Hun kan ikke rigtig falde ind ? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har været så heldig endelig at finde en tæve mere, som skulle være en del af vores familie. Og som skulle være en god legekammerat til Daisy.
Og vi fandt en Berner Sennen på 2 år, som kommer fra børnefamilie, hvor hun var alene hund.
Hun skulle være lidt reserveret over for fremmede, men det har jeg hørt/læst at nogle Berner er.
Men det skulle kun være når folk kommer ind af døren, og derefter skulle der ingenting være.
Nå, men hun kom så herhjem i lørdags. Og hun gik lidt rundt i haven (vi har en kæmpe have) Og hun mødte Lukas først og derefter Daist. Hun kunne godt snuse til Lukas men hun kunne simpelthen ikke lide Daisy. Eller hun vil helst bare ikke være tæt på Daisy. Men fint nok, de skulle jo have tid.
Jeg har så siden lørdag kæmpede for at få hende til at passe ind. Men hun kan ikke rigtig "overskue" hundene og os på samme tid. Hun vil gerne være sammen med Daisy nu, men nu gider hun ikke Lukas. Og det er synd at han skal være lukket fra de andre, fordi hun ikke gider han.
Vi kan godt komme til at klappe hende og kæle, men det kræver overtalelse.
Hun vil heller ikke gå ud i haven, hun går kun ud og tisser når det er absolut nødvendig.
Jeg har haft forrige ejer med ind over, og de kan jo slet ikke genkende sådan som hun er. Jeg har absolut kun vil hende det bedste og har absolut ikke givet hende en grund til ikke at kunne lide og være her.
Tror i at hun måske ikke kan leve i et hjem med 2 andre hunde. Men måske kun kan "overskue" at der er en hund. Eller måske slet ingen?
Jeg ved godt hun ikke har været her så mange dage, men hvornår er nok nok? For vil heller ikke "ødelægge" hende, eller hvad man nu skal sige.
Og jeg vil heller ikke beholde hende på bekostning af Lukas. Men hun er en god og blid hund hvis hun er sammen med Daisy eller alene sammen med os i stuen.
Håber i har nogle gode råd, for jeg vil hende kun det bedste.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 66
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 105
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 33 Emner: 141 Svar: 464
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Bernere har ikke været hverken værre eller bedre end de andre hunde til at skifte ejere - det drejer sig simpelthen om hvordan den enkelte hund er af sind og temperament.
Tænk på hvor forskellige vi selv er......
Berneren er selvfølgelig ofte utrolig tilknyttet og afpasset sin flok, men det er mange andre hunderacer også.
Men Linette - du må give hende lidt mere tid - du må ikke forvente, at hun allerede skal være faldet til, specielt er din hundeflok jo meget af en omvæltning for hende. Vent en uges tid endnu, så tror jeg det hjælper. Det er altså en af de hurdler, man skal over som ejer af en "genbrugshund"......
Vores Balou faldt til på omkring en 3-4 dage, men herren er også selvbevidst og dominant og tager alting med sindsro. Nadja tog det meget længere med, hun var nervøs og lidt sky, ville gerne have menneskekontakt, men holdt sig alligevel lidt afventende og på afstand i starten. Men da hun "overgav" sig, der vendte hun lige på en femøre og blev kontaktsøgende, velafbalanceret og åben både overfor mennesker og andre hunde.
Så tålmodighed og held og lykke med hende.
aug 2007
mar 2008
apr 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 7 Emner: 22 Svar: 185
Så vidt muligt, la være med at ændre for meget i din hverdag. Hold dig så neutralt som overhovedet muligt og la dem klare det.. Hvis de ikke er voldsomt efter hinanden og slåsser, så finde de ud af deres rang orden og falder til hurtigt..
>Gi det tid, det hele er nyt og de skal finde deres plads...
aug 2007
Lukas er slet ikke den samme glade hund, han ligger bare inde i gangen ved trappen.
Altså det er ikke bare sådan en "hvem bestemmer" slåskamp de havde i går aftes. Det var virkelig som om hun ikke kunne fordrage ham. Han går lige ud af døren, og så springer hun direkte på ham. Og jeg kan slet ikke have dem begge med i skoven som jeg plejer.
Jeg vil gå min sædvanelig morgentur hen i skoven i morges, og måtte simpelthen vende om og lukke hende ind. Og derefter gå med Lukas og Daisy alene.
Jeg ved godt der kun er gået 5 dage, men det dur simpelthen ikke det her. Vi har en søn der kravler, som jeg er så bange for skal komme i mellem, jeg er virkelig forsigtig. Men jeg vil ingen chancer tage når det handler om min søn.
mar 2008
Der skal tid og mange kræfter til at få arbejdet hende ind i flokken, tror jeg, og så vil det måske alligevel ikke lykkes.
Mon ikke du skal indse, at jeres situation ikke er til at tage en ekstra hund ind i flokken......
Og hvorfor egentlig 3 hunde, når de to i har fungerer så godt sammen???
apr 2008
aug 2007
Det vidste sig at torsdag aften kom hun i løbetid. Og efter hun er kommet det, er der bare HELT ro på.Så om det kan have noget med det hele og gøre, er jo ikke til at vide. Men lige nu går det så godt
mar 2008
Krydser fingre for, at det bare var der problemet lå, det ville da være skønt for jer.
mar 2008
apr 2008
aug 2007
mar 2008
aug 2007
Men det vi arbejder hårdt på, er når der kommer fremmede, så er hun noget usikker. men det bliver bedre og bedre.
Neej, der var ingen der havde tænkt tanken om en løbetid der var på vej, så det er en ny erfaring nu
mar 2008
apr 2008
Hun kan ikke rigtig falde ind ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside