Hvordan gør man?? {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke helt hvorfor jeg laver dette indlæg, men her kommer det.
jeg er ejere af en skøn Westie på 2½ år.
Jeg har haft ham siden han var ca 8 uger gammel, her kommer hans historie.
Isac kommer fra en hundehandler, han er født i Polen og taget alt for tidligt fra, det viste jeg ikke da jeg hentede ham, men pga det er Isac angst for rigtig mange ting, specielt mennesker.
Han ville slet ikke hen til os som hvalp, det kom først da han blev 5 måneder, men så kom tilgengæld en voldsom allergi i hans ører, han kløede sig konstant samtidig med han skreg af smerte og til sidst måtte vi indgå en aftale om han fik mendrol(binyrebakhormon)
Det tog han voldsomt på af, han kom op på 15,2 kilo, meget for så lille en hund, men han dannede væske i kroppen, han udvikler så cushingssyndrom og vi må have ham af pillerne.
Han kommer så på anden allergimedicin men det virker ikke og i mellemtiden får han konstateret HD på begge hofter.
Vi må tilbage til mendrol og så bare håbe hans cusinghssyndrom ikke udvikler sig.
Men det gør det, i går fik jeg afvide han har sukkersyge, han fik et anfald hvor han ikke kunne få luft, slikkede på alt, halsede og var fuldkommen fraværende, altså diabetes 2.
Isac har flest gode dage hvor han er helt ung igen, han leger ruller sig er glad og har halen lige i vejret, men men men jeg ved jo godt han er voldsomt syg pga de piller, hans HD som også er kommet pga pillerne og hans allergi.
Hver eneste dag kigger jeg på min ven og tænker, ha nu en god dag, bliv nu ikke dårlig, få nu ikke ondt, jeg magter ikke at aflive ham, han er mit et og alt og jeg kan ikke!!!
Jeg ved mange vil sige jeg burde, jeg ved det godt, men når han kigger på mig, så kan jeg se han kæmper for mig.
Jeg skulle bare af med det her, det føles så frygteligt.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Hvis du stoler og har tillid til din dyrlæge, så synes jeg du skal tage en samtale om fremtiden for din elskede hund. Jeg læser mellem linierne, at du måske godt ved at det er på kanten mht. hvad han kan udsættes for. Og ærligt men hårdt - hvis du ser kampvilje i hundens øjne så tror jeg ikke han tænker så langt at han kæmper for dig. Han kæmper måske for sig selv eller med sine smerter. Hunde lever i øjeblikket - jeg er sikker på at de har sjæl og jeg føler mig meget forbundet med min hund - men jeg tror man skal passe på ikke at se noget for at udskyde en svær beslutning.
Uhhhh - det kommer til at lyde hårdt, men jeg mener det egentlig kærligt - for hvis du inderst inde godt ved hvad der er rigtigt, så må du tage det ansvar at få en alvorlig snak med dyrlægen. Jeg har selv været der - det var forfærdeligt at skulle vælge dette for et andet levende væsen. Men - det føltes rigtigt da beslutningen var taget, og var en lettelse hele vejen igennem. Og - der kan være stor forskel fra hund til hund hvad det "rigtige" er.
Gode tanker med på vejen til jer begge ♥
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
Når det så er sagt så skulle man overveje hvad der er bedst for hunden, kan se at han kun er fra 2007, så altså ikke særlig gammel, men utrolig syg. Cusinghssyndrom er en forfærdiglig sygdom og den er svær at få styr på, og sammenhold med at han også har diabetes 2 og HD(ved ikke hvilken grad), så skulle man måske overveje at give ham fred selvom det er rigtig svært og du elsker ham overalt på jorden.
Du kan rådføre dig med din dyrlæge hvis du stoler på at han vil sige sin ærlige mening. Og du kan holde til at hører den.
En anden lille ting er at Westie indenfor dyrlæge verden er kendt som ønske patienterne. Dette er fordi de ofte bliver syge og er syge, men stadig så hårdføre at de ikke dør af det(ved godt det er hårde ord). Ved ikke om det hjæper dig på nogle måder, det er ment på den måde at du ikke selv skal forvendte at din hund lige pludselig selv giver op, det ligger ikke til racen. Men derfor er det måske bedst at den får fred mens den stadig er så "rask" som den er.
Hvis det lyder hårdt det jeg skriver er det bestemt ikke meningen, føler virkelig med dig.
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
Hans HD er kommet pga pillerne, menst sådan at hans HD er pga overvægt, og den har han som følge af vand i kroppen, hans diabetes er samme problem, det er opstået pga pillerne, hvis jeg tog ham af medicinen ville alt dette faktisk forsvinde, men så ville han klø sig og skrige konstant, så det har været pest eller kolera.
jeg ved godt Westie er kendt for mange sygdomme og har som sagt haft dyrlæge med hele vejen igennem, han er allergisk født, dvs man ikke kan udrede allergien, de har forsøgt, populært kalder man det Westieallergi.
Valget er så svært netop fordi han stadig har flest gode dage, men jeg ved godt at jeg som tænkende menneske burde give ham fred.
Det er bare ikke helt så nemt som skrevet, derfor dette indlæg, jeg havde egentlig ikke så meget brug for råd, dem giver min dyrlæge, men mere for at hører hvordan andre har taklet sådan en situation
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
Ja det er super hårdt at miste sin hund og det er svært at tage den beslutning, men jeg vil tilgengæld også sige, at dyr er så heldige at de har også til at tage den beslutning, så de ikke skal leve et liv med smerter, ikke leve et liv hvor de bliver hæmmet, så de ikke kan være rigtig hund.
Håber det bedste for dig og din dreng
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 69
Hvordan gør man??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside