{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Badning
  • #1   14. jan 2011 Når han er beskidt (som regel er det en skyller i måsen eller på maven uden shampoo), i foråret (for at hjælpe fældning på vej) og op til udstillinger.

I snit 2 gange årligt. smiley

• #2   14. jan 2011 Uhhh farligt emne at komme ind på, for der er så mange holdninger til det smiley

Jeg bader mine op til udstiling. Hvis 2 udstillinger ligger tæt på hinanden med 1 mdr's mellemrum er det kun det hvide på hunden, kraven og bagørerne som blive vasket inden 2 udstililng. Vi er til udstilling 3-4 gange om året.

Derudover får de undervognskyldning 2-3 gange om dagen hvis det regner meget og de er vild beskidte på maven og brystet.
    Bor i lejlighed, så vil ikke have al den gris, når de sover i seng og sofa smiley

Øhmmm ellers er sheltien jo ikke en hund som bliver beskidt beskidt, men de kan komme til at lugte noget så grusomt at tis i deres bukser, både tæver og hanner, og hvis mine tæver lugter for meget af det så ryger de sku også i bad smiley Op til jul og min fødselsdag ryger de i bad, de skal også være fine og lækre i tøjet når der kommer gæster smiley

Men, altså, nu er jeg hundefrisør elev og mangler 9 mdr ud af 3 år, og vi har rigtig mange kunder som kommer hver 2-3 måned med deres hunde, det er mest; lhasa'er, shih'er, tibetaner, pudler, cotoner, havaneiser, yorkier, malteser, amerikanske cockere, vores afghanske mynder bliver badet hver 5 uge, vores "fælde" hunde som eurasier, leonberger, newfer, islandske, sheltier, collier, dansk spids, goldens og andre, kommer når de skal hjælpes af med pelsen. Dog er der en del goldens som kommer og bliver ordnet hver 3mdr med bad. Så det er meget forskelligt; Men du skal vide at hunden tager IKKE skade af at blive vasket med en god shampoo! I dag er shampoo'erne så gode at hundens såkaldte fedtlag som mange hundeejer beskytter, kommer igen efter 2 dages tid.

Som hundefrisør og det stof og matrialer vi får og læser om hvad der nu er forsket i og hvad der er undersøgt.Er konklussionen at med en god shampoo kan du snildt bade din hund mere en 5 gange, som er en gammel tommelfinger regel, som man kan skråtte langt op, kort fortalt.

Der er mange som vil fortælle dig at det er ikke naturligt og det har hunden ikke godt af, men nu er hunden i dag jo ikke vild naturlig og de lever altså inden for i huset, hvor der er varme, så de kan godt blive vasket når man har lyst. DEt er dog de færreste udover udstililngsmennesker med langhårede selsskabshunde som vasker deres hunde 2 gange om ugen for at holde "den unaturlige pels" = menneske skabte, for hundene ser jo ikke i dag ud som de gjorde for 100år siden.

Hvis du vil vaske din hund 1 gang om året, så gør du det.! Hvis du vil vaske den hver 4 mdr så gør du det.
    Du selv og ikke andre skal bestemme hvornår netop din hund skal vaskes. Når du synes at den er fedtet, lugter, har rullet sig i noget ulækkert noget, så vasker du bare. Du skal bare vide at hunden ikke tager skade af det smiley

Husk dog bare at hunden skal være redt ud inden bad, shampoo skal skylles helt ud, og hunden skal være HELT tør inden den kommer udenfor pånær når det er +25 grader udenfor smiley

• #3   14. jan 2011 Ej, hvor sjovt. Så lige din bettemand og tror faktisk at det var ham jeg fik lov til at bære lidt rundt på til Ørbæk udstilingen i marts 2010.
    Da var han kun en bette baby??

Han var vild nuttet smiley Kunne næsten ikke give slip på ham smiley

• #4   15. jan 2011 tror desværre ikke det har været ha,. da han er fra. 7/7 2010 smiley
    Men ved han har et søskende kuld fra tidligere, som minder meget om hans kuld. Det har nok været en af dem smiley
    Han kommer fra Stelter, ved Maigar

Tak for hjælpen. har du så et forslag til en god shampo til en sheltie? smiley

• #5   15. jan 2011 Øv da, det kunne ellers godt ligne smiley Men nu når jeg tænker nærmere over det så liselotte her inde som har Stelter Chalie Brown, som jeg troede han var kuldbror med pga navnet, men kan selvfølgelig godt se at det ikke kan lade sig gøre for Charlie var da i ringen i ørbæk som baby smiley Men det var nok et tidligere kuld end Oskars så smiley

Jeg er vild med mærket "Jean Peau" - her bruger jeg enten den som hedder Elegance eller Volume.
    Jeg bruger dette mærke fordi pelsen bliver dejlig luftig, virker ikke tør bagefter og så bliver pelsen bare så skinnede og til sidst - den dufter vidunderlig dejlig bagefter smiley

• #6   15. jan 2011 Hej med jer - Christina og Cecilie

Helt of topic smiley

Cecilies sheltie Oscar er ikke i familie med Charlie, men de kommer ganske rigtigt fra Lisbeth & Edwin begge to.

Christina - ham du havde fingrene i i Ørbæk er halvbror til Oscar.

Cecilie - jeg besøgte L&E inden du købte lille Oscar. Ville bare lige sige at han også dengang var en lille lækker dreng smiley

Mht. badning - så tror jeg bare du skal høre på Christina - hun ved hvad hun snakker om. Jeg har i hvert fald ingen råd til dig udover det hun allerede har skrevet.... smiley

• #7   15. jan 2011 Det her bliver vist også off topic smiley

Lotte, godt du lige kunne redde mig ud af det smiley
    Men lækre er de jo smiley

• #8   16. jan 2011 Lotte
    ja han er rigtig dejlig!
    Så mødte du vel også hans plejesøster Hope, da du var der oppe. Jeg var lige ved at overtale de andre i familien tila t vi også skulle have en stor collie med hjem smiley

• #9   16. jan 2011 Ja jeg så også Hope. Hun er også en lækker hund smiley Men en collie er lige stor nok i mine øjne, så jeg holder mig til sheltien smiley

• #10   20. jan 2011 Det med badning vil altid blive diskuteret meget, specielt i udstillingskredse.
    Jeg ved, at mange af de helt store udstillere i Sverige, vasker deres hunde 1 gang om ugen hele året rundt, - for at holde fældningen igang, og få pelsen skiftet løbende, om det hjælper ved jeg ikke.

Jeg vasker også oftest i forbindelse med en udstilling, men ikke hvis de ligger for tæt på hiinanden.

Mit problem er dog, at jeg synes, at jeg har svært ved at finde en shampoo, der IKKE gør pelsen blød. En sheltie skal ikke have blød pels, selvom det er dejligt at røre ved, den skal stadigvæk have stride dækhår, - og megen shampoo (og jeg har prøvet mange forskellige) gør pelsen silkeblød!!!!!
    Eneste shampoo, der har været nogenlunde OK, er en shampoo for hunde med strid pels.

Men er der nogen, der har "mirakel-shampooen", der ikke blødgør pelsen, så er jeg åben for forslag smiley

• #11   20. jan 2011 Jeg bruger det der Cain&Abel Doggy day spa halløj med mynte og green tea. Jeg køber det hos min lokale dyretingspusher og har brugt meget lidt af det, så de to flasker (shampoo & balsam) kommer nok til at holde resten af hundens levetid. Balsam er kun til de områder der kan være svære at rede ud (bag ører, bukser, hale).
    (link fjernet)

Watson plejer at få flot kritik på pelsstrukturen og han har sjældent behov for bad fordi han er skidtafvisende, men jeg ved jo så ikke om han er for blød efter din mening. Og jeg kunne egentligt godt undvære at han lugter af tandpasta efter badet. smiley

Kommentér på:
Badning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce