{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

Facebook-video Dommer ødelægger hund {{forumTopicSubject}}

Ja. jeg ved godt at det her bestmet ikke er normal opførsel for nogle dommere. Selv havde jeg taget min hund og gået direkte til udstllingsledelsen for at klage. Og da især hvis jeg fandt ud af at der var video af det.

Men er der nogle der kan fortælle mig hvad dommeren vil opnå med det?
http://www.facebook.com/?ref=home#!/video/video.php?v=107135116024656

fra ejeren at videoen:
Jimena Saez The name of the show is the next: EXPOSICION NACIONAL DE JEREZ DE LA FRONTERA 20-11-2010 And the name of the judge is ANA MESTO MARTIN. The show was in Spain. I see that it´s not a normal thing...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Facebook-video Dommer ødelægger hund
  • #1   1. dec 2010 ej jeg bliver sur når jeg ser sådan noget

• #2   1. dec 2010 OMG Har aldrig set noget lignende.... og forstår slet ikke lige ideen med det!!!

• #4   1. dec 2010 "sur" er et alt for blidt udtryk for hvordan jeg føler ved det.

Jeg HÅBER virkelig den stakkels hund igen vil komme til at synes udstilling er sjovt. Men det kommer da til at tage lang tid.

Hvis den dommer nogen sinde bliver inviteret til DK vil jeg da forsøge at finde videoen igen og sende den til arrangøren.

• #5   1. dec 2010 sådan en k...... ------ havde hevet min hund direkte af bordet...

• #6   1. dec 2010 Ej hvor er det sygt.. Jeg hadve taget min hun og var gået ud af ringen og bedt dommeren holde op!!

• #7   1. dec 2010 desværre er det en ret udbredt metode som folk benytter i troen på at hundene så får respekt for bordet og lærer at stå pænt

• #9   1. dec 2010 Jeg er imod vold......... Men i denne situation tror jeg sq godt at jeg ville kunne slå den dommer i jorden!!!

• #11   1. dec 2010 Hundemutter
    Hvordan skulle den få respekt for bordet? Synes faktisk den stod rigtig pænt inden. Men det gør den da helt klart ikke næste gang.

• #12   1. dec 2010 jeg var osse gået total amok på dommeren havde det været min hund det var gået ud over

og er ret sikker på de andre udstillere i min race heller ikke havde stået og bare ignoret det

• #13   1. dec 2010 det ved jeg heller ikke.. ved bare der er flere der bruger den slags metoder.. det ses også tydeligt at hvalpen ikke vil tilbage til dommeren...

jeg har hørt flere steder folk nævner at man skal skubben hunden ud over bordkanten som en del af træningen... adddddd

• #14   1. dec 2010 Puuhaaa

• #15   1. dec 2010 Mine kan da godt lige få lov til at opleve at der er en bordkant = en pote ud over kanten er ubehageligt. Men udover det er det udelukkende tryghed der trænes. At stå pænt kommer så helt automatisk, når hunden har respekt for MIG og ikke for bordet.

Du mener forhåbentlig ikke at de skubber hunden helt ud over bordet. Altså så den falder ned. Jeg vilel blive tosset uanset om det var min eller andres hunde det blev gjort mod

• #18   1. dec 2010 hold da op håber ikke hun slipper godt afsted med sådan en opførelse!!!! Møg kælling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #20   1. dec 2010 Sindsyge kællige - Ja, jeg tør godt sige det højt. Sådan gør man altså bare ikke. Og det er da helt tydeligt at hunden var skræmt fra vid og sans. Man kunne se den bare kiggede bedende op på sin handler "SÅ STOP HENDE DOG, DET GØR ONDT" og den er jo heller ikke just begejstret for at komme tilbage mod dommeren da de går på gulvet.
    Hold da k... hun skulle have et los i røven herfra og til langbortistan. Håber at nogen melder hende.

• #21   1. dec 2010 Nu ,familie med to smukke hunde .
    Super forslag du kom med der smiley

• #22   1. dec 2010 JEG HAR NETOP SENDT DET TIL DKK

• #23   1. dec 2010 Godt Lotte - giver du en update hvis du høre fra DKK ?

• #24   1. dec 2010 Jeg skal meget gerne give en update NÅR jeg hører fra DKK. For kan da virkelig ikke tro at de bare vil ignorere så grov mishandling fra en dommer.

Den er sendt direkte til hende der står for dommerinvitationer.

• #25   2. dec 2010 hold da kæft!!!!

Hun er da sindssyg!
    Jeg havde fandme ikk bare stået og fundet mig i, at min hund blev behandlet sådan.

ej og man kan bare se, hvor bange den bliver... puuuh ha hvor frygteligt!

• #26   2. dec 2010 Mine hunde skulle ALDRIG udsættes for det, på den måde der ødelægger man en sheltie, det har de slet ikke psyke til, de det var sket der...

Jeg kender desværre en som gør det ved sine egen hunde, men jeg føler det er lidt i frustation over ikke at kunne få hunden til at stå ordentligt. Personen gør det også bagud over bordet, så det er bagbenene som dingler..
    Jeg har set personen gøre det 2-3gange men mest når personen bliver frusteret. Personen har været i USA til mange udstillinger med andre opdrættere og deres hunde, så muligvis de gjorde det derovre....

• #27   2. dec 2010 Det ser fuldkommen vanvittigt ud...!
    Hvorfor er det lige at man som dommer syntes det er okay at gøre en hund så rædselslagen?! den stakkels hund ligner jo en der er ved at blive kvalt....

• #28   2. dec 2010 OMG.. Der er da ikke noget at sige til at hvalpen ikke vil løbe tilbage mod dommeren!

FØJ - dette er endnu en grund til, at folk udefra ikke kan begribe hvad udstilling gør godt for! Ærgeligt!

• #29   2. dec 2010 Hundemutter: Føj at folk lærer andre at de skal skubbe hunden ned af bordet - for at den får respekt! Hunde tænker jo ikke ligesom os - de får ikke respekt, men bliver bange og utrygge.
    Hvad med positiv indlæring?? Mine piger elsker at komme på bordet for der får de 100% opmærksomhed og godbidder :))

• #31   2. dec 2010 Anne
    Nej jeg tror kun videoen ligger på facebook.

Men det er en malteser hvalp, der af DOMMEREN gentagne gange bliver svunget ud over bordkanten med hovedet nedad. Da den bagefter kommer ned på gulvet, går den fint nok VÆK fra dommeren, men den vil IKKE helt tilbage til hende.

• #33   2. dec 2010 Har i dag snakket med en person som kender denne dommer. Hun fortæller at hun faktisk er en rigtig god og kendt dommer og opdrætter. Hun opdrætter Yorkshire terrier. Hun fortæller også at den metode bruges meget indenfor yorkshire terrier opdrættere og udstillere.
    Men hun siger også at det var rigtig dårligt at gøre sådan i udstillingsringen og med en fremmed hund - det høre ingen steder hjemme.
    Hun vil næste gang hun ser denne dommer, gøre hende opmærksom på at det var en meget uheldig handling og så tænker denne dommer sig forhåbentlig om en anden gang.

• #34   3. dec 2010 Metoden er helt klart forkastelig, ligeså forkasteligt det er når nogle handlere løfter hundene op i udstillingslinen og halen ? Hvilket både ses hos Yorkierne og Westierne og nogle andre racer.

• #35   3. dec 2010 Måske, men på den video er der ingen tvivl om at hunden er rædselsslagen, og det er forkasteligt. Og der er andre hunde der accepterer den slags skal jeg ikke kunne sige, men denne hvalp er bare ikke en af dem…

• #36   3. dec 2010 Hende jeg snakkede med, fortalte også at en dommer ALDRIG ville få lov til at udføre dette på hendes hunde !!

• #37   3. dec 2010 For Anne og andre som ikke er på Facebook

http://www.youtube.com/watch?v=kTNFf6Oyt0c

Som jeg skrev længere oppe har jeg sendt link til videoen til DKK, med advarsel mod at invitere denne dommer.
    Jeg har nu fået et MEGET neutralt svar: At den er sendt videre til hende, som står for dommerlister.
    Hvis der kommer yderligere skal jeg nok skrive det her i tråden

• #38   3. dec 2010 Maj-Britt
    Er det mig du skriver sådan til. ?
    Fordi så spekulere jeg på, om du ikke læser det rigtigt det jeg skriver. Du skriver det som om jeg synes det er i orden at dommeren har gjort sådan.

• #39   3. dec 2010 Okay.
    Jamen det kan vi så nok diskutere fra nu af og til dommedag, for jeg vil aldrig synes det er i orden at løfte hunden i showlinen og halen.

• #40   4. dec 2010 Connie P

Hvad er typisk DKK?

• #42   4. dec 2010 Okay, hvad skete der lige der. Jeg er bestemt enige med de der vil gå videre med dette. Det er da fuldstændig uhørt at behandle en hund, eller hvilket som helst dyr, på denne måde. Den stakkels hund var jo skræmt for at komme tilbage til dommeren igen. Jeg var fløjet helt op i det røde felt og havde ladet udtilling været udtilling og lappet dommeren et par.

• #43   4. dec 2010 Connie: Men hvad skal de svare? De kan jo ikke tage stilling til alverdens ting, de kan jo kun have det i baghovedet.
    Der sker jo så mange ting på udstillinger at så kunne de ikke lave andet end at tage stilling til alt muilgt

• #45   4. dec 2010 Vil også sige som Maj-Britt. Kan jo godt være at udstiller er blevet lidt paralyseret af hele situationen og måske først tænker over bagefter hvad det egentlig var der skete, og så bliver vred.
    Jeg kunne godt forestille mig at hvis man var ny i udstillerverdenen at man kan blive autoritetstro og bare tror at det er i orden at dommeren gør som det passer sig.

• #46   4. dec 2010 Ha den video der slipper hun næppe godt afsted med den dumme kost til dommer der, ja eller hva hun nu kan tillade sig at kalde sig selv efter det her. Stakkels hund den tør jo ikke engang at gå hen imod hende igen bagefter. Men ejeren er da heller ik selv for klog hvis hun kan stå med et smil på læben mens hendes hund bliver behandlet på sådan en måde der. Godt der er noget der hedder facebook så sådan nogle klip her kan komme frem.

• #47   4. dec 2010 Hørt hørt Annette! ejeren burde helt klart også have reageret!!!
    Vi må håbe at hvis DKK inviterer hende her til, at hun så ikke får nogen tilmeldinger....

• #48   5. dec 2010 Min race er /skal i følge standarten være meget fleksibel i skulder- og nakkeled. Det er der mange dommere der er interesserede i at se, MEN HVIS det skal fremvises på en udstilling bør det være ejeren der viser det......Dommeren skal holde sig fra at afprøve det.....Men desværre er der en del dommere der selv vil prøve og det kan nogle gange være en balanceagt at få sagt til dommeren at det ikke er dem der skal afprøve om hunden kan dreje forbenene 90 grader ud fra kroppen og lægge nakken bagover så snuden røre ryggen.
    Hvis hunden ikke vil så stritter den nemlig imod og når man tænker på at sammen med fleksibiliteten så er der også muskelstyrke så en uforsigtig dommer kunne komme til at lave skader.
    Nu fortæller vi nye dommere at det er se og ikke røre.....det største problem har vi med dommere uddannet i 80-90.....

• #50   5. dec 2010 Hverken ejer eller dommer bør lade det der ske det er direkte dyrplageri, og som mange folk har det med deres hunde at det er deres lille barn så ville jeg sige for at samligne, at hvis min lille pige eller dreng skulle stå tøj model eller hvad det nu ku være og fotografen begyndte og rykke rundt på mit barn på den måde så kan hun være vældig sikker på at hun skulle se og få bene på nakken for og sige det mildt inden jeg fik fingene i hende.
    Og der er altså som sagt nogle der har deres hunde som deres børn og deres et og alt og dem der går op i at udstille er hvertfald hovedparten af dem.. Men kæft vor godt den her video kommer frem og tror faktisk det sker oftere rundt i landene end man lige ved af det bliver desværre bare ik filmet som her.

Kommentér på:
Facebook-video Dommer ødelægger hund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce