{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Aktivering af SBT {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle,
Mangler lidt gode ideer til aktivering af SBT.

Vi har prøvet med et kødben spændt i en snor og hængt fast i et gyngestativ. Dette gik godt, indtil hun efter 5min fik bidt snoren over. (Denne aktivitet har vi prøvet flere gange, med samme resultat)

Lavede i dag en efterligning af en kronk flaske. (en halvliters flaske med hul i begge ender, og en snor igennem) Flasken fik hun bidt i stykker og trykket flad, (det var dog ikke en hård plast flaske, men en semi blød fanta flaske) det kan tænkes at det ville være anderledes med en hård plast flaske,

Vi prøvede også med en gummi ring spændt rundt om den ene stolpe i gyngestativet, men her fik hun også bidt snoren over.

Vores hund ved godt at hun skal gå efter snoren, (vi har overvejet en kraftigere snor, men så bliver det næsten i tov str.)

Vi har også prøvet tennisbolde, men de bliver bidt i stykker efter kort tid.

Vi har dog med succes prøvet en gummibold med plads til knaser inden i, dette er altid et hit. men vil gerne prøve noget nyt.

Så gode råd og ideer til aktivering af en SBT.
Hvad gør i andre???

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering af SBT
  • #1   21. sep 2010 Kan kun sige 2 ting :o)

JOLLYBALL OG BOOMERBALL

De er som skabt til vores hunde.... :o)

Jollyball'en fås i mange varianter, bla. en med et tov igennem som de er rigtig glade for.

Derudover kan jeg foreslå: Dæk ( kan købes specielt til hunde )

Jeg har købt et klatretorv til børn i jem og fix ( sådan et med et par knuder på, som man normalt ville hænge op i et gyngestativ ) og det hænger vi så på en kæmpe træstub der ligger i have en sikkert hit :o)

Aftensmaden smidt ud og græsplænen.

Søge efter andre genstande

Træning af forskellige tricks, vinke, rulle, bakke, kravle etc. er også altdi et hit hos os :o)

• #2   21. sep 2010 Stavfejlene er gratis *LOL*

• #3   21. sep 2010 Snack Rollers ( se mine annoncer ) er også gode

Kong - Altid super....!

Så er det et mærke der hedder StarMark - De har en masse forskellige aktiverings legesager og de er alle sammen med garanti hvis hunden skulle bide dem i stykker ( vil dog sige at min tæve Chili har formådet at få bidt nogen hjørner af, men den er stadig funktionsdygtig )

• #4   21. sep 2010 Har med Aiko, det er en super ide alle penge være : (link fjernet)

• #5   21. sep 2010 Jeg har købt tennisbolde i søstrene grene og de er ekstra "hårde" dem har hun endnu ikke fået flænset..

• #6   21. sep 2010 har i overvejet at lave hjernegymnastik med den i stedet. såsom søgning, problemløsning osv.

• #7   21. sep 2010 takker for de mange gode råd:-)

Christina : hvad er det for et speciel dæk? hvorfor lavet specielt til hunde?

• #8   21. sep 2010 Tænker også om træning hvor ejeren indgår ikke er bedre. Spor, lydighed, rul, spring, svøm whatever...
    Det giver også grundlag for en hund der har lyst til at lystre sin ejer i fremtiden...
    Min erfaring er bare at hvis hunden altid har en masse legetøj bliver det..1 spist med det samme. 2 hunden er ligeglad med det eller 3 hunden stresser over legetøjet. ( En bold eller andet der skal kastes eller være i bevægelse konstant)
    Bare min tanke...Køb et ben fra slagteren:-)

• #9   21. sep 2010 Nu referede mit svar ikke til hvilken træning der var smartest.

Men muligheder der i blandet OGSÅ træning hund og ejer i mellem...

Men du skal købe specielle hundedæk, fordi der er ståltråd i rigtige dæk + du kan få dem i en mere passende størrelse....

Jeg fylder mine med godbidder - så skal de bide, hive, puffe, hoppe op i osv for at få dem til at hoppe ud smiley

• #10   23. sep 2010 Hejsa alle takker for de fine svar.
    Selvfølgelig træner vi også lydighed og andre lge hvor vi som ejer er med.

Vi købte en jolly bold i går, og efter 5 min var den tygget i stykker, hun fik lov til at lege med den selv i starten, men efter 5 min var den bidt i stykker.

Vi er begyndt at træne intenst på at gå pænt med løs snor.
    Som det nævnes så tager mentalt træning mere på hundens krafter, og det er tydeligt at træner vi mentalt træning så er hun mere brugt og træt.

Det var også det der lå i mit spørgsmål, hvordan træner i andre med jeres hunde.
    Både mentalt men også fysisk.

På forhånd tak

Kommentér på:
Aktivering af SBT

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce