{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leversygdom
  • #1   2. okt 2010 Åååhhh nej det er vi kede af at høre :o(

Jeg fandt dette på nettet.

Kronisk aktiv leverbetændelse

Kronisk aktiv leverbetændelse er den leversygdom vi oftest ser. Og heldigvis, for behandlingsmulighederne er gode.

Det er meget vigtigt, at en nøjagtig diagnose stilles, og for at gøre dette, må dyrlægen bruge tid på undersøgelse, blod og urinprøver.

Sygdommen er en fremadskridende ødelæggelse af leveren, og målet med behandlingen er at afbryde denne ødelæggelse inden det er for sent.

Behandlingen som består i binyrebarkhormon i store doser, plus diæt, har til formål at bryde ødelæggelsen og beskytte leveren.

Gennem blodprøvekontroller er det muligt at følge udviklingen i leverens tilstand og tilpasse medicindoserne herefter.

Det er en besværlig tid for dig og din hund. Den vil drikke meget vand, eventuelt urinere indenfor, og den bliver meget sulten og træt.

Det skal du tage med godt humør, for de fleste tilfælde vil efter 1 - 2 måneders behandling blive helbredte, hvis du overholder de vejledninger du og din dyrlæge har aftalt, og hunden får sin medicin.

• #2   3. okt 2010 Ej det er jeg ked af at høre, håber din pige kommer sig..

• #3   17. nov 2010 Hejsa
    Nu har vi fået svar på blodprøverne efter en perdiode på penicilin, binyrebark hormon samt hepatit foder og desværre er det ikke specielt godt nyt.
    Kiki's tilstand er som dyrlægen siger " alle røde lamper lyser" han foreslår dog endnu en binyrekur samt et engelsk importeret medikament!!! og så måske måske ?
    Har nogle her erfaring/viden om sådan et forløb 2

• #4   17. nov 2010 Jeg ved kun at leveren er et organ der er rigtig god til at genopbygge sig selv....
    Jeg har en dober på snart 10 år, der i sommers pludseligt blev syg. Det viste sig at være super høje levertal, og en scanning viste at leveren var fyldt med pletter /sammenvoksninger. Og risikoen for at det ville ende med en lever cancer var der.
    Hun fik så pencilin et stykke tid, og enzym piller der hedder Denosyl.
    Hun får stadig dagligt Denosyl samt tørfodder ID.
    De sidste blodprøver viste at levertallet var blevet meget bedre.

Kommentér på:
Leversygdom

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce