste. Altså hvis Vega blev vaccineret som 12 ugers (3 måneder) Skal hun først have vaccine igen når hun er 15 måneder. Og der er Coco så 9 måneder, Så ville jeg vente 1-2 måneder med Vega og så vaccinere dem begge samtidig når vega er 17 måneder, og Coco er 11 måneder..

  • #6   3. mar 2011 hmm mener at man kan skubbe vaccinen en måneds tid... Men igen... Tjek med din dyrlæge... Det er også din dyrlæge der ved hvad det er for en vaccine de har fået

  • #7   3. mar 2011 Kan du ikke bare skubbe Vega's vaccine 2 måneder fx og give både Vega og Coco dér?
    Så er Coco 9 måneder, og der kan hun sagtens få sin 1 års vaccine.
    Det bedste er jo at vente det hele år - Men jeg skubber selv mine hundes, så de bliver vaccineret samtidig (har både gjort det med Shika og nu også med Thea til næste vinter).
    Thea kommer også til at blive vaccineret igen til december, selvom hun blev vacineret i tirsdags.
    Altså går der 9-10 måneder mellem hendes to vacciner hér den første gang - Det synes min dyrlæge var en fin idé. Spurgte nemlig i tirsdags om det ikke var en fin idé, og det synes hun :o) Såe..


  • #8   3. mar 2011 Super det vil jeg gøre når Coco er en 9 mdr så smiley

    Altså dyrlægen virkede til at det var ok, men jeg vil da lige høre en ekstra gang.

    Tak for hjælpen smiley


  • #9   3. mar 2011 Min gamle dyrlæge sagde ihvertfald at der ikke skete noget ved at udskyde det i nogle måneder.
    Ved dog ikke om det er iorden med de forskellige stambogklubber? Mener bare at hundene skal vaccineret hvert 3. år i DKK. Altså hvis man udstiller eller er gæst.


Kommentér på:
1. års vaccine - hvornår?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce