{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

Ren chihuahua? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg købte diesel i sommers, blev lovet max og det var aller max 2,5kg - sikkert omkring 2kg , mor vejer 2,3 og far 1,3 / 1,5kg

MEN MEN MEN , har lige vejet ham i dag

Første vejning, 4,2kg de 2 næste sagde 4,5 kg så igenigen - vægten står fast på de 4,5kg smiley '

^^hva sker der? har snakket med hans brors ejer, han vejer også 4++kg


kan de virkelig være sååå ren racet?

far avlsgodkendt i dkk
mor i dru

ingen af os har fået vores chip papiere


nu kan jeg pæn cutte kuglerne på ham, havde ellers håbet at han skulle være far en enkelt gang da han er fantastisk af sind - glad for børn, kan lide alle, giver kun lyd når der kommer nogle- altså mentalt stabil og bund lækkert temp..

dru var med på at lave for sen stamtavle men så blev opdrætter ligepludselig syg og ja svare ikke ?

er lidt forvirret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ren chihuahua?
  • #1   19. dec 2010 hvalpene er født 1. juni , dvs de er ca et halvt år nu

  • #3   19. dec 2010 michelle - de andre har åbenbart ikke noget at sige . men følg du bare med smiley

  • #5   19. dec 2010 tror sgu du har trukket nitten... Det er godt nok en vild vægt for sådan en lille fyr

  • #6   19. dec 2010 Det er nu set mange gange før, at små hundes hvalpe er blevet meget større end både forældrene og racestandarden.

    Jeg ved så ikke om det kan ligge så langt tilbage i hundenes gener at man ikke kan se det udfra stamtavlen.
    Kan ikke huske om det er oldeforældre el.tipoldeforældre der er de sidst anførte. Men vi ved jo at f.eks farverne på hvalpene kan komme fra "forfædre" og ikke forældrene, da der ofte er f.eks Black/Tan i 2 fawn/creme farved forældres hvalpe. Jeg går ud fra at det med størrelsen er noget hen af det samme, men OK jeg er LANGT fra særlig klog på racen endnu ;o), så vi må håbe at der kommer nogle klogere "hoveder" på banen som kan besvare det spørgsmål. :o))

    Men som sagt så har jeg set at det er sket "mange" gange før..


  • #7   19. dec 2010 Først vil jeg da lige sige, man kan aldrig love hvad en hund kommer til at veje;o).... Det er SÅ svært at sige, man kan have et gæt, men det er jo lang fra sikkert, da de jo vokser så forskelligt... Min Micki er også fra mindre forældre mellem 2-2,5kg var det vist og han vejer mellem 3,6-3,8 i dag...

    Caspar var meget større da jeg fik ham end Micki var, men vejer i da mellem 2,9-3,1kg

    Det kan man altså ikke sige på forhånd...

    Hvis han er fra den mor og far du siger han er så kan han vel kun være ægte, og sommetider ses det altså og at en chi falder ud fra standarden, det er noget med generne som jeg ikke er inde i....

    Men jeg synes da hele historien lyder sådan lidt underligt må jeg da sige;o) Måske der er en smutter inde over;o)??.. Ej det ved jeg jo intet om, men det kan ihvertfald godt ske de bliver større en standarden, men ja han er da en stor dreng må man sige og så kun et halvt år:o)

    Men altså så kan du jo se det på den måde der er meget mere at holde af;o)...Og han bliver jo ikke mindre dejlig af at være blevet meget større "end han skulle"...

    Det er selvfølgelig ærgeligt med avl, men måske havde der været noget andet som havde gjort han ikke var egnet til avl, fx som sygdom, og så er det da MEGET bedre bare at ha fået en stor MEN RASK hund.. Der kan være så mange ting som kan spille ind, du kan jo heller ikke vurdere hans sind endnu, da han jo kun er hvalp...Og måske ville han få overbid, eller underbid eller tænder som var smidt ind i munden eller bare ikke racetypisk nok til at han kunne bidrage med noget i avl (forstå mig ret, vi elsker jo alle vores hunde og er de dejligste i verden, men nogle gange må man tage de kritiske briller på og se om man virkelig mener at de bidrager med noget til racen) Og gør de ikke det kan de jo være DE DEJLIGSTE HUNDE alligevel:o)

    Jeg synes da du skulle tale med DRU om situationen du står i, måske de kan hjælpe.. Og så eller bare sig nå ja, men jeg har en DEJLIG hund og det er det vigtigste


  • #8   19. dec 2010 Nu kender jeg ikke noget til alt det rod med opdrætteren, som Charlotte snakker om - Men ud fra billeder af ham, synes jeg ikke at han ligner en ren chihuahua.
    Men altså, der ér jo chihuahuas med stamtavle der ender over de 3 kg (der var fx 2 stk. med til julefrokosten igår).
    Men nej, det er ikke noget man skal avle videre på, da det jo ikke er ønskeligt til en chihuahua at de er over 3 kg.
    Men nyd ham som han er, renracet eller ej :o)


  • #9   19. dec 2010 Ja det er surt når man køber en hund hvor man går ud fra at den MAX vil komme til at veje 3kg også den bare bliver ved med at vokse, jeg ville også føle mig "lidt røvrendt".
    Men kan man gardere sig mod at det sker, for de tilfælde jeg har nævnt er tavlehunde med mindre forældre=2-2½kg altså normale racestandarder..


  • #10   19. dec 2010 mon ikke det har været bror mand der har været oppe før+? problemerne med opdrætter har jeg vendt herinde ja smiley


    okay. jo der er da2 i kuldet der er så store, de andre 3 snakker jeg ikke med, har lige spurgt hans søsters ejer ad

    arh ja det er pisse træls- jeg valgte at købe en ren hvalp denne gang i stedet for en genbrugshund (det mener jeg er det mest rigtige at gøre) for at slippe for problemer osv - dem kom der bare flere af

    jeg eeeelsker da diesel , og min søn og ham leger så fint- han bliver bare noget tung at have med på slæb i juleferien (tog til jylland og hjem igen) mors dansk svenske gårdhund tror jeg snart jeg begynder at kalde ham,-


  • #11   19. dec 2010 Jeg fandt så lige Diesels søster som vejede 2,09 17uger gammel, men jeg så at du Maiken har spurgt om hendes vægt, det bliver spændende at høre om hun er vokset lige så meget som drengene.
    Jeg så at der var fra familien Bruun Andersen, jeg mener at ha set flere annoncer fra dem, men kan self ikke huske om de KUN har Chi`er.
    For det kunne da være interessandt at hører andre om vægten på deres hvalpe.
    Men er da Enig med dig Charlotte, det virker nu "LIDT"underligt med det rod i papirne, nu hvor hvalpene har fået den størrelse oven i købet.

    Men dejligt at læse hvor godt at din søn og Diesel har det sammen, så skidt med vægten.
    Men self. møg ærgeligt når du ville ha udstillet el.ha haft hvalpe på/med ham.


  • #13   19. dec 2010 anita, det det virker lidt underligt, brun andersen har kun chiuahua's, deres datter har astmastisk bronkitis lige som min søn smiley

    fred værre mied det , måtte bare have jeres mening, han er dejlig alligevel, , så ved jeg til en anden gang at det er helt fint at købe genbrugshunde, der er alligevel bøvl med papierne om man køber hvalp smiley


  • #14   19. dec 2010 christina, hans mor, mercedes , er heller ikke racetypisk ikke ekstremt `:)

    størrelsen betyder noget, men ikke alt, det er bare ret træls at betale for, som jeg skriver længere oppe. jeg begynder snart at kalde man "mors danske svendske gårdhund"
    (:


  • #15   19. dec 2010 charlotte , altså jeg har jo som sagt ikke fået papierne , hverken talven som skulle have været lavet eller chip smiley
    min kat har stamtavle, og der har jeg så bare ikke fået chip omreg, papiere *Gg*

    ^^køber man der imod en gengrugshund mangler det ene og det andet til denne skønne voksne evt blandning - ja det er bare billigere hvis man bliver snyt .. heh ,


    nej det er måske bare mig der er for god af mig og tror alle andre er ligesådan smiley hm , hvad skal jeg gøre? meddele det til ddk? nu hannen er avlsgodkendt der? så må den vel ikke parre en fra dru? må den ;)?


  • #17   19. dec 2010 christina, jamen så overvejer jeg da at købe at jer andre næste gang smiley godt ikke alle tager røven på folk og går under jorden bagefter (:

  • #19   19. dec 2010 ikke at dkk skulle gøer noget for mig , bare at så kunne de ta den og gi mig mine chip papiere, nej jeg forbliver sød og venter på svar(:



    charlotte, jeg lavdede mange tråde inden. ventetiden var frygtelig ;P
    -hun kalder moderen semi, jeg ved ikke hvad jeg vil kalde ham nu , han har mere pels end "en korthåret" - det har h<n nok fra mor- du kan kigge hans mor mercedes , familien brun andersen


  • #20   19. dec 2010 Var lige ind og lure på opdrætterens profil, og de har kun 2 tæver oprettet, men de har også Milo= denne han : (link fjernet)
    Jeg ved så ikke om han skulle være faren, for der er kun et par billeder i det fotoalbum hvor han er med, men jeg syntes ikke at han ser særligt racetypisk ud, med de lange ben, men på et af de andre billeder ser han ret lille ud.hmmm..

    Det er ikke nemt at købe hund når man har visse forventninger til dens endelige udseende, men jeg tror helt sikkert at chancen for at finde sådan en hund er ved at købe en fra en god/dygtig opdrætter og self.har forældre og hvalpe tavle. :o))


  • #21   19. dec 2010 anita, hun havde kun mercedes dengang, den anden tæve er købt efterfølgende og hanhunden også, som har lagt tildalg herinde . var til træf med hende i svendborg og siden da har jeg næsten intet hørt

    fik en besked at hun var blevet syg for nogle måneder siden, ellers intet


  • #22   19. dec 2010 charlotte, det var vist hendes første kuld, så opdrætter og opdrætter, joh (:

  • #23   19. dec 2010 "Så ved jeg til en anden gang at det er helt fint at købe genbrugshunde, der er alligevel bøvl med papierne om man køber hvalp"
    Dét er da noget vrøvl at sige! Ville du være 100% garanteret en renracet chihuahua, skulle du da have købt én med tavle!!
    Personligt synes jeg aldrig han har været racetypisk, så måske det bare er din egen fejl?


  • #24   19. dec 2010 ann-sophie,, det er da ikke noget vrøvl at denne gang er der lige så mange problemer med papiere som hvis man vælger en genbrugshund, der er det bare billigere at blive snydt , hm læser du at der skulle have været lavet tavle på ham? det læser du måske ikke?

    jeg syntes at han lignede en chi da jeg købte ham, inden han groede så huritgt ....


  • #25   19. dec 2010 Hmm Ok, jeg syntes bare at jeg har set navnet i "længere tid" i forbindelse med salg af hvalpe, men jeg kan self ta fejl.
    Det var vist også lige et lille pic.jeg havde fået kopieret hvis nogen var interesseret i hvilken en jeg talte om så er han her :o)) :
    (link fjernet)

    Maiken, jeg kan godt se på datoerne at de ikke ejede milo da Diesel og hans søskende blev "til" ;o))


  • #26   19. dec 2010 anita, jamen så er der da sikket noget hun ikke har fortalt mig hvis hun har solgt andre end de5 hvalpe her;)

  • #27   19. dec 2010 charlotte, jeg syntes som baby smiley men igen, jeg skriver ingen steder øv bøv bla bla bla , men spørg om jeg er den eneste der syntes han ligner en blandning;)

  • #28   19. dec 2010 det er da´træls oveni alt det andet bøvl ja, men jeg har jo anskaffet mig ham og han bliver jo

  • #29   19. dec 2010 Prøv at se hvor kraftige ben og den størrelse han har her i forhold til de 2 andre, billedet er fra d.15-8-2010
    (link fjernet)
    der ser han langt fra Chi agtig ud i mine øjne, men ok jeg er stadig "ny" indenfor denne race, men alligevel... ;o)


  • #30   19. dec 2010 Må sige, Jeg er helt enig med Anita! :o)
    Havde han haft stamtavle, havde du da fået den med når du hentede ham ved opdrætter?


  • #33   19. dec 2010 MMJ, jeg siger heller ikke at han ikke er dejlig eller noget, han er skøn smiley

    anne - nej ikke når det med tavlen blev lavet for sent, fik kun sundhedsbogen og pakke ved afhentning og aftale om at sende resten-

    men jeg ved ikke lige hvodan samtalen er endt herud, da spørgsmålet blot var om han var blandet- han er mors lille pitbull så bred som han er , det ved dem der kommer her også godt , . jeg er jo ikke blind, jeg er bare glad for at han ikke brækker et ben ved at vælte over et dørtrin , men derfor må man godt have sine tvilv, og bokke sig over at papierne endnu ikke er iorden fra sælgers side af


  • #34   19. dec 2010 "Jeg er bare glad for at han ikke brækker et ben ved at vælte over et dørtrin"
    Hvis det er sådan du tror racerene chihuahuas er, så forstår jeg da slet ikke du ville have én til at starte med? Hmm.. Bitterhed måske? Smil..


  • #35   19. dec 2010 Jeg tror du misforstår Maiken Ann Sophie, jeg ville også foretrække en Chi der blev for stor, end en der blev alt for lille, når nu at hunden ikke blev indenfor standarden.
    Og jeg forstår også at man blir sur på opdrætteren pga papirsmøleriet, jeg ved det for jeg har selv stået i samme sitiuation.


  • #37   19. dec 2010 Man kan self. tro hvad man vil, jeg tror bare ikke at Maiken mener det så "hårdt" som du/i tror.


  • #38   19. dec 2010 Som jeg læser det, mener Maiken at en chihuahua er så skrøbelig at den let brækker sine ben - Derfor er hun glad for, at hendes er så stor og ikke indenfor racestandarten?
    Om det er forkert forstået, har vel noget at gøre med formuleringen?
    Men en chihuahua er jo ikke en hund er vælter fordi man kigger på den. Så den kommentar synes jeg virker forkert i denne gruppe.
    At hendes hund er en blanding, kan VI jo ikke gøre noget ved. Det er Maiken selv der har købt en hund i blinde, for ja det er tydeligvis en blanding..


  • #39   19. dec 2010 ántia fostår hvad jeg mener, skulle han ende uden for vægtskalaen er det godt at det er i den store ende han er endt, det var frygteligt hvis det var katten der var efter ham - forstå mig ret, jeg er ikke sur over noget som helst,

    som jeg skriver kan han ikke være en blandning med de forældre dru og dkk, men syntes han er voldsomt stor at racen, og om jeg var den eneste der kunne forestille mig at han var blandet

    som skrevet , jeg aner ikke hvordan samtalen er endt herude (ann-sophie) men det var ikke med den hensigt at blive misforstået at tråden blev lavet broderens ejer og jeg snakker da også om om der kunne vøre andet i , ja så bliver vi mok småsure, sælger skal nok hører at kontrakten er en gang kløgn hvis landet ligger sådan , men må jo ikke sælge en vare man ikke har

    en hund er en hund, klngere er den vel ikke?


  • #40   19. dec 2010 *længere

    -har et møg tastatur, derfor alle de slå-fejl


  • #41   19. dec 2010 Opdrætter kan jo sagtens påstå at hans forældre begge er chihuahuas og at de er med tavle. Men tæven kan ligeså vel være parret ved en fejl i en park eller lignende, der sker jo en del ups-kuld.
    Og for at få mest muligt for hvalpene, påstår de bare at hvalpene er rene chihuahuaer - Ingen kan hænge dem op på noget, netop fordi hvalpene er uden tavle.


  • #42   19. dec 2010 ann-sophie, nej for tavlen kom aldrig , selvom de nu kørte fra fyn til jylland efter den lille hanhund ... det gør mig heller ikke det store, det var bare mere om os hvalpekøbere var helt gal på den mht vores mistro, andet er der ikke i det

  • #43   19. dec 2010 Okay smiley

  • #44   20. dec 2010 men nu ved du til en anden gang, hvor du står i situationen...... gå aldrig fra en opdrætter med en hvalp uden de nødvendige papirer......

  • #45   20. dec 2010 Da jeg købte min sidste han, "ham som jeg måtte genhuse pga. han overtog hjemmet og bed pigerne. Vil ikke skrive navne da alle ved hvem jeg taler om" men der gik der en evighed før jeg fik ham omregistreret, og det var fordi "alle" i chi-gruppen havde sagt god for sælgeren, men hun havde bare ikke tid til at lige skrive at jeg havde købt hunden, da hun kom med ham fik hun pengene og væk var hun, så der gik mdr.før jeg fik ham omreg. det viste sig at han på trods af sine 1½år i DK stadig var reg som ejet af kennelen i Tyskland, så for at kunne få ham over i mit navn måtte jeg ha fat i Tina "som self var i spanien da" og be hende om at sende mig en salgskontrakt selv om jeg slet ikke købte ham fra hende,
    Det jeg merer er at uanset hvor "god" man tror en opdrætter er, så kan de altså også "ta røven" på folk uanset om det er med vilje el.ej..
    Vil så lige sige at jeg er sikker på at sælger i mit tilfælde HAR lært lektien, og sørger for at sælge sine hvalpe med papirene iorden, da de sælges med tavler.


  • #46   20. dec 2010 christina, nej jeg skal lærer at tænke det værste om folk - og ikke det bedste:)

  • #47   20. dec 2010 Hihihi.. Ja Maiken, det er desv. også min erfaring..
    Man kommer vist længest ved at være lidt "hårdere" og ikke fremstå som den søde og overbærende køber. ;o))
    Det er bare møg svært når nu man er sådan som person, jeg er ihvertfald for gammel til at "lave mig om" nu. *Ss*


  • #48   20. dec 2010 anita, jeg må tage nej hatten på næste gang og tro det væreste om sælger smiley hehe ja det er svært- jeg vil da gerne se det gode i folk (:

Kommentér på:
Ren chihuahua?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce