30. jan 2010 Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Veninde - Avl - Argh 2.. {{forumTopicSubject}}
Nu syntes nogle måske jeg er et fjols at poste dette.. Men må bare ud med det til andre der også har forstand på hundene..
Som skrevet i en tidligere tråd spurgte min veninde (nu tidligere) med hensyn til avl mellem hendes tæve og min hanhund..
Hun fortæller hendes hund har DKK stamtavle og alt lyder da fint nok..
Jeg spørger så ind til hvordan hendes tænder ser ud, dette kan hun ikke svare mig på.. Herre gud tænker jeg.. Spørger om hun kender til patella statussen på den.. Denne gang ved hun ikke hvad det er, og jeg fortæller hende det.. Statussen kender hun så ikke til.. Okay så tænker jeg.. Men hendes hund er perfekt, som hun skrev..
Spørger så efter hendes stamtavle nummer.. Dette kender hun heller ikke og er ikke hjemme.. Ja ja, går nok..
Hendes navn på stamtavlen, så jeg kunne slå hende op på hundeweb og tjekke hendes forældre for evt sygdomme osv.. Hendes navn kan hun heller ikke..
Tænker at alt dette kan vi finde ud af..
Kan godt høre hun ikke har den store forstand på det hele.. Så jeg vælger at fortælle hende at hunden skal avlsgodkendes, patella-testes, testes for andre sygdomme evt.. Fortæller hende at i følge de nye avlsrestiktioner i DKK skal hunden have en very good på udstilling.. Og så siger hun at det da bare er min mening og hendes hund bare er perfekt..
Må fortælle hende at det jo desværre ikke er min mening, men reglerne og det klogeste valg + den eneste måde hun kan lave hvalpe med stamtavle..
Forklarer hende om avl, risikoen ved det osv..
Idag får jeg en besked over telefonen om jeg ikke kan sende et billede af Bonzo.. Så det gør jeg da..
Får en besked tilbage at han ikke er hvad hun leder efter og det er jo helt okay med mig..
Hun fortæller så hendes hund har stamtavle i DRU.. Det er okay med mig, men siger at jeg slet ikke er interesseret i at bruge min DKK hund på en DRU tæve..
Hun vil igen vide hvorfor og jeg forklarer om de forskellige avlsforbund, om DKK er det eneste anerkendte FCI forbund i Danmark osv.. Det hele i en prober tone..
Og så kommer det ellers: Jeg bliver svinet til med at hendes hund er meget bedre, flottere, skønnere, bedre tavle osv end min.. Ignorer hende og trækker på smilebåndet..
Skriver tilbage at det ikke er fordi jeg vil udsætte nogle ting på hendes hund, men at det jo er sådan landet ligger..
Så går hun da helt amok med at jeg tror jeg er så meget klogere end hende.. At hun kun kan sidde og grine af mig, jeg er latterlig osv..
Kunne godt nok ikke dy mig for at skrive tilbage at jeg ikke syntes hun skulle avle på hendes hund når hun ikke ville sætte sig ind i tingene og at man vel ikke kunne forvente mere af en der opførte sig som en snotforkælet møgunge og kun havde hunden som værende en accessoire..
Måske mig der er dum at tro jeg kunne fortælle hende sandheden uden at blive svinet til.. Men jeg ville da bare forsøge at være venlig..
Hvor jeg vil hen med dette indlæg ved jeg ikke, ud over at få luft for frustrationerne..
Håber alligevel hun tager ordene til sig så der ikke kommer flere tavleløse chihuahuas til på et mættet marked.. Og da slet ikke nogle hvor forældre ikke er undersøgt for sygdomme..
jul 2008
Følger: 43 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 100 Svar: 780
Synes det er flot du tog dig tid til at prøve og forklare din veninde hvorfor du ikk bare ville lade hende låne din han!
jan 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 29 Svar: 217
jan 2011
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 117
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Blev bare irriteret da hun påstod det kun var min egen mening jeg kom med.. Jeg prøvede jo bare at være venlig og fortælle hende ting for hun kunne få det bedste resultat hvis endelig hun VILLE have hvalpe..
Avleren til hendes hund er herinde og jeg er sådan lidt i syv sind om jeg bør fortælle hende det.. Måske hun kan snakke hende til fornuft..
Men altså hendes hund har det godt, hun er ikke typen der glemmer at lufte dem bare fordi det er en "ting" der passer til hendes image..
Veninde - Avl - Argh 2..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside