{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Isha´s operation {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg tid til at lave et lille indlæg om Isha´s operation i mandags. Isha har haft et sår på siden af hovedet som ikke rigtig ville hele, så i sidste uge var vi alligevel forbi dyrlægen og han kiggede lige på det. Det viste sig at det var en hindbærtumor (som også har et meget fint latinsk navn) en form for godartet celleforandring men det skulle fjernes.
Det blev det så i mandags, og i den forbindelse bad vi ham om at tage røngtenbilleder af ryg, hofter og knæ, så det var tjekket før hun evt. skulle indgå i avlen.
Da vi skulle hente den stakkels lille nyoperede "pølse" igen var dyrlægen næsten helt stolt. Alle røngten billeder var nemlig rigtig rigtig fine, så det var jo meget dejligt. Der var ikke så meget som en ryghvivel som sad forkert, hendes knæ var fine (er tidligere tjekket for patella, og har intet, tror de kaldes grad 0) og hendes hofter var fine (B)
Hun har klaret "skærmen" om hovedet rigtig fint, men da hun helst ikke skal være for meget alene er hun idag med mig på arbejde. Nogen hun syntes er rigtig skægt, men indtrykkene har lige nu indhentet hende så hun ligger ved mine fødder og sover smiley
Nu mangler vi bare svar på om der skulle være noget i vævet som blev fjernet. Men det mente dyrlægen bestemt ikke der var.
Pu ha, sikke et langt indlæg, er bare så glad for at min lille vovses skelet er fint (specielt efter at ha haft 3 bulldogs som enten er født med eller har fået dårlig ryg med alderen)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Isha´s operation
  • #2   3. nov 2010 Nej det var nærmest er sår og det blev langsomt større og større. Og så kløede hun hul i det og det blødte. Men det er åbenbart en meget alm ting for unghunde. Jeg har bare aldrig hørt om den før smiley

• #3   3. nov 2010 Hvor er det skønt Tina smiley
    Sikke en befrielse at alt er som det skal være smiley

• #4   3. nov 2010 Ej hvor dejligt, stort TILLYKKE herfra...

• #5   3. nov 2010 Ja det er rigtig dejligt. Selvom hun virker sund og rask kan der jo nemt være noget på ryg/knæ og hofter

• #7   3. nov 2010 Tak. Nu har jeg selv prøvet at få en hund som desværre var født med misdannet ryg. Det kan man selvfølgelig aldrig sikre sig imod, men man kan de i det mindste gøre hvad man kan smiley

• #9   3. nov 2010 hvor dejligt smiley tillykke med det hele smiley

• #10   3. nov 2010 Dejligt at alt er, som det skal være. Glæder mig til, at der forhåbentlig kommer små "cocktail-pølser" i fremtiden. Så skal du jo regne med, at vi flytter ind!

• #11   3. nov 2010 Dorthe; Det bliver så hyggeligt smiley Ja små cocktail pølser er nok det rette ord, specielt hvis de arver moderens appetit smiley

• #12   3. nov 2010 Tak Maja. Her er såret/knuden fjernet så nu skal hun bare "hele" Men hun er allerede helt på toppen og kan slet ikke forstå hun ikke kan lege og pjatte med de andre som hun plejer. Så nu har hun så meget energi at hun er tæt på at springe i luften smiley

• #14   3. nov 2010 Isha er 17½ måned, og ifølge dyrlægen er det et fint tidspunkt at tage billederne på, selvom man anbefaler 18 måneder, så sker der nok ikke det vilde på de 14 dage. Og heller tage billederne 14 dage for tidligt end hun skal i narkose igen smiley

• #16   3. nov 2010 Winnie; Jeg forstår ikke helt hvad du mener med dit indlæg? Jeg er helt klar over at en hund sagtens kan få dårlig ryg selvom der bliver taget fine røngtenbilleder af den. Jeg har valgt at få taget billederne før jeg overvejer videre om Isha skal indgå i avlen, hvis ikke billederne var fine så var der jo ingen grund til at overveje mere. Derfor undre dit indlæg mig, for mener du at man ikke skal avle på hunde med gode røgnten billeder fordi de også kan blive syge?? I så fald så uddør hundene da snart.

• #19   4. nov 2010 Winnie; jeg ville nok heller ikke kassere en hund til avl fordi den havde deformateter pga karpen, men at undlade at fotografere sin hund fordi den jo i forvejen har karpen, så kan ryggen ikke se god ud syntes jeg er helt forkert. Der kan meget meget nemt være ting i ryggen, så måske ikke lige påvirker din hund, men som kan avles videre og ende med at hvalpene får store problemer.
    Men vi gør alle tingene på vores måder og det skal der bestemt også være plads til smiley

• #20   4. nov 2010 Tillykke til min smukke søster.. Hundemøs fra Wilma...

• #21   4. nov 2010 I får lige historien om om gamle Bullmastiff, Bastian, som var en rigtig flot repræsentant for racen ( 2 x BIR ud af 5 mulige) og super sund at se på. Sprang afsted som en hjort og havde et super temperament. Det var planen at han skulle bruges i avl, og da der var krav om røngten af hofter og albuer, før han måtte bruges,- kørte jeg ham til dyrlægen, for at få det overstået, da han var knap to år. E hofter og status 2 i albuer!!!
    Hvis Bastian nu havde været en bulldog, hvor der ingen krav er, - og jeg ikke fik røngtenfotograferet, ville han kunne blive far til hvalpe, hvor mange sandsynligvis ville arve hans skavanker, og være mere eller mindre påvirket af det.
    Hvis jeg i fremtiden skal opdrætte, vil jeg helt klart røngtenfotografere mine hunde for diverse skavanker,- med Bastian i tankerne. Der er ingen grund til at tilføre racen noget, den har bedst af at være foruden!

• #22   4. nov 2010 Tak RIkke, møs retur fra Pølsen smiley

Helt enig Dorthe, men det er du nok heller ikke i tvivl om smiley

• #25   4. nov 2010 Winnie, hvis jeg er sorthvid fordi jeg får røgntenfotograferet min hund før jeg overvejer (som jeg skrev tidligere) om hun skal avles på så lever jeg gerne med det. Jeg er meget glad for at hendes billeder er fine og uanset om hun så måtte få problemer senere i hendes liv så må det trods alt være bedre at hun som unghund ikke har skavanker i ryggen.

• #27   5. nov 2010 Ok. Så har jeg misforstået smiley

Kommentér på:
Isha´s operation

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce