{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.664 visninger | Oprettet:

Brækker sig. {{forumTopicSubject}}

Hej, smiley
Imorgen har vi haft Niki i et måned.
I starten brækkede hun sig meget og var meget forpustet når vi gik ture, de var selvfølgelig ikke lange, men det var lidt voldsomt som hun brækkede sig. Dyrelægen sagde hun var fin, sund og rask.
Det er også blevet bedre og hun er blevet mere legesyg og fiser rundt i sneen.
´det er meget sjældent hun brækker sig nu, men hvis hun løber for meget rundt går det galt og hun virker til at have det udmærket efter - er det noget i har oplevet? og kan det være fordi hun ikke kom så meget ud hos de forrige ejere?
Ditte N

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brækker sig.
  • #1   9. dec 2010 Det lyder lidt som dårlige luftveje...Har hun en mislyd når hun trækker vejret?? Sådan en lille puste lyd nærmest...

• #2   9. dec 2010 Fordi det kan nemt være det som gir de bivirkninger som du nævner...

• #3   9. dec 2010 Nej det synes jeg ikke- de lyde hun laver er at grynte, snorke og prutte smiley
    Er der noget specielt jeg kan gøre?
    det er blevet meget bedre i forhold til i starten, hvor hun brækkede sig efter at haø gået 20 meter.

• #4   9. dec 2010 Grynter hun meget?

Altså hmm...Hvad gir du hende at spise?

Du kan evt prøve med noget A38, det hjælper på mavetarm-floraen..

• #5   9. dec 2010 Hmm kan se hun har en god lang næse...Så det er nok ikke luftvejene...

Prøv evt med A38 som sagt og du kan evt prøve med noget fedtfattigt mad det kan nogen gange være derfor at maven er irriteret...Et andet godt råd er, at sørge for at hun spiser dagligt da det også kan være for meget mavesyre - det kan du få piller for hos dyrlægen - men at f.eks. sørge for at hun får mad jævnligt, det gør også arbejdet hvis det er pga. mavesyren...Kender det fra mine hvis de ikk har spist i 1-2døgn så har de for meget mavesyre også hvis jeg gir dem mad som maven kan arbejde med så stopper de med at kaste op...

Men sys bare det er underligt at det er ved anstrengelse at hun kaster op...Sys måske du burde spørge en anden dyrlæge hvis det forsætter...Det lyder ikke helt sundt...Men prøv evt de forslag før du går til en anden dyrlæge så kan du nemlig udelukke visse ting på den måde smiley

Held og lykke med det...

• #6   9. dec 2010 Hun er passet med ormekur og vi fodre hende to gange om dagen. Hun er 1 år og 8 måneder - men jeg vil prøve med A38 smiley Og de andre råd - mange tak for hjælpen!

• #7   9. dec 2010 Hvilket foder vil i anbefale?

• #8   9. dec 2010 Vores Hannibal havde en kombi af forstørret spiserør og dårlige luftveje. Det forstørrede spiserør gør, at maden bliver liggende og bliver gylpet "hel" op en del timer efter måltid... Eller bare "løber over" uden kvalme.

Dårlige luftveje er ikke kun næsen. En stor del er for lang blød gane, som giver netop de symptomer du beskriver - ved anstrengelse lukker ganen pludselig af og luftrøret klapper måske sammen. Hunden forsøger forgæves at trække vejret ind, og det suger maveindholdet op - det skummer ofte ud - er lidt slimet.... Det går hurtigt, og man når ikke at se at hunden kæmper - det siger bare pludselig gyyylp.

Hvis hun ikke er kommet så meget ud tidligere, har hun måske været i meget dårlig kondi og blev hurtigt forpustet i starten - det giver mening at der var flere anfald af opkastninger dér.

Min normale dyrlæge anede ikke, at opkastning kunne skyldes ganen. Efter at jeg havde været hos egen dyrlæge fandt jeg selv frem til ovennævnte viden via en masse søgning på nettet. Jeg kontaktede Karlslunde Dyrehospital som slet ikke var i tvivl om at det var luftvejene.

Håber da at det bliver endnu bedre efterhånden!

• #9   9. dec 2010 Jeg vil klart anbefale fodermærket olivers...Det er godkendt af dyrlægeforbudet i canada som er nogen der virkelig ved hvad de snakker om og olivers har flere gange herhjemme vundet på listen fra fødevarestyrrelsen herhjemme....Foderet er lavet på kød der er godkendt til mennesker hvor at ofte i andre fodertyper bruger de f.eks. hønsefødder og kalder det med 'kylling' osv...Der er ingen fyldstoffer i i forhold til majs, soja, korn, benmel osv...De bruger frisk kød, friske æg, og deres foder har en rigtig god sammensætning med olier der både gør pelsen rigtig flot, men også olier som gir større mental velvære...Deres foder findes både med kylling (adult), lam til allergihunde eller som smagsvariant, eller med fisk hvor der er 80% fisk i...blandt andet laks, fladfisk mv..Og det dufter rent faktisk af laks når man dufter til det....og i alle deres fodertyper er det alm kødfedt og ikke vegetabisk fedt (planter) - Hunde er jo kødædere... De har også smagsgaranti, så hvis ikke ens hund kan li det eller man ikke er tilfreds, så får man sine penge tilbage uden brok og de afhenter ved døren og levere foderet også til døren på 2hverdage! Super service, og SUPER foder...Har brugt det i mange år også til mine hvalpe, og er utroligt glad for det...Kan varmt anbefales... Www.olivers.dk - Også er det til en rimelig pris i forhold til mange andre fodertyper i samme kvalitet...

• #10   9. dec 2010 Og fordi der ikke er unødvendige fyldstoffer i, så skider de heller ikke mere end 2-3gange om dagen og det får en god konsistens...Hvor på andre fodertyper skide de helt op til 8gange om dagen fordi de ikke kan optage så som majs, soja, korn osv...så det er bare fyld du betaler for men din hund intet får ud af....Også er det som sagt olie i så du ikke skal betale for lakseolie ved siden af smiley

• #11   9. dec 2010 Hva' dælen, har du svigtet Wolfsblut, Pernille;)))

Undskyld jeg spammer, håber "bare" det har været dårlig kondi:)

• #12   9. dec 2010 Ja Sascha blev jo desværre aflivet i maj pga misdannelser på ryggen og dårlige hofter smiley Så jeg har kun to raske tæver tilbage nu - og jeg har altid været mest glad for olivers smiley Så da jeg ikke længere havde en allergi hund så skiftede jeg tilbage da jeg var super glad for olivers smiley Og wolfsblut er også rigtigt godt, men jeg sys ikke som sådan det er bedre end olivers, og olivers er langt mere prisvenligt smiley Og jeg er desværre på kontanthjælp og får kun 5000kr. udbetalt om måneden, så jeg har sgu ikk lige råd til at gi 600-700kr pr sæk...Hos olivers får jeg det til 306kr. pr sæk...Så det er jo næsten halv pris - og når jeg alligevel sys det er ligeså godt såeh smiley

• #13   17. dec 2010 Efter hund har fået A38har hun ikke brækket sig. smiley
    May - blev Hannibal operereret?? Eller hvad gjorde i?
    Jeg vil købe en sæk Olivers. Tak endnu en gang. smiley

• #14   17. dec 2010 Hvor er jeg glad for at høre at det med A38 har virket så godt smiley Kan være en god idé f.eks. at blive ved med i lidt tid at give A38 f.eks. bare en gang om ugen hvis nu det er mavesyren der er problemet, ellers så sørg for at fodre hende to gange dagligt så hendes mave har noget at arbejde med hele tiden smiley Også iøvrigt rigtigt godt bedring med hende...Og hvis du har flere spørgsmål angående olivers, så skriv endelig smiley

• #15   17. dec 2010 Pernille, jeg er ked af at høre at Sascha ikke er mere.

Jeg fodrer kattene med Olivers, så har gode erfaringer med det. Det er sgu ogsåsurt at foderet skal være så dyrt, så kan udmærket forstå dig:))

Ditte, dejligt at høre, at hun har det bedre:)

• #16   17. dec 2010 Ja, det er jeg også - Hun var sgu en dejlig pige...men til sidst led hun bare alt for meget smiley Så må man jo leve op til det ansvar man har taget imod ved at blive hundeejer...Men det gør ufatteligt ondt alligevel...Hun er savnet hver eneste dag...

• #17   17. dec 2010 Ditte - ja, Han blev opereret med super godt resultat.

Kommentér på:
Brækker sig.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce