Vores hund fælder.....MEGET!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
HJÆLP!!!
Vores OEB hanhund Eddie på 13 mdr er IGEN begyndt at fælde rigtig rigtig meget! Man kan hive jeg ved ikke hvor mange hår ud af hans pels med 2 fingre. Der er hår ALLE vegne....
For ca 3 mdr siden havde vi samme problem, vi tog ham til lægen og det viste sig at han havde noget orm. Dette behandlede vi ham så for og vi fik samtidig anbefalet at give ham MASSER af fiskeolie også, hvilket han så har fået siden.
Fældningen stoppede og det gik rigtig godt længe...
MEN, nu fælder han så igen... MERE end sidst...
Vi er nu i tvivl om han har en gang orm igen ELLER om det er fordi at vi har skiftet ham over på voksenfoder ( royal canin giant breed) for lidt over 1 mdr siden.
Har i et godt forslag? E det til lægen igen og få foretaget aff. prøver?? Eller kan man gøre noget andet??
på forhånd tak
J og A
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 35
Ja, som du nok kunne læse på min profil vejer vores Eddie allerede de der 43 kg, hvilket er grunden til at vi har købt gigant foder!
Hvad angår at skifte ham over på voksenfoder, har vi fået det anbefalet af dyrelægen og zoo city (hvor vi køber foder til ham)
Jeg synes det er SÅ utroligt at man seriøst næsten aldrig kan skrive efter lidt hjælp eller råd herinde på hundegalleriet uden at blive svinet til på den ene eller den anden måde!!!
Hvordan kan du seriøst få dig selv til at skrive at vi burde sætte os MEGET mere ind i tingene... Hvad ved du om det??? Du burde som hundeejer vide hvor MANGE forskellige måder der er at opdrage/fodre vores hunde på... Der er da mange som skifter over til voksenfoder efter 12 mdr????
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
Jeg ville prøve WolfSblut, Fx Pacific wild, som er med 6 forskellige fisk. Foderet er lavet så det både fyldestgøre hvalpe og voksen behov.
Jeg skiftede foder til WolfSblut, da mine hunde var 4 måneder. Der slap foderet op, jeg havde fået med fra opdrætter. Jeg var dog ikke helt tilfreds med dette foders indhold, og valgte derfor WolfSblut, som ikke indholde tomme kulhydrater såsom Majs, ris og korn produkter, som intet giver til hunden, andet end mætnings følelse, og fylder dem med affaldstoffer. (fx RC som du bruger)
Dit foder kan sagtens have noget med fældningen at gøre, da din hund ikke får dens behov fyldestgørende, og den dermed mangler vitaminer/proteiner.
Men få den tjekket hos dylle, og skift så foder til noget vedblivende. Lad være at snakke med dylle om foder. Dyrlæger får penge for at sælge RC og HILLS. Snak hellere med forhandlere af alle slags foder Fx Pocarni. Manden der ejer denne butik, holder sig virkelig opdateret om foder, og tager på udenlands messer omkring hunde foder
Vores hund fælder.....MEGET!!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside