{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  arvelig sygdom
  • #1   5. feb 2011 Hvor er det bare vildt at læse!!!!!!

• #2   6. feb 2011 Det er simpelthen så vildt! :o(
    Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige?

• #3   6. feb 2011 Er der nogle Dober ejere herinde, der ved hvor man evt. kan efterlyse hvalpe /hunde fra en bestemt avler??? Det må meget gerne være et sted på nettet hvor det i forvejen handler om Dobermann..... ( på de forskellige sider for Dober ejere på facebook, HAR jeg "lagt mit visitkort"
    Indtil nu har jeg efterlyst dem på ca 18-19 steder .

• #4   6. feb 2011 Susanne..... ideen var god nok :o) Men hvis jeg efterlyser hvalpe fra en bestemt avler / adresse og samtidig har en anden debat i forummet om den her sag, så tror jeg nok at HG låser min profil.....:o)
    Vi må jo IK' nævne navne /adresser på sager der kan skade folk's ry....

• #5   8. feb 2011 Så er der en opdatering......

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=445810

• #6   13. feb 2011 Har fået tilbage melding fra dyrenes beskyttelse!!!
    Avler har åbenbart IGEN ikke holdt sig til sandheden, og denne gang var det dyrenes beskyttelse han bildte noget ind mht. hans hunde.....
    Trist at vi er flere der ved sandheden (os der har hunde derfra)og vi har beviser, men dyrenes beskyttelse har valgt at tro på hvad avler siger!!!!!
    Det svar jeg så fik fra dyrenes beskyttelse er at de ikke kan noget i denne sag, men havde der været tavle på hundene og avler var registreret som kennel, SÅ var denne sag en HELT anden, og så kunne der gøres noget for at undgå avl med arvelig sygdom!!!
    Jeg syn's det er underligt, for et dyr er vel et dyr uanset om der er papir på det, og når dette handler om at stoppe avler i avle syge dyr....ja, så er det da rystende at vide, at det åbenbart er ok at avle sygedom videre.
    Avler fortalte bla. dyrenes beskyttelse, at hans tæve han avler på har allergi (og det har den været i behandling for i nogle år) så det var derfor at tæven han avler på ikke har noget pels på kroppen. Til os der har købt hvalpe derfra har han bildt ind at tæven mangler pels fordi hvalpene har kradset tæven.
    Så udover at vi VED der er en arvelig sygdom i omløb hos avleren, så har han da helt glemt at fortælle dem der køber hvalpe der, at deres mor har allergi!!!!
    Det sidste kuld som avler påstår er født 26 /9 2010 er "pludseligt" ældre end avler har oplyst køberne, for til dyrenes beskyttelse fortalte han at den sidste hvalp han har fra det kuld, er mindst ½ år gammel.......
    Jeg kan så undrer mig over hvad pokker man skal bruge dyrenes beskyttelse til, når de udfra flere købere har fået så meget "stof" der ikke overholdes af avler ifgl. hunde loven. Men istedet vælger at tro blindt på avlers historier!!!!!

• #7   13. feb 2011 kæft hvor er det ubehageligt at læse

• #8   14. feb 2011 Hector..... Ja, og selvom det "kun" drejer sig om 6-7 uger at hvalpene(fra sidste kuld) er ældre end folk (køberne)har fået oplyst, så er det da en stor betydning, idet hvalpene er født og har boet i en stald indtil de skulle sælges. Så har man købt en hvalp man tror er 8 uger gammel, så er den åbenbart 14 uger.......
    Der er efterhånden så mange ting avler IK' er ærlig om, og når dyrenes beskyttelse vælger at tro på avlers ord istedet på de personer der har hunde derfra, så ved jeg ik' hvad man skal bruge dyrenes beskyttelse til:.......

• #9   14. feb 2011 Jeg kunne ikke være mere enig! Jeg bliver så rasende og skuffet på samme tid.

Er der egentlig noget vi kan gøre?

• #10   14. feb 2011 Hector..... Vi kunne godt bruge et råd til hvad vi ellers kan gøre for at få avler til at stoppe med at avle på de hunde han har ( de 3 hunde han har nu, er mor til alle kuld, samt en søn og en datter)
    Udover det, så vil det være godt hvis man ser/hører om folk der har købt dober det sted, at de blir' advaret om at hundene har en arvelig sygdom, for det er ik' alle hvalpe der får sygdommen i udbrud så det kan ses, men de bærrer på det gen, og hvis man så avler videre i god tro, så spredes sygdommen (gen) til flere og flere.....
    Hvis jeg selv var blevet advarret da jeg købte min dober derfra, så ville vi have haft en chance for at få ham behandlet for lige DEN sygdom med det samme, istedet for at vi skulle hele processen igennem med de lange undersøgelser det første ½ år af sygdommens perioden, og vores hund havde undgået at være meget syg i de 1½ år som det tog at få sygdommen under kontrol. Jeg ved at de hunde jeg kender til der fik sygdommen i udbrud efter jeg havde advarret dem, de var heldige at det "kun" tog 1-2 mdr før de var i bedring, fordi de så havde fortalt deres dyrlæger at de vidste der var IBD blandt hundene. Og ud fra der kunne dyrlægerne behandle hundene med det rigtige medicin med det samme.

Kommentér på:
arvelig sygdom

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce