{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

hjælp, min hund kommer ikke ved kalden {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
jeg har en rigtig dejlig dansk svensk gårdhund, som hedder charlie og er et år gammel. han går pænt i snor og kan godt gå plads, hvis man siger det ofte. han er ofte ude at gå ture også gerne løs så han kan lege på græsområder, men ser han en fugl, hare eller andet spændende, så kommer han ikke, når jeg klader. der går altid omkring 1 - 2 min før han kommer tilbage, hvilket jeg altid er meget bange for, da der kan være biler eller andet i nærheden. når han så kommer tilbage ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, efter han så lytter til mit sidste kalden og kommer. han er en meget aktiv hund, og vi leger meget ofte hvilket han elsker. men som sagt kan en fugl eller andet fuldstændig stjæle hans opmærksomhed, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at træne ham til altid at komme med det samme, for når vi ellers går og der ikke er noget mere spændende, så kommer han altid når jeg kalder, for vi har trænet lidt med godbider når han så kommer. er der nogen der kan hjælpe os?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp, min hund kommer ikke ved kalden
  • #2   27. jul 2010 Hvad har du gjort for at træne indkald med ham? Hvis det sidder i "skabet" så tror jeg helt bestemt du kan kalde ham til dig.

    En øvelse man træner især med hvalpe er at gøre sig mere spændende end det de har færten af. Det lærer vi i hvert fald til hvalpetræning, og selvfølgelig er der masser af guffer i kølvandet når de kommer, også ved indkald må jeg hellere tilføje.


  • #3   27. jul 2010 som charlotte f skriver. jeg har kun positive erfaringer med den form.
    min fik den ide da han var 8mdr at nu skulle der jagtes fugle og ikke lyttes efter mig!!
    jeg satte et langt tynd styk snor i ham, ligesom de der vasketøjssnore i strik.
    kom han ikke når jeg kaldte og løb videre trådte jeg på snoren. han stoppede op, kiggede forundret. jeg kaldte igen og han kom hen smiley
    sådan gjorde jeg en del gange. til sidst forstod han at når jeg kaldte så skulle man komme smiley



  • #4   28. jul 2010 Du skal nok også tænke på at han er lige nu er i "trods"alderen altså som en fræk "teenager" og han mener at du kan vente til han har undersøgt det han vil. ;o)
    Du har fået nogle rigtigt gode råd til at forhindre at han løber for langt væk, men du kan trøte dig med at han vil vokse fra det "hvis han lærte at lystre dig da han var yngre"
    hunde plejer at falde til ro omkring 1½ - 2års alderen afhængigaf race.
    Så bare rolig ;o) han skal nok blive "sød" igen.*Ss*


  • #5   29. jul 2010 mange tak for de gode råd. det er kun her på det sidste, at han er begyndt bare at stikke af, når han ser noget der er mere spændende. men vi har altid givet ham godbidder når han kommer og rost ham og han kan mange forskellige tricks...

    forresten, kan hunde godt få myggestik? han har nogle meget små buler nogle stedder, og da han er en dansk svensk gårdhund har han ikke nogen tyk pels eller skin??


  • #6   30. jul 2010 Hunde kan sagtens få myggestik. De reagere ligesom os, nogle får alm.små "buler" der klør af H til, mens andre får enorme "buler" der self.også klør af H til men som kan se helt vilde ud hvis vi/hunden bliver stukket i ansigtet. :o)

Kommentér på:
hjælp, min hund kommer ikke ved kalden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce