{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Feriesteder - gode og dårlige {{forumTopicSubject}}

Har I erfaringer med feriesteder, som I kan anbefale, eller fraråde?

Jeg har haft chihuahua med til Portugal 3 gange. Midtportugal: nabobyerne Cascais og Estoril.

En stor ulempe er at folk har tendens til at ser de en stribe græs (der er miniatureparker på mange gadehjørner) så slipper de deres hunde løse.

Vi har stort set ikke set nogen herreløse hunde dernede. Men menneskeejede løse hunde findes der. Nogle bliver endda sluppet ud ad havelågen, går deres egne ture, sikkert deres faste runder, og bliver så lukket ind igen, når de kommer tilbage til der hvor de bor.:o)

Faktisk lidt som i DK i gamle dage, tror jeg.

Disse løse hunde virker såmænd venlige nok, de som ikke er venligtsindede tror jeg slet ikke bliver sluppet løse. I hvert fald er der hundeglam om aftenen, som tyder på at hunde bliver lukket ud i haver og gårdhaver, når folk er kommet hjem fra arbejde.

Men når man har en hund, som er hanhundeselektiv, er det ikke fedt at der pludselig står en løs hund foran ens chihuahua, for næsten alle de hunde, der får lov at gå løse, er hanhunde.

Vi var heldigvis 3 voksne mennesker, som kunne holde godt øje, når vi gik ture med Guincho dernede, men det var jo ikke specielt afslappende, det gjaldt jo hele tiden om at have øjne i nakken.

En positiv ting ved Portugal som hundeferiested er at folk dernede er som danskerne, de overfalder ikke hunden for at dikkedikke, men har et normalt, afslappet forhold til små hunde.

Modsat da jeg var i Firenze med Toffi, folk kunne slet ikke stå for hende, de talte babysprog og dikkedikkede hende på gader og stræder, hvilket hun imidlertid bare nød:o).
Men Guincho ville finde det irriterende, er jeg bange for.

I Portugal inddeles strandene i hunde-strande og ikke-hunde-strande. Der er ikke en gylden middelvej, som hedder hunde-i line-strande.

Mon det er sådan generelt sydpå?

Vi var i hovedstaden Lissabon 2 dage, der så vi ikke en eneste løs hund!

Vi har talt løst om næste års ferie, og familien har lidt tanker om Nice/Cannes eller Paris eller Venedig.
Er der nogen af jer herinde der har prøvet de steder med hund?

Eller er der andre steder sydpå I har erfaringer med? Især er jeg interesseret i at høre om løse-hunde-problematikken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Feriesteder - gode og dårlige
  • #1   9. okt 2010 Jeg har været i Harzen (Tyskland) nogle gange med mine hunde efterhånden, og elsker at være der!
    Der er kanon skøn natur og samtidig er hunde hjerteligt velkommen ALLE steder! Så alle de gange vi har været dernede, har hundene været med os 24/7, dét synes jeg er herligt! :o)
    Men er kommet i Harzen siden jeg var spæd, også med mine forældres hunde, min brors gamle hund mv. Så det er klart jeg forbinder det med noget positivt - Men kan varmt anbefale det! :o)


  • #2   9. okt 2010 Ann-Sophie: Jeg har nogle venner der bor halvt i Berlin, de siger at næsten alle hunde der har mundkurv på, de mener det er påbudt, men mon ikke de har fået noget galt i halsen? (De er ikke selv hundeejere)
    Hvordan ser det ud med løse hunde i Harzen?

    Charlotte: Hvilken del af Spanien er det? Og med hundestrande, mener du da hunde, der er velkomne i liner, eller må de også være uden liner?
    Vi har også talt lidt om Barcelona-egnen.


  • #3   9. okt 2010 Nu er det jo Harzen hvor vi kommer, og der er jo langt fra ligeså befolket som i Berlin :o)
    Men i Harzen har vi aldrig oplevet noget problem med løse hunde - Og har faktisk kun set meget få MH dernede når jeg tænker over det (også i de noget mere befolkede byer som fx Goslar)?
    Men i Harzen er hunde velkommen i butikker, på restaurenter, caféer mv. De vil hellere have hunde som gæster, end børn!
    Mine forældre har en lejlighed dernede, det er derfor vi kommer der så ofte (desværre er det noget tid siden jeg har været der, men mine forældre er der flere gange årligt med deres hunde).
    Naturen er skøn, man kan bruge maaaange timer på gåture! :o)

    Lidt billeder fra de sidste to gange vi var der:
    http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=50639
    http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=43325


  • #4   9. okt 2010 Lyder godt, Charlotte.
    Og sikke nogle dejlige billeder, Ann-Sophie, jeg troede egentlig at Harzen var sådan et pensioniststed, men der ser rigtigt rart og hundevenligt ud.


  • #5   9. okt 2010 Hehe Vivian! Dét er du ikke ene om at tro :'o)
    Nogle af mine venner ryster på hovedet når jeg nævner Harzen, men det er jo fordi de ikke selv har været der :o) Smil..
    Der er både gode butikker, godt caféliv, store centre, smuk natur (meget af det) og rigtig god mad!
    Jeg (Vi) er rigtig glad for det, og synes det er et kanon sted (med eller uden hunde) - Både sommer og vinter!


  • #7   9. okt 2010 Jeg glemte at nævne et plus ved Portugal:

    Hvis man lejer et hus dernede, er der rigtig stor chance for at haven er indhegnet, og jeg mener totalt chihuahuasikret. De bruger oftest deciderede mure omkring husene, i stedet for hegn, og havelåger er som regel massive, og udformet så der ikke er luft forneden, dvs. en chihuahua kan ikke slippe ud.

    Selvfølgelig er der undtagelser, men lejer man et hus til en vis pris, gør ejer alt for at undgå tyveri ved ikke at skilte med at her er et hus, som kan indeholde værdier. Derfor høje mure eller mure forneden med tæt hæk foroven.

    De sætter også ofte gitre for vinduer i stueetagen. De er lidt paranoide i forhold til tyverier, og der er endda ikke specielt meget kriminalitet.


  • #8   9. okt 2010 Her er et billede som viser hvordan villahaverne ser ud udefra, noget nær Fort Knox, i hvert fald hvis man er af chihuahuahøjde:)

    (link fjernet)


  • #9   9. okt 2010 Mette A: Det er sådan et slags ferie-resort, ikke? Og sikkert med regler om at hunde skal føres i snor?

  • #11   10. okt 2010 Alicante Spa & Golf Resort er super lækker, vi havde et hus med lukket have, men det kræver at man lejer en bil.

  • #12   11. okt 2010 Helle B: Er det denne her? http://www.madamevacances.co.uk/alicante-alicante-spa-golf-resort.html

  • #13   11. okt 2010 Jep - vi havde et hus med 3 værelser, 2 badv. køkker og stue/spisestue i et lukkede område hvor der var fælles pool (is kolt) men så havde vi gratil adgang til den inddøres pool - super nice og vi fandt en strand hvor man måtte have hunden med.

  • #14   11. okt 2010 Det lyder interessant, Helle. Var der også egen lukket have til det hus, som I boede i?
    Og I så ingen løse hunde dernede?


  • #15   12. okt 2010 Ja vi havde en lukket have, vi så ingen løse hunde - men der var andre hunde i haverne.

Kommentér på:
Feriesteder - gode og dårlige

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce