{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

Så bed hunden igen.. {{forumTopicSubject}}

Min gamle hanhund på 12½ kommer ind i køkkenet mens der er mad på bordet. Kærestens rottweiler tæve, flyver hen og overfalder min hund, så han ender med et stort bidsår i ryggen.
Her til aften kiggede han ind i køkkenet, og tæven knurrer og rejser børster med det samme. Min gamle hund trækker sig.
Det er egentlig ikke et oplæg der behøver blive besvaret, men bare et lille suk over en (i mine øjne) piskøter der er alt for dominerende...
Nu bliver i sikkert rigtig sure, men når sådan noget sker, kunne man næsten ønske rotweileren kom med på listen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så bed hunden igen..
  • #1   11. aug 2010 kan godt forstå dig;)
    heldigvis er alle rottweiler ikke sådan, ellers havde jeg et problem:-o

    hvordan har din hund det?
    Jeg håber han klarer den:/

    Ang. hun hunden...
    er det kun i køkkenet, det hele sker?
    hvordan er hun over for andre hunde end din hund?
    Hvad med jer, hvad gør i når hun har angrebet din hund?

    Håber jeg kan hjælpe jer:)


  • #2   11. aug 2010 Vi har 3 hunde. Rotten (kærestens), jeg har en schæffer blanding (kast han) og en puddel/terrie/ cokker blanding (kast han). Tæven er stileriseret.
    Før vi boede sammen fik Rotten ved bordet, men det gør den (næsten) ikke mere, men den får tit resten af kærestens håndmad, hvis han fx spiser en rugbrød ved computeren.
    Den er kun så "agresiv" over for min den store. Den har dog overfaldet begge mine hunde før. Men den er MEGET obs på den store. Når Lucky rejser sig, om natten for at finde en anden liggeplads, flyver rotten op og knurrer, hvis han kommer i nærheden af dens kurv.
    Den lille hund bliver ignoreret af rotten.
    Når de slås vejer rotten ca 40 kg, og min gamle hund har hofteproblemer, så han vælter og kan ikke komme op mens rotten bider, og bider og bider ham i ryggen, halsen ect.
    Heldigvis er der slædehund i ham så han har en kæmpe tyk pels.
    Rotten er extrem madglad, og bare man knitre med en pose, kommer den løbende og savler i lårtykke stråler..;)
    Jeg beder den gå op i kassen, når jeg laver md. men når vi spiser, kommer den mindst hen til bordet 10 gange, og står og piber og savler, indtil kæresten beder den gå... Så går den men efter 2 min er den der igen. (det er ikke hundens skyld den er uopdragen..)
    Det skal lige tilføjes, at rotten også er efter dne store når der ikke er mad. Den har åbenbart set sig gal på den store. Den kan generalt ikke med andre hunde.
    De 3 hunde er kun sammen når vi er til stede. Den store har valgt wc som sin "base", han har madskål og vand, og kurv derude. (der er også køligt, når han har den store pels). Han kommer gerne ind, men ofte løfter rotten lige ørene, mundviger er stramme, børster rejst og den knurre, når han stikker næsen ind i køkkenet, så fortrækker han ud i gang/wc igen. Rotten er mest dominerende når "far" er hjemme.
    Når de slås, prøver jeg at sparke den, kæresten må hive den væk, og siger somregl bare "føj, gå hen og læg dig..."


  • #3   11. aug 2010 Lige et billede af den lille og Rotten:
    (link fjernet)
    Den lader som om de ikke ser hinanden når de deler solplet.. smiley


  • #4   11. aug 2010 tror at tæven beskytter din kæreste min gamle han var osse meget dominerende når jeg var til stede men når jeg ikke var der var han sød.. dem der kom og så på ham da han skulle sælges knorrede han af dem men heldigvis ville de gerne have ham på prøve da de så kom og hentede ham var ham jeg købte ham af osse med men min han bed ham i armen men da de fik ham hjem til dem selv var det INTET, og han bor stadig ved dem.. smiley så tror virkelig at tæven beskytter din kæreste måske du skulle tage dig mere af tæven end din kæreste.. smiley

  • #5   11. aug 2010 Hmm.. Du skriver,at du næsten ville ønske,at rotten var den næste på listen,fordi den bider i din hund.. I næste indlæg skriver du at det ikke,er hundens skyld den er uopdragen..

    Hvem burde så ikke ha en rotte ??? Svaret er helt klart for mig.. I har bragt hundene sammen,så er det jeres opgave,at få tingene til at fungere..


  • #6   11. aug 2010 For at undgå tumult om natten, skal de adskilles. Der kan I ikke være over dem og de har derfor muligheden for at opføre dig uhensigtsmæssigt uden i ved det.
    Fratag dem den mulighed og giv dine hunde nattero.



  • #7   11. aug 2010 og er i øvrigt enig med Stine
    En rottweiler er altså ikke alle mands eje og det er bare ikke alle der bør anskaffe sig den race...

    (Jeg håber for øvrigt ikke de er alene hjemme sammen)


  • #8   11. aug 2010 Hvis rottweileren er "madaggresiv" hvad laver hundene så i køkkenet?

    Og i øvrigt er jeg enig med Stine M.


  • #9   11. aug 2010 Heidi N: Nu er min den gamle som sagt på wc/gang om natten. Soveværelset ligger ved siden, så rotten kan jo høre hver gang han rejser sig og ryster sig, og så flyver hun op og knurrer. De er altså ikke sammen om nattes. Men syntes da heller ikke det er et liv at min hund skal være lukket inde på et toilet 24 timer, fordi hans hund har set sig gal på min.

    Det jeg mener med at rotten burde være liste hund: Jeg har kendt 4 rotter, 2 af dem bed..!! Når det er sagt så er det vist en MEGET domninerende hund. Hvorfor ønsker man at avle på sådan en..?? Man kan vel avle på dem der er flinke, for t gøre racen mere flink..?

    JEG har aldrig ville have rotte, især ikke efter at have mødt hans hund. Det kan godt være jeg skal bruge mere tid på hans køter, men så burde jeg jo aflive mine to, da jeg ikke har tid til 3 hunde og 3 børn...

    Stine M: Kærestens hund er uopdragen, som skrevet ikke dens skyld. Men det er da selve rottweiler racen der er noget galt med, hvis man avler på agresive/ dominerende hunde, for at gøre dem endnu mere dominerende...

    Desværre har kæresten den opfattelse at der skal være plads til hans hund, skide være med mine. Han syntes sikkert det er "sejt" hans hund er dominerende.


  • #10   11. aug 2010 snude: det er er ikke et problem at have en dominerende hund, hvis man som ejer kan styre det, så jeg kan ikke se problemet i at have avle dominerende hunde, det er bare din kæreste der ikke er mand nok til at have sådan en hund så...

    Nu ved jeg ikke hvor længe i har været sammen? hvis hans hund ikke er vant til at der er andre i huset f.eks om natten, så er det klart, at den reagerer på lyde, ikke så meget at det er din hund, der ryster sig, men at den hører en lyd, der evt kunne være en ubuden gæst i huset.


  • #11   11. aug 2010 Snuden.. Avler man da på dominerende og agressive hunde ?? En rottweiler er egenrådig og stædig,men samarbejdsvillig,dette skal den være.. Læs evt racens profil på vores klubs hjemmeside smiley

    At den vogter over maden,er en indlæringfejl og dette problem kan løses,hvis man gider..

    hendes opførsel,overfor dine hunde,gør hun fordi hun kan.. Jer der skal stoppe hendes adfærd.. Vis din kærste denne tråd og så få en prof ud til at hjælpe jer..

    Jeg har 2 tæver og en han under samme tag,de skal altså ikke skilles ad,for de må ikke slås.. Mine regler gælder her,osse selvom de ligger
    tæt i alder og begge tæver er nogen strigler,overfor hannen


    Hvilken kennel har din kærste hund fra,siden du mener de avler på dominerende hunde ???



  • #12   11. aug 2010 Samt hvis min kærste havde haft en kræ,han syntes der var sejt,når den bed i min hund,så havde han fået et los i røven..

  • #13   11. aug 2010 Hvis en Rotte bider, vil jeg sige det er ejerns skyld, for så der det enten fordi den ikke er opdraget ordenligt nok eller så er den syg...

    for min familie er en Rotte en dejlig familie hund, bare den bliver opdraget godt nok:)

    Min mening er hvis en hund bider er det enten fordi dn har ondt et sted ellers er det fordi den ikke er opdraget ordenlig nok:)

    en Rotte er en hund, der vil samarbejde og min hunde lytter meget til en:)

    og Snude: nej, det er ikke racens skyld den er agresiv:) den er din kæreste som ikke har opdraget den ordenlig nok, for ellers en en Rotte en dejlig hund:)

    bare min mening smiley

    Stine M : helt enig!:)


  • #14   11. aug 2010 Lykke J:
    Jeg er ikke en der råber af mine hund, løfter den i nakkeskindet, smider den op i kassen ect for den skal høre efter. Altå vi har boet under samme tag i 1 år, så mon ikke den snart burde være vant til andre lyde..? smiley
    Hunden er MEGET samarbejdevillig med sin "far" ... den ignorerer mig totalt. Det er først nu, den går fra bordet når jeg beder den om det, men kommer tilbage efter 30 sec. Kæresten vil ikke have hans hund bliver lukket ude af køkkenet. Det skal måske tilføjes vi har et stort samtalekøkken og et tilhørende alrum, hvor de to hunde har deres kurv. Min den lille lægger sig pænt, når han får besked på det, og bliver liggende under hele måltidet. Dette ville jeg også ønske rottweileren kuinne lære.

    Men syntes det er lidt sørgeligt at i faktisk syntes det er ok rottweileren bider. Og retfærdiggører det med at det er en egenrådig og stædig race.


  • #15   11. aug 2010 belinda J:
    Takker for dit konstruktive indlæg. ,)


  • #16   11. aug 2010 Jeg synes ikke det er okay er Rottweiler bider smiley det er forfærdelig når de gør sådan noget:/

    men, det med at ligge ved bordet uden og tigge osv. kan man sagtens lærer en Rotte, da det gør vores Rotte og han er da kun en stor hvalp:)

    men stadig er det ikke racens skyld, men ejeren og det er ved alle hunde, hvis hunden bider, er det fordi den ikke er opdraget eller har smerter:/

    et råd:)
    hvad med mundkurv, hvis den bider din hund så giv mundkurv på

    begynd at træne med den, f.eks tag til hundetræning eller træn med den selv, det vil være godt for ejeren og hunden:)

    hvis du vil have gode råd til træning af jeres Rotte, vil jeg med glæde give jer råd:)

    Husk jeg er her for at hjælpe, hvis i vil have råd;)


  • #17   11. aug 2010 Jeg træner lidt når jeg har tid, hvilke faktisk går ok. Hun er ikke så hurtig til at lærer nyt.
    Men når "far" er der, kigger hun på ham, og kun ham. Jeg kan lave sprællemænd, uden hun vifter med et øre... Jeg kan jo ikke bede ham køre en tur hver gang jeg træner lidt med dyret.
    Havde dog overvejet at træne på et hold, men når jeg ikke er sikker på at kunne holde kontakten, så ville det være forfærdeligt hvis den bed.


  • #18   11. aug 2010 Prøv at tage den med ude i haven og træn den der:) eller i et andet rum, så kresten ikke er der:)

    Hvis du er bange for den vil bide til hundtræning, så tag mundkurv på og hold den altid i snor, til du stoler nok på den ril at tage hundkurv af:)

    Og hav altid noget godbid ved dig når du træner, så du har noget at rose den med, eller dens yndlings legetøj:)

    Eller så kan du få kærstn til at træne den, når det er hans hund:)


  • #19   11. aug 2010 *kæresten*

  • #20   11. aug 2010 Anne¨-med rotterne - enig det er kæresten der skal have styr på den hund!;)

  • #21   11. aug 2010 Snuden.. Syntes bestemt ikke det er ok den bider.. men det lader til,at være ok for din kærste og ham der er problemet i forhold til hunden og det at,i ikke sammen gør noget,for at løse problemet i huset.. Som nu har stået på i et år !

    Vil stadig gerne vide,om den hund er med tavle.. For så er der en opdrætter bag og de plejer,gerne at hjælpe,hvis folk har problemer..


  • #22   11. aug 2010 Snuden.. Og når jeg skriver,at den er stædig og egenrådig,så er det fordi du skriver,at man burde avle på flinkere hunde ?? du langer ud efter den seriøse avl,af racen og dem der kan finde ud af at ha dem og det ansvar det er


    Nu er rotten ikke en labbe og den
    har altså visse træk,man skal være opmærsksom på,som ejer,så den netop,ikke gør som jeres..

    Den skal opdrages,kærligt,men konsekvent og den kan være strid overfor andre hunde,dette sætter man sig ind i og tar hånd om,som ejer af racen !


  • #23   11. aug 2010 Tavle hmm... Det er hans mors gamle handhund, der parrede to tæver, (hun har altid opdrettet rottweiler, men derfor behøver det jo ikke at være en kennel..??) og hun fik en hvalp af hver tæve, en til kæresten og en til søsteren. Så ved faktisk ikke om det er en tavlehund, men den er ren.

    Anne -med rotterne -:
    Tror faktisk du har fat i noget der... Hunden var jo hans et og alt, før jeg kom og nu skal han "dele" tiden mellem os alle... Så den får nok lov at ligge og kukkelure i sin kurv.
    Jeg tør desværre ikke lukke den ud og lege bold, da den sidst, gik sin vej da den ikke ville lege mere og gik op på vejen ude frygt for biler/ lastbiler ect, og kæresten blev selvfølgelig skidesur. Jeg gjorde virkelig alt, klappede i hænde, kaldte ect ect, men blev ignoreret. Heldigvis kom kæresten hjem og kunne selv hapse sin hund midt på de hvide striber..!!

    Jeg har prøvet at snakke med kæresten om at jeg syntes det er et problem hunden ikke høre efter mig, men han siger at sådan er en rotweiler, og han har købt den mest dominerende hund i hele kuldet, og der skal være plads til hans hund...

    De får mad i hver sit rum, de får ikke ben, eller kiks, når de er sammen.

    Jeg siger alle Rottweiler burde være forbudt, fordi jeg kun kender racen igennem kærestens hund men kæresten siger oftte.."Sådan er en rottweiler".


  • #24   11. aug 2010 undskyld,men din kærste er sgu en skovl...

  • #25   11. aug 2010 Sådan er Rottweiler slet ikke, ikke alle! så der har din kæreste fejl!
    En Rotte kan vær en meget lydig hund, det er alle de Rotter vi har haft, nogle lydige hunde:)

    Så nu er jeg meget sur på din kæreste, det sker ikke være sådan at den eneste den lytter til er din kæreste, så må HAN til at træne med den! og der skal også vær plads til DIG, han har ikke kun hunden nu, din kæreste har en familie, så nu skal der være plads til alle! og jeg mener alle og ikke kun hans hund, der skal også være plads til din hund!

    og det der med at være ude, så er der en god ide er få et hegn op:) så kan den lærer at den skal blive i haven:)

    jeg synes du skal tage en STOR snak med din kæreste og vis ham denne her tråd og jeg synes han skal læse lidt om Rottweiler racen!



  • #26   11. aug 2010 Anne-med rotterne : fuldstændig enig med dig, der skal bare arbejdes og det skal ikke kun være dig også din kæreste!:)

  • #27   11. aug 2010 Stine M: der er vi faktisk enige... smiley

    Anne: tror faktisk kæresten ville juble hvis han havde en søn der tævede de andre... Ved godt det ikke er sjovt men kom sådan til at grine, for det lyder som kæresten på en prik. Den er faktisk avlsgodkendt, og han skulle have haft hvalpe på den, men skæbnen ville at den fik livmoderbetændelse, og blev steliriseret... smiley


  • #28   11. aug 2010 Helt enig, det er kæresten der skal lærer at han nu har en familie og ikke kun den hund:)

    Kæresten er ham du skal være sur på og ikke hunden!

    Er sååå sur!-.-


  • #29   11. aug 2010 ´Probemet som det lyder for mig er, at hunden alt for længe har været alene med din kæreste, hvor du så kommer ind i billedet. Den lystrer ham, og ikke andre. Du skal tage en alvorlig snak med din kæreste, så det ikke går ud over dig og din hund. Hvis han elsker dig, må han også respekterer gængse regler, når man har flere hunde i et hus. f.eks at de ikke kommer i køkkenet, når der er mad osv...

    Hvis han ikke er villig til det, er det så et spørgsmål om han er den rette for dig?

    Jeg synes virkelig at det er en skam at skyde skylden på racen som helhed, for det er altså ikke ret mange ud af de mange rottweilere, der er i DK, der trods alt bider. Men igen den kan være farlig i de forkerte hænder, og det kan være pga sådan en som ham, at den ender på forbudslisten, og hvorfor skal det gå ud over seriøse opdrættere.

    Og nej, en hund skal ikke bide, uanset race. der behøver ikke at være andet galt med den hund, end at den er forkert opdraget, men det er jo svært at se, igennem en computer...


  • #30   11. aug 2010 Lylle J - helt enig med dig:)

    Snude: jeg håbr virkelig kæreste vil forstå det, ellers vise ham denne tråd så han kan læse andres meninger:)

    Håber i finder ud af det:)


  • #31   12. aug 2010 Hvis jeg var dig ville jeg kraftigt overveje og finde en anden at dele livet sammen med. Han syntes jo åbenbart at en rottweiler er sej fordi den er dominerende og bidsk.
    Når det så er sagt så har du jo altså også et ansvar overfor dine hunde. Du kan jo ikke gi kæøresten skylden for alt når du stadig bor der og rotten gang på gang bider dine hunde. Så syntes jeg det er utroligt latterligt at du mener at alle rottweilere skal forbydes. Der er nogle folk der aldrig burde avle og slet ikke købe og tit er det dem uden tavle der er problemet. Jeg har 5 rottweilere, alle dejlige hunde og intet ondt i dem. Du er velkommen til at komme og besøge mig og se hvordan en rottweiler er og skal være. Forhåbenligt kan det ændre dit syn på de dejlige rotter


  • #32   12. aug 2010 Efter at have læst alle indlæg igen, er jeg kommet frem til at jeg nok slet ikke er Rottweiler menneske. Det hjælper dog ikke på at der nu er en rotte i huset.
    Kæresten har hans meninger og INTET kan få ham til at skifte mening. Hunden er (delvis) flink ved mennesker.
    Han er sikker på at hvis man tager et kuld nøgler og smider midt i en flok 8-ugers rotte hvalpe, så er det den ene der IKKE flygter der bliver en god hund, alle de andre bliver angst bidere...
    Og ingen kan få ham til at ændre holdning.
    Han er sikker på at den eneste der kan opdrage en rotte er ham selv...

    Men må jo prøve at træne lidt med hunden, når han ikke er hjemme. Skal lige siges jeg giver dne mad, for den skal opfatte mig som leder.


  • #33   12. aug 2010 Held og lykke med det selvom jeg ikke tror der er noget der hjælper før din mand ændrer holdning. Det er netop disse mennesker der er skyld i rottweileren er på observationslisten. Ellers må du jo holde dine egne hunde væk fra hans for at beskytte dem

  • #34   12. aug 2010 Snuden: Sikke en ærgerlig holdning han har til rottweileren (hunde generelt)

    Jeg kunne ikke selv leve med sådan en mand - det ville der blive mange skænderier ud af!

    Men nu er det ikke mig der er så uheldig - og jeg kan virkelig godt forstå du er frustreret. Tror du det bliver bedre?

    Jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke med projektet


  • #35   12. aug 2010 Kan lige tilføje at manden ikke var hjemme her til aften da vi spiste aftensmad, og gæt hvad... Rotten lå i sin kurv under hele måltidet... den havde dog forinden fået en masse rugbrød da kæresten spiste inden han skulle på arbejde... ;)... Dygtig hund.

  • #36   12. aug 2010 Det var godt:)
    nu skal den bare gør det hele tiden;)

    men, god fremskidt:D


  • #37   12. aug 2010 Super flot:-)

Kommentér på:
Så bed hunden igen..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce