{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Hader pludseligt dækkenet! {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen smiley

Jeg er midt i et lille dilemma smiley
Fie har normalt dækken på når det er vintertid, og sidste år gik hun KUN hvis hun havde det på.. Hm, i år er det lige omvendt!! Hun havde det på i en overgang, da vi gik fra varme til pludselig kulde, og det hjalp på at hun faktisk godt gad at gå.. Men, nu gider hun det bare ikke! Jeg undrede mig sådan over at hun nægtede at gå igår aftes og på morgenturen, (det samme skete forleden morgen da der dog kun faldt sne men ikke lå på jorden), men nu har jeg luret hende - hun vil faktisk ikke have dækken på smiley Hun er jo en lille dame på 1700-1900gram, spørgsmålet er bare, kan de blive syge af ikke at have et beskyttende lag på for kulden????
Tænker både forkølelse OG alvorligere sygdomme som noget gigt???

Altså, jeg har en teori om at det kan være Felia der har 'smittet' hende, Felia løber væk når jeg tager dækkener frem, hun er en del større, og mere robust.. Så hun får også lov at gå uden.. Jeg vil jo heller ikke give dem et dækken på når de tydeligvis hellere vil undvære.. Men tænkte bare på dét med sygdomme?? Og evt. råd fra jer andre med små hunde og jeres erfaring fra vinteren her??

Jeg kan se e fryser meget, de ryster begge to en del for sneen går jo højt op af deres små ben..
Hjææælp...
På forhånd tak for hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hader pludseligt dækkenet!
  • #1   24. nov 2010 coda er også en lille fis - han vil heller ikke have det på - jeg har ikke tænkt mig at tvinge det på ham, Carlo har heller ikke dækken på, så må vi holde dem i gang mens de er ude, og så give kortere ture, og ellers må de jo under jakken hvis det går galt:-)

  • #2   24. nov 2010 Ja, vores ture er også trappet ned til rundt om blokken og ind igen, synes bare det er synd med så korte ture, men ok - det er jo mere synd at tvinge et dækken på, for at gå en længere tur, de føler sig hæmmet over fordi de netop har et dækken på..
    Ih, det er lidt svært, kan ikke helt finde balancen smiley


  • #3   24. nov 2010 Altså hvis hun ikke fryser når hun er ude så ville jeg også lade være med at gi hende det på.
    Men fryser hun så hun ikke vil gå med, så må hun jo ha det på, for ud skal hun jo.

    Jeg har gjort det at jeg tar en sweater med til Cookie som jo også er en lille 17-1750gr`s "fis" ;o) og hader at få tøj på, så vi går ned og begynder hun at fryse og vil op og bæres, så får hun den på om hun vil eller ej, og NÅR den så er på, så kan hun lige pludseligt godt gå vidre sammen med de andre 2 uden at ryste og uden at tigge om at komme op i varmen på armen. ;o))


  • #4   24. nov 2010 Så lige at du skrev dækken, jeg tror at en sweater varmer meget bedre og de er heller ikke stive i det nogen steder, da sweateren er i strik og former sig efter kroppen, så måske er det derfor at min pludseligt gerne vil gå en længere tur når hun endeligt har fået noget varmt tøj på..Hihi..
    De er jo en smule udspekulerede, jeg får f.eks ALDRIG Cookie ud i regnvejr..NEVER..jo ældre hun bliver jo stædigere blir hun..
    Men ok, hun kan holde sig meget længe hvis det er regnvejr, hvordan pokker hun bære sig ad med den lille blære hun må ha..
    Ups sorry for romanen ;o))


  • #5   24. nov 2010 Altså, de fryser begge to! Fie vil ikke gå med dækken, men gerne gå uden.. Felia går både med og uden dækken, men hun hader selve dét at få det på! Men hun glemmer hurtigt hun har det på og går med det..

    Jeg er i tvivl om jeg bare skal nøjes med korte tisseture her vinteren over, eller om de skal lære at have det på og gå med det, så de får nogle ordentlige ture..

    De er generelt bare trætte for tiden, de sidste dage har det altså været korte rundt om blokken ture, hvor de lige gør det de skal, de sover mere de her dage end normalt, så det virker jo ikke til de har den overskydende energi som jeg frygtede.. Er godt nok i tvivl..


  • #6   24. nov 2010 Det er sådan nogle ærmeløse sweater agtige de har på smiley kan heller ikke lide de der stive dækkener.. ;p

  • #7   24. nov 2010 Hun har sådan en her Jolly sweater, jeg kan self.bare ikke kommer på hvad butikke jeg købte den i hedder, men der er en lynlås i nakken med et regnslag i som man kan rulle ud over trøjen og sætte fast med de små trygknapper hvis det skulle blive regnvejr. ;o))

    (link fjernet) 16:20:07


    Jeg har brugt det til 3 Chi`er nu og de 2 første var vilde med det, Cookie kan så også bedre li det end noget andet jeg har købt.


  • #8   24. nov 2010 Jo forresten det er fra Dogcity.dk ;o))

  • #9   24. nov 2010 Jeg ville heller aldrig tvinge hende dem på, men træne hende den på... Er sikker på hvis du træner nogle dage flere små gange om dagen så er den i vinkel:o)

    Da jeg fik Mimis nye hurtta dækken trænede jeg han fik godbid hver gang han fik hovedt igennem og når det var helt på og spændt fast, og når han havde fået det af:o)..

    Når jeg finder det nu kommer han selv og stikker hovedet ind i det:o)

    De kan godt gå hen og blive syge af det, MEN jeg tror næppe de gør det når du tænker dig lidt om:o)... Måske ikke for lange gåture uden, ihvertfald sørge for de er godt i bevægelse. Og fx ikke hopper rundt i tøsne som er vådt og koldt i lang tid osv, men det er jo ganske almindelig logisk tænkning og det ved jeg du gør Stina pigen:o)


  • #10   24. nov 2010 Cookie: det er også sådan en salgs de har, ved selvf. ikke om det er samme mærke osv osv, men de minder om..

    Mette: tak for tilliden smiley haha.. Ej, jeg ved jo godt at de selvf. godt kan blive syge osv.. Men men, ærligt - så tror jeg ikke jeg går ud og bruger 1000kroner på dækkener, hvis de ikke vil gå med dem - det er simpelthent et beløb jeg ikke vil bruge hvis det bare er ud af vinduet smiley Især også fordi Fie har altid været glad for trøjen jeg bruger, altid glad.. Men pludseligt ikke.. Og hun går jo med halen oppe nu og trasker frisk rundt om blokken, uden dækken - så er det bare jeg tænker om det er nødvenigt? HJÆLP MIG METTE smiley


  • #11   24. nov 2010 Hahaha, jaaaaa flotter jeg mig ikke rigtig synes du;o)... Hihi ej spøg til side;o))....

    Det ville også være komplet latterligt at gå ud og bruge alle de penge for ingen verdens nytte;o)... Men er det ikke sådan en strik der skal over hovedet?? Det kan være det er der over hovedet hun ikke kan li, men det forklare jo bare ikke at hun ikke gider at gå... For så ville de der dækner A-S har fra Inge J måske være en læsning, de skal ikke over hovedet jo, men knappes op:o)...

    Altså hvis hun går med halen oppe og trasker derud af, så kan jeg næsten ikke tro hun fryser sådan rigtig, nok nærmere at hun skutter sig for at holde varmen de gange hun krymler sig sammen og ryster lidt:o)

    Og er vi ude og tisse 15-20min og vejret ikke blæser så vinden er minus 30grader så får mine altså heller ikke et dækken på... Så jeg vil simpelthen bare undlade at gøre det på de små ture(hvis hun alligevel ikke rigtig fryser)

    Men selvfølgelig ville det være dejligt hun kunne ha det på til fx træf osv som vare længere tid...

    Men så ville jeg nok træne med godbidder:o)


  • #12   24. nov 2010 ja, men jeg har jo altid gået lidt længere ture med dem - men dét har jeg ikke samvittighed til de her kolde dage - men det virker heller ikke som om de har energien, de er meget mærket af vejret.. Hm, altså.. Og ja, det er da underligt, Fie har aldrig haft det mindste imod dækkener, trøjer osv osv, men det gider hun bare ikke nu.. Mystisk ikk? Jeg tror også bare jeg undgår dem på gå turene, og skal vi nogle steder, må jeg have dem med, og fryser de, må de få dem på - så må jeg se om det er en holdbar løsning..
    Ja, altså - jeg ville gerne købe sådan jakker, hvis ikke der havde været 7 fødselsdage i Nov. og at der ikke kom 4 fødsesldage OG JUL i December, og jeg vidste de ville gå med dem - men når jeg tror de vil skide dem et stykke som trøjerne herhjemme nu, så tør jeg ikke ;p haha.. Argh de idiot-hunde pt ;p haha... Altså, på den helt vildt søde måde smiley


  • #13   24. nov 2010 hvad med evt.en sele, som dækker godt i stedet?

    Jeg har aldrig haft dækken eller trøje til Cody. Men derimod er vi lige skiftet til vinterselen... Den skal ikke over hovedet.. og så er den god bred på maven og brystkassen, så der er varme der.

    Det er bare en puppia sportssele - den fungerer som vores vintersele.

    Der er lige et minus - og det er at du nok er nødt til at sy den lidt om.... Eller lidt ind... Codys passer kun liiiige.. men kunne godt blive syet en lille smule ind ved spænderne. Men det tager heller ingen tid, hvis man kan finde ud af det.


  • #14   24. nov 2010 Ja jeg ville nok også undlade dem, hvis de alligevel ikke fryser, men træning kan aldrig skade:o).... Jeg tror forøvrigt de dækner jeg snakker om koster uder 100kr pr stk, og de ser gode ud, men den kan du lige ta med A-S:o)... Men ja penge hænger skisme ikke på de træer, hmmm; ØV:o)

    Eller som Christina siger så er den puppia sele altså også en god løsning, den varmer da brystet lidt og tager det værste vand og sne:o)
    Det er den her Christina snakker om
    http://www.trenddog.dk/shop/puppia-sele-regular-5894p.html
    Man kan også få en vinter model
    http://www.trenddog.dk/shop/puppia-sele-safari-5940p.html

    Jeg overvejer selv den her til Caspar, da han ikke fryser så let som Mimi
    http://www.trenddog.dk/shop/puppia-sele-soft-5962p.html



  • #15   25. nov 2010 åh jeg vil ønske mig vinterudgaven i julegave - den ser lækker ud smiley

  • #16   25. nov 2010 Det er den også Christina, prøvede den på Caspar i Grenå+ den almindelige, men med Caspars kæmpe pels ser det virkelig latterligt ud med den sele du har til ham, men den anden pippia er lige ham:o)

  • #17   25. nov 2010 Jeg prøvede både regular og soft modellen på Cookie, men det så vildt dumt ud fordi de var begge for store foran ved/på halsen, så hvis hun fik den på i snevejr, så ville hun fungere som en lille sneskovl.. ;o))
    Jeg er sikker på at hun ville hade det, mere end at lige skulle ha den sweater over hovedet .
    Hihihi, jeg kan lige se den bette "sneplov" for mig ;o)) Hvis hun self.overhovedet ville gå..
    Men hun kunne passe step in modellen, men den er hun self.blevet lige 1cm. for tyk til om mavsen ;o))


  • #18   25. nov 2010 ja øv nu kom sneen her i dag. - og øv fordi det er noget mærkeligt sne...
    Det er ikke noget Cody har lyst til at boltre sig i... Måske det er tøsne...

    Jeg må SIMPELTHEN ha den vinterudgave... den er jeg helt tændt på nu...

    Cookie: step-in-modellen er det ikk den vi omtaler?


  • #19   26. nov 2010 Ihhh, maaaaange tak for jeres råd smiley Det er dejligt med nogle gode hundemennesker der har nogle foreslag.. smiley Var i maxizoo igår og købe et slags 'regnslag', men det var blødt og så var der for indeni, og det var bare varmt og lækkert! VED I SÅ HVAD??????? Så kommer jeg hjem og hvad sker så? Ja, man kan ikke lukke det pga. hullerne til forpoterne da ikke er store nok, jeg var så sur!! smiley DUMME MAXI ZOO!!!
    det var sådan et med fire knapper, to på hver side, så det kan lukkes om poten..
    Men vi har gået små og korte tis ture de her dage, og jeg synes de er super gode til det, det er som om at de dufter tydeligere i sneen smiley - nå vi nøjes med 5-6 små ture istedet for 2-4 længere.. :)) Dét må være løsningen, men jeg sætter stor stor pris på jeres søde råd, dejlige Qvinder! smiley


  • #20   26. nov 2010 Christina, nej det er soft modellen, Puppia`s Step-in er den her Cookie har på, ved godt at billedet er elendigt, men den sele er lavet af noget der minder om tyndt ruskind, den er i princippet ligesom et BB bare med klik lås på ryggen, men super god til smu hunde fordi den er så blød.

    (link fjernet) 18:55:45

    Eller er den til salg hos Trenddog.dk for 279, der er billed af den på sidste side når man tjekker selerne.
    Kan desv ikke linke, de skriver hele tiden at de har copyright :o))


  • #21   26. nov 2010 nå oki hehe - det er bare fordi den jeg har også er en han lige kan træde ind i.-- så blev lige forvirret ;-P

  • #22   26. nov 2010 Tastefejl og manglende bogstaver er vist på dagens menu idag. :o)))
    SORRY..Hihihi..


Kommentér på:
Hader pludseligt dækkenet!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce