{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Flagermusmanden {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige blevet færdig med Flagermusmanden af Jo Nesbø. Det er den første krimi i serien om den 32 årige norske kriminalbetjent og eks-alkoholiker Harry Hole. Bogen forgår i Australien hvor Harry Hole er blvet sendt til for, at opklare mordet på den unge norske pige Inge Holter som er blevet voldtaget, kvalt og smidt ud fra nogle klipper. Harry Hole kommer til at arbejde sammen med den australske betjent Andrew som er tidligere bokser og aboriginer.
Under opklaringen tager Andrew Harry Hole med rundt i Sydney,'s forskellige miljøer hvor stofferne flyder og kriminaliteten er høj bland Australiens indfødte og hvor specielt indvandringen af homosexueller er stor. Her møder Harry bla. den homosexuelle Otto Rechnagel, den hjemløse narkoafhængige aboriginer Jerry og den prostuerede Sandra.

Harry Hole stifter også bekendskab med Inger Holter's bartender kollega, svenske Birgitta, som han indleder et hæsblæsende og romantisk forhold til.
Den første mistænkte er Inger Holter's kæreste, stor pusheren Evans White. Men beviserne er for små og inden længe står de på fuldstendig bar bund i sagen.

Min personlige bedømmelse af bogen er god, den er en lille smugle langtrukken til at starte med. Men midt inde i bogen tager historien en spændene drejning og ens egen lyst til at finde den rigtige morder bliver stor. Og hvad sker der for en eks-alkoholker når, beviserne ryger helt af sporet og tørsten bliver for stor?
En god krimi og jeg ser frem til at læse resten af serien.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flagermusmanden
Kommentér på:
Flagermusmanden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce