{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilke forsikringer.?
  • #1   16. nov 2010 dyrekassen danmark dækkede kejsersnit ved chihuahua, men det gør de ikke mere. De dækker 2 knæoperationer på Vega, men hun fik tegnet forsikringen i sommers, og om denne del også er fjernet ved chihuahuas, ved jeg ikke.

Umiddelbart tror jeg ikke, at der er nogle sygeforsikringer der dækker kejsersnit og patella operationer længere smiley

Men jeg følger lige med, da Coco også skal forsikres snart smiley

• #2   16. nov 2010 ok ja jeg tror desværre os at det er rigtig svært:( lige nu har vi trekroner og tror faktisk at de dækker alt, men når hunden er 6 år kan den til gengæld ikke være forsikret længere og så er det jo lige gyldigt om den dækker alt.. sad lige og fik kigget mine papir igennem forleden nemlig...

• #3   16. nov 2010 Ja det lyder ikke særlig smart smiley

• #4   16. nov 2010 nej det er desværre ikke så godt:(

• #5   16. nov 2010 Kristie: er du sikker på de dækker kejsersnit på chier..?? For så er det den eneste forsikring der gør det...

• #6   16. nov 2010 Bailey regning er inde og blive behandler nu. Han PL operation, og regner med at få svar i næste uge:O)) Håber de dækker:O))

• #7   16. nov 2010 det har de sagt at de gør. . og der står ingen steder at de ikke gør..
    men hvis de kun kan have en hund forsikret til den er 6 år uanset hvad er det jo næsten lige meget..

• #8   16. nov 2010 Jamen, det håber jeg da de gør:O)) Ville bare blive så lykkelig hvis de gør:O))

Ja, det kan der være noget om..

• #9   16. nov 2010 irriterende at man ikke bare kan få en ordentlig forsikring så de er dækket helt ind.. ville gerne give lidt mere, bare for at være på den sikre side..

• #10   16. nov 2010 Ja, sådan har jeg det også.. Men sådan fungere det dersværre ikke:((

• #11   16. nov 2010 Teknisk og forretningsmæssigt set ville de faktisk tjene på det.. Forskellige tillæg alt efter race.. Ville gerne betale det dyre tillæg.. Min Carlos er min lille dreng og intet må ske imod ham.. Kald mig Hønemor, men de burde altså kunne finde på et bedre tilbud...

• #12   17. nov 2010 Jeg har Alm. Brand og da jeg spurgte dem mht. Chihuahua og kejsersnit svarede de således:
    Udgifter til kejsersnit på en chihuahua erstattes hvis moderdyrets liv harværet i fare og hvis hunden vejer over 2 kg.

Og så kun én gang i tævens liv.

• #13   17. nov 2010 det lyder jo ellers ok med alm brand...
    hva med i tilfælde af patella dækker de noget der?

• #14   17. nov 2010 Anne Karina: står det nogle steder i policen...?

• #15   17. nov 2010 nu har jeg lige haft ringet til alm. brand og de siger at chihuahuaer er for små til at føde selv, så de dækker ingen chihuahuaer uanset størrelse...

• #16   17. nov 2010 hmm øv hvor irreterende..

• #17   17. nov 2010 Alm. Brand dækker IKKE kejsersnit på chihuahuas - Det har jeg på skrift.
    Tilgengæld ville de gerne dække kejsersnit på chihuahuablandinger, som fx min Paya.. Og det er jo uanset størrelse, for en chihuahuablanding kan jo sagtens veje omkring/under 2 kg :o)

• #18   17. nov 2010 Nu spørger jeg sikkert dumt (og ulovligt, hvem ved) men kan man så ikke bare sige, at der er blandet f.eks. DP i sin chihuahua? Det er jo ikke altid til at se, at der er andre racer inde over?

Jeg synes i hvert fald at det er en mærkelig holdning at have, at man vil forsikre chi-blandinger mod kejsersnit, men ikke renracet chihuahuas.

• #19   17. nov 2010 Bettina - Det er jo ikke rigtig til at lyve om, hvis man fx har pas, stamtavle mv. på sin chihuahua (tror jeg?).
    Men havde man en tavleløs chihuahua, kunne man da sagtens bare registrere den som en blanding.. Min Shika kunne jeg da sagtens registrere som chihuahua/tjekkisk rottehund fx, ingen ville da bemærke dét! Smil..

• #20   17. nov 2010 Jeg har ikke tavle på Coco smiley

• #21   17. nov 2010 Skrev du og spurgte om de ville på din blanding? Og har du evt det på skrift?

• #22   17. nov 2010 Bettina - Ja det har jeg på skrift :o) De ville gerne forsikre kejsersnit på Paya, men ikke på Shika (grundet hendes race, de kender intet til hendes størrelse)

• #23   17. nov 2010 Dette er de spørgsmål jeg havde stilt til Alm. Brand, og de svar jeg fik retur (pr. mail.). Inden spørgsmålene havde jeg skrevet kort om hvilke racer mine hunde var og hvor gamle de var:

Spørgsmål: 1. Dækker I kejsersnit på disse hunde/racer?
    Svar: Vi dækker ikke kejsersnit på den ren racet, der vil være dækning påblandingsracen

2. Dækker I Patella Luxation operation, på disse hunde/racer?
    Svar: Ja vi dækker patellaluxation

3. Hvis I dækker Patella Luxation operation, hvor gammel må hunden da højstvære?
    Svar: hele livet

4. Dækker I skader hunden kommer ud for i hjemmet?
    Svar: ja

5. Dækker I skader hunden kommer ud for på gåture, arrangementer, træningmv. (eller er det en udvidet ansvar jeg da skal have)?
    Svar: På selve sygeforsikring er der dækning ved disse arangementer,udvidet ansvar går ind og dækker de skader hunden påføre andre iforbindelse med disse arangementer.

6. Hvad er prisen på sygeforsikring, ansvarsforsikring og udvidetansvarsforsikring ved jer?
    Svar: lovpligtig ansvar + sygedækning 1508,- årligtlovpligtig ansvar + sygedækning + udvidet ansvar 1550,- årligt Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe på 35 47 74 84

Med venlig hilsen
    Maja Dyhr Andersen Alm. Brand Forsikring A/S
    Dyreforsikring
    Telefon 35 47 74 84
    Telefax 35 47 88 58
    E-mail: dyreforsikring@almbrand.dk

• #24   17. nov 2010 Cool så må jeg lige skrive og høre dem ad så:) så jeg har svarene selv smiley

• #25   17. nov 2010 Ann-Sophie: Totalt underligt, at de så skriver det her til mig:

Hej
    Jeg kigger lidt på jeres sygeforsikring til hunde. Under punkt 22.9 står at forsikringen dækker :

kejsersnit for hunde af racer, der normalt føder uden
    komplikationer, dog højst én gang og kun i tilfælde, hvor moderdyrets liv har været i fare,

Indgår Chihuahuaen herunder?

Mvh. Anne Karina Andersen

Svar: Hej Anne Karina Tak for din mail.
    Udgifter til kejsersnit på en chihuahua erstattes hvis moderdyrets liv harværet i fare og hvis hunden vejer over 2 kg.Håber dette er svar på dit spørgsmål.
    Med venlig hilsenNina Ebbesen Bandsholm
    Alm. Brand Forsikring A/SDyreforsikring
    Telefon 35 47 74 84
    Telefax 35 47 88 58
    E-mail: dyreforsikring@almbrand.dk

• #26   17. nov 2010 Bettina - Husk dog, at hun står registret ved din dyrlæge som chihuahua.
    Så de faktura du får fra dyrlægen, står hendes race på - Ergo, kan der ikke rigtig snydes med det, med mindre du bilder dyrlægen ind at hun nu er en blanding.. ;o)
    Tror dog at det er strafbart at snyde med det, lige for info.. Smil.. MEN igen, med en chihuahua uden tavle, ved man jo ikke om den vitterligt ER 100% chihuahua. Såe..

• #27   17. nov 2010 Anne Karina - JA dét er godt nok meget mystisk!
    De afviser jo klart erstatning af kejsersnit på en chihuahua i denne mail, mens en chihuahuablanding sagtens kunne erstattes ved kejsersnit.
    Har nemlig også snakket i telefon med dem, men der har jeg fået forskellige svar afhængig af hvem jeg talte med.. Derfor jeg ville have noget på skrift.
    Men det dur jo slet ikke at de svare vidt forskellige ting? :o(

• #28   17. nov 2010 Nej det er lidt uprofessionelt, at de svarer forskelligt. Jeg tror da lige jeg gemmer den mail, hvis det engang bliver nødvendigt med et kejsersnit. De kan jo ikke rigtig benægte, at en af deres medarbejdere altså har skrevet sådan i en mail til mig.

Kommentér på:
hvilke forsikringer.?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce