{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  taber hår, og tør hud?
  • #1   20. dec 2010 Godt du giver hende ekstra lakseolie over foderet. Jeg tror det skyldes vejret. Det er meget tørt i den her frost og jeg tror lettere deres hud begynder at klø.

• #2   20. dec 2010 det er ikke fordi hun klør dig..!

har en mistanke til at det er pedigree fodret jeg li har skiftet til

• #3   20. dec 2010 nej det gør hun ikke..

• #5   20. dec 2010 ja næsten..

• #7   20. dec 2010 ja gør jeg os idag... hun fæller virkelig meget efter det..

jeg havde engang en amstaff som havde allergi, som blev fremprovokeret af pedigree.. men ja havde lidt lagt det bag mig,... arg og skal til udstilling i januar.. pis fodder, må skynde mig at skifte..:)

• #9   20. dec 2010 håber jeg da.. men da stadig træls.. og især når det den første..:)

• #10   20. dec 2010 Nej dog - Pedrigee - SKIFT i en fart !!!

Se på disse:
    Royal Canin
    Oliver´s
    Eukanuba
    ProFormance
    Hills

Se evt. efter lav indhold af protein, da det kan give kløe. Og et højt indhold af Omega3 fedtsyrer.

• #11   20. dec 2010 Jeg bruger Olivers - som klart kan anbefales...Det er kød som er godkendt til menneskeføde hvor der i mange andre produkter er f.eks. kyllingetæer og næb osv i også kalder de det 'med kylling' - der er ingen fyldstoffer i som de ikke kan optage alligevel så som; Hvede, ris, soja, majs, og benmel. Olivers har også smags garanti dvs at ´hvis du ikke er tilfreds så ringer du bare også henter de sækken hos dig uden problemer og du får dine penge tilbage hvis ikke det har den ønskede effekt. Der er godt med olier i olivers så dvs du ville kunne slippe for at skulle give olie ved siden af. Deres pels skinner sindsygt meget og de skider max 2-3 gange om dagen og det har en god konsistens. Hvis man får fodertyper med fyldstoffer som de ikke kan optage så skider de utroligt mange gange og bliver som regel tynd afføring. Mine hunde er simpelthen så fine og deres pels er meget tæt og tyk og de fælder ikke nær så meget som dengang jeg brugte royal canin eller hills - Og de fik tør pels/skæl...Jeg ved også at der er fyldstoffer i begge de fodertyper i form af korn og ris. Eukanuba har jeg hørt skulle være et ikke særligt godt foder. Men jeg ville klart anbefale dig olivers eller wulfsblut eller orijen som er nogle utroligt gode fodertyper uden fyldstoffer i som de ikke optager og, det er fodertyper der gør at allergi ikke bliver fremprovokeret pga der ikke er de ting i som de oftest er allergiske overfor. De koster mere end pedrigee, men - du sparer penge både på dyrlæge, din hund skal ikke skide nær så mange gange pr dag, din hund bliver generelt mere sund og får et bedre immunforsvar og din hund vil trvies bedre og du vil se en stor forskel på f.eks. øjne, hud og pels. Så de penge er givet rigtigt godt ud, plus at en hund der får et foder med mange fykdstoffer den ikke kan optage spiser meget mere foder for at få den dosis den har brug for - så dvs med et foder med godt med protein, så skal den slet ikke ha nær så meget mad pr dag...og derfor vil det også ligge ikke så langt fra i prisen. Olivers levere foderet til døren indenfor to hverdage - super serive og man bestiller det på denne hjemmeside; Www.olivers.dk og hvis din hund er under 1½¨år skal den ha hvalpefoderet og efter 1½år så skal den ha enten adult eller den med lam eller fisk. Hvis det er en stor race er der også speciel foder til dem, Og man kan ringe derind og få en god snak med dem om det hele før man begynder på det så de kan anbefale lige den type foder der passer til DIN hund. Deres fiskefoder har 60-70% fisk i og det dufter rent faktisk af laks - og du kan faktisk selv spise det hvis du vil...Det sys jeg er betrykkende, hvorfor gi sin hund noget man ikke selv vil æde? smiley

Mht wulfsblut eller orijen kan du købe det enten i zoocity eller online på forskellige hjemmesider - det er bare at søge på wulfsblut og orijen på google.dk

Men jeg er helt sikker på, at det har en stor betydning hvilket foder du giver din hund, også for dens led og hvordan den vokser osv osv...Så det er meget vigtigt at tage højde for forskellige ting når man vælger foder smiley

Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål...

Ps olivers, de har også rigtigt mange gode natur-tygge ting til billige penge. Og der er ingen farvestoffer og konseveringsmiddel i....Og de bruger frisk kød og friske æg..:Det laves i canada og hvor en anbefaling fra de canadiske dyrlæger - hvilket er svært at opnå smiley og olivers har vundet flere fodertests herhjemme fra fødevarestyrrelsen ...Men god fornøjelse med det hele...

• #12   20. dec 2010 Hovsa, så lige det var i fransk gruppen hehe....Så skal du bruge adult til hvis den er under 1½år og over 1½år så adult eller med fisk eller lam. Det er jo ikke en stor race smiley hehe...Men specielt hos franske er det smadder vigtigt at man giver dem et ordenligt foder da de nemt kan udvikle allergi og komme til at lide af flere forskellige hudproblemer osv hvis det ikke er et godt foder der dækker deres ernæringsbehov smiley

• #13   21. dec 2010 okay...det handler ikke om prisen for mig.. bare hun har det godt, men vil jo helst sparer og få det bedste sammentid, men ved godt det kan man ikke..

vil helst ku hente det i en butik imorgen tidlig, kan man købe noget af det i en butik..?

• #14   21. dec 2010 Orijen kan købes i en butik ja...F.eks. farmland eller zoocity... Olivers der går der en til to hverdage smiley Du kan evt prøve at ringe til dem og spørge hvornår de tidligst kan aflevere det....

Kommentér på:
taber hår, og tør hud?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce