1.393 visninger
|
Oprettet:
ulovlige hvalpe... {{forumTopicSubject}}
Igår da jeg var ude at lufte barnevognen hjemme hos min mor gik jeg forbi to unge drenge som gik med hver deres hvalp.
Man skal ik have en studenter eksamen for at se at de hvalpe ikke var lovlige efter de nye regler.
Det fik sat nogle tanker i gang i mit hovede.. Det skal ik være nogen hemmelighed at jeg er imod de nye regler men jeg blev ked af det på hvalpenes vegne for hvad mon de skulle bruges til? hvis drengene havde dem med goe intentioner hvordan skulle det så gå hvis de skulle til dyrlæge med dem?
Hvad mener i?
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 81
Dernæst ville jeg nok haft udvidst interesse for disse hvalpe og spurgt drenge ud om disse nye små... (venligt) så jeg kunne tage justits af hvordan og hvorledes.
Jeg selv er blevet konfronteret nogle gange på den måde hvor jeg har måtte forklare min vap skal ikke det ene eller det andet da han fuldt ud lovlig. og jeg kender begge forældre til ham sååå det er på det rene. Men nogle blandinger ligner virkelig meget.....
Men disse hvalpe kunne jo højst sandsynlig være at de ikke var helt lovlige set ud fra hvilke typer unge drenge det nu var som du sikkert af gode grunde undlader at kommentere.
Til sidst er min mening at man skal virkelig have tjek på hundeadfærd før man anskaffer sig hund der kræver meget. (mange aner ikke hvad det vil sige at have muskelhunderacer.)
og jeg anbefaler ikke førstegangsejer disse racer. Da det kan ødelægge mere end det gavner....
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 851
Men det gjorde jeg ikke.
Men det er jo nok det der er problemet med den nye lov... man kan jo ik se forskel og der er heller ikke politi nok til at håndhæve den.
Det er mange problemstillinger som et hundekørekort kunne have løst.
Jeg ville ikke henvende mig til politiet for sæt nu de små skulle aflives på grund af mig.. det har jeg bare ik hjerte til.
på den anden side har jeg osse dårlig samvittighed over ikke at have gjort noget so helst.
feb 2008
feb 2008
Læg mærke til at jeg ikke engang fortæller hvor det foregik.
det er slet ikke der jeg vil hen med tråden, der jeg vil hen er at det jo er totalt problematisk med den lov, der er en masse mennesker og hunde der kommer i klemme.
feb 2008
feb 2011
JEG HADER DEN LOV.... da jeg synes den fejlet fuldstændigt.. Rigtig med man burde har kørekort.... (også som adfærdshundetræner som jeg er)
Jeg kunne også godt tænke mig et bevis på jeg ved hvad der er rigtig og forkert i forhold til hundens adfærd.
Selvom jeg har brugt en fandens masse penge på uddannelse til mig selv efterfølgende fordi jeg er blevet meget optaget af det.
Derud over har jeg har så ondt af hundene da de nu skal diskrimineres for alle sociale muligheder og ødelægges mundkurv, kort line, uden leg med andre. herunder træning (dog træner jeg gerne listehunde)
feb 2011
feb 2008
Bine er bare så sød og dejlig, vi fik en søn for 10 måneder siden og Bine er bare så go med børn..
Jeg er overhovedet ikke bange for de to sammen..
ulovlige hvalpe...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside