Farvel til Floyd {{forumTopicSubject}}
Vi har valgt at sige farvel til vores dejlige teddybjørn Floyd på 13 år.
Floyd havde for ca. 5 mdr. siden fået konstateret en tumor i venstre bagben samt grøn stær i venstre øje. Øjet kunne vi heldigvis gøre noget ved, med øjendråber og dyrlægebesøg hver 3. uge for at holde øje med trykket i øjet.
Tumoren var noget helt andet, den voksede meget hurtigt og til sidst kunne Floyd ikke bøje bagbenet og havde dermed problemer med at sætte sig for at forsørge.
Samtidg var varme hård ved ham, og han lød den sidste uge til at have fået noget i luftvejene også, har mistanke om tumor også der.
Så fredag i sidste uge, blev den mest sørgelige dag i mit og mine drenges liv.
Floyd var elsket af alle, og elskede selv alle, bare de ville klø og klappe lidt.
En rigtig sofahund og fra første dag meget morsyg.
Vi savner Floyd så utrolig meget, og kan slet ikke komme over det.
Vi ved inderst inde at vi har gjort det rigtige, men for pokker hvor er det bare hårdt alligevel.
Mvh
Betina
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 455
Tak Mette, ja det kan være en lettelse, Floyd har i sine 13 år ALDRIG været syg, har kun besøgt dyrlægen ved vaccinationer. Men det er bare hårdt, var det så ikke det, ville det nok også være forkert.
Også defor skulle han ikke gå længere, og måske trak vi det også lige 14 dage for meget, kan jeg tænke ind i mellem, men vi var ikke hjemme, kun mine voksne sønner var til at passe ham. Og han var super glad til det sidste.
Jeg må så sige, at jeg virkelig følte mig godt behandlet hos dyrlægen.
Jeg har før fået aflivet hunde, som har være lidt "overfladisk" forstået på den måde, at det gik stærkt og så kunne man tage hjem igen, kun med halsbåndet i hånden.
Denne gang, hos vores nye dyrlæge, var noget helt andet :
Vi kom i deres åbne konsultation (efter aftale, og kom ind på en stue med det samme) her stod dyrlægen klar, kiggede på ham og nussede lidt, samt spurgte ind til flere ting, for at være sikker på, at vi nu også var så vidt at det var hvad der skulle ske.
Herefter blev der lagt en pakke papirservietter frem og Floyd fik en narkose sprøjte, hvorefter dyrlæge og ass. slukkede lyset og forlod rummet, så vi kunne være alene med Floyd.
Efter ca. 10 min. blev han træt og lå stille og roligt og kiggede rundt, imens vi sad på gulvet omkring ham. Stille og roligt faldt han i søvn.
Herefter kom dyrlægen og spurgte om vi også ville være der, når han fik den sidste sprøjte, hvilket vi selvfølgelig ville. Dyrlægen forklarede hvordan han kunne reagere på den, og gav ham den så. Da det hele var slut, sagde dyrlægen at vi kunne blive hos ham al den tid vi ville og sige farvel, og så bare gå ud når vi var færdige.
På vejen ud kom assistenten og sagde farvel til os, sagde vi skulle køre forsigtigt hjem og være der for hinanden i den næste tid.
Sådan et sted er man ikke ked af at komme igen.
Tak til vores søde dyrlæge i Tyskland.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 42 Svar: 89
Farvel til Floyd
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside