{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Vitaminer....? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lovet min veninde at finde ud af om hun kan lade være med at fodre med indmad? Jeg tænker selv at hunden går glip af en masse vitaminer og sådan noget. Men hunden vil ikke spise det og min veninde synes det er klamt(Jeg mistænker lidt at det er det sidste der er det største problem). Derud over får den vidst ikke så meget ben og variation i maden. Kunne et vitamintilskud være løsningen??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vitaminer....?
  • #1   21. feb 2011 Jeg ved ikke om tilskud kan erstatte friske råvarer (men jeg tvivler på det). Måske var det en idé at hun køber færdige miks hvor indmaden er blandet i. Så slipper hun for at lege med det.

• #2   21. feb 2011 Problemet er bare at hun helst vil købe løsfrossen, så hun bare kan hælde op hvad han skal have.

• #4   21. feb 2011 Okay. Jeg har bare aldrig selv løsfrossen indmad. Men hvad hvis hunden bare nægter at spise det? Er der så andre alterativer, så han ikke kommer til at mangle noget??

• #5   21. feb 2011 Hvor kan man forresten købe løsfrossen indmad? Jeg har lige kigget hos rigtighundemad.dk og der kunne jeg ikke se det.

• #6   21. feb 2011 Hvis hun i bund og grund ikke bryder sig om at fodre med råt så kunne hun jo finde et tørfodder der er baseret på råt, det skal jo være akseptabelt for både hund og menneske :o)) og mangler hunden både ben og indmad og mangler variation så vil det nok også være den bedste løsning for hunden, vi er ikke alle ens og et halvthjertet forsøg på barf er ikke nogen god ide, så heller et godt tørfodder.

• #7   21. feb 2011 Hanne N: Du er ikke den eneste der synes hun burde sætte hunden på tørfoder. Jeg sagde til hende, da hun sagde hun ville fodre med råt, at hun ikke skulle gøre det, hvis hun ikke gad og sætte sig ind i det....

• #8   21. feb 2011 Jeg tror at mange hunde lider under at deres mennesker fodre "rigtigt, råt" bare fordi det er "nyt/in" lige nu, uden at sætte sig ind i det og så får de altså ikke det de skal bruge og følgesygdommene følger jo efter af sig selv,o(( så hellere tørfodder af en ordentlig kvalitet.

• #9   21. feb 2011 De får ikke nok folinsyre Hvis ikke de får indmad har jeg lige lært af bitter erfaring og vitamintilskud er ikke nok.
    Så nu skal Gizmo til at lære og spise sine grøntsager og indmad :).
    Mangel på B-vitamin og folinsyre resulterer i konstant dårlig mave.

• #10   21. feb 2011 Indmad kan IKKE undværes!

• #11   21. feb 2011 Okay. Jeg vil bringe budskabet videre til min veninde og så tror jeg at jeg foreslå hende noget godt tørfoder i stedet.

• #12   21. feb 2011 Det lyder fornuftigt :o)) held og lykke med det

• #13   22. feb 2011 Lyder som en god ide smiley og hvis det ikke siver ind, så fortæl hende at det koster ca 2400kr at finde ud af hos dyrlægen på den hårde måde smiley

• #15   22. feb 2011 Jeg sætte også ny i parentes, netop fordi det jo er det oprindelige fodder, men i mere end 20 år har folk fodret med tørfodder og de unge i dag har ikke set deres forældre fodder med andet end tørfodder, så for dem og mange andre et råt nyt, og tørfodder alm. brugt.
    Så jo for hovede parten af alle hunde mennesker er råt fodder nyt, set i det lys.
    Hvorfor:
    når hun ikke vil sætte sig ind i hvordan man fodre med råt og ikke vil bruge de blandingsprodukter der findes, så har hendes hund bedre af en godt tørfodder, synes jeg.

Kommentér på:
Vitaminer....?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce