{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.029 visninger | Oprettet:

Lugter rådden efter operation. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har lige fået min elskede prinsesse hjem efter operation (se tidligere tråd: advarsel ben til vores kære vuffere). På dyrehospitalet viste de os det stykke der havde siddet fast i halsen på hende. Det lå i en pose, som selvfølgelig lugtede fordi det ikke var blevet renset. Det lugtede råddent.

Da vi så får hende ud i bilen kan vi lugte at hun lugter råddent som benet - vi ringer til dyrlægen med det samme, og de siger at det er fra såret - men kan det passe? Vores unge tæve blev steriliseret i år og lugtede ikke i nærheden af råddent.

Mvh. Louise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lugter rådden efter operation.
  • #1   9. sep 2010 Ja jeg ville os få dyrlægen til at se på det igen, er bange for at der er gået betændelse i det... Skynd dig hellere afsted så den kan få noget pencelin... !! Held og lykke med det...

• #2   9. sep 2010 Stine B: Hun er på pencillin allerede... Der burde ikke kunne være betændelse i det?

• #3   9. sep 2010 Nej så lyder det da mærkeligt... Men ved godt det ikke helt kan sammelignes, men jeg fik selv fjernet mandler (åbne sår i halsen) for et par mdr siden, det lugtede os råddent efter et par dage, men det var meget normalt, når såret var ved at hele (Sårskorper falder af).. ??? Men når i har snakket med dyrlægen om det, er det sikkert meget normalt??

• #4   9. sep 2010 Hvis det lugter råddent kan det være tegn på betændelse eller dødt væv. Synes i skal tage til dyrlæge igen for sådan skal det bestemt ikke være!

• #5   9. sep 2010 Hvis vævet hvor suturen sidder er ved at dø kan det gøre at såret springer op igen da vævet vil falde af på et tidspunkt eller vævet kan være så blødt suturen nemt kan falde ud det er ikke meningen det skal lugte sådan!

• #6   9. sep 2010 I mine ører lyder det ikke rigtigt! Hannibal har været igennem to store operationer i knæet. Såret lugtede ikke råddent overhovedet, selv om forbindingen kom af allerede et døgn efter.

Jeg ville være bekymret og insistere på at blive set. Hvis din normale dyrlæge afviser, ville jeg finde en anden der ville.

Det ENEste jeg kunne forestille mig som uskyldig årsag er, at der er løbet noget af pusset/det rådne ud i pelsen da såret blev åbnet. Men så er det ikke hygiejnisk i orden, hvis hunden ikke er blevet vasket og desinficeret grundigt bagefter.

Lad os høre hvordan det går.

Bekymrede ønsker om god bedring! ♥

• #7   9. sep 2010 Jeg ringer til dyrlægen som det første i morgen, og som du skriver May, så vil jeg insistere på at de reagerer på det! Tusonde tak for hjælp. Jeg skriver en opdatering når jeg ved mere:)

• #8   9. sep 2010 Louise: Sørg for at hun bliver til set hurtigst muligt for betændelse kan sprede sig hurtigt

• #9   10. sep 2010 kigger lige med

• #10   10. sep 2010 Ring og hør din dyrlæge ad, men som jeg har forstået det er hun blevet syet inde i spiserøret og det kan ikke samligenes med hverken knæ oprationer/neutralisationer mv.
    Selvfølgelig er det ikke noget det skal fortsatte i flere uger men som stine b skriver, så er det almindeligt ved fjernelse af mandler at de lugter et par dage.

Kommentér på:
Lugter rådden efter operation.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce