{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.085 visninger | Oprettet:

hvilken kennel {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og tænker på igen at skulle ha en hvalp, ikke det haster, da jeg stadig ikke er kommet over tabet af min dejlige dreng.

Men nu vil jeg garne hører om de erfaringer I har fra kennler, og gerne også hvis nogen kender til DHL tavler.
Den anden hund jeg havde var med DKK tavle, men kender ikke rigtig forskellen på de to.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken kennel
  • #1   12. jun 2010 Her er opdrætter som har DKK taver,

KENNEL ALLIBINA
    KENNEL BRIFER
    KENNEL DJ'APPE
    KENNEL AMAGER
    KENNEL BAYOGI
    KENNEL CHA'DE
    KENNEL MIERELLE

KENNEL DEGN
    KENNEL MØLLER’s
    KENNEL SUNDHUND
    KENNEL FAOLAN
    KENNEL 'OUDE HERDER'
    KENNEL HAJEN
    KENNEL PRI-WAT
    KENNEL HULGAARD
    KENNEL ROAGER
    KENNEL HYLDEBO
    KENNEL TOFT EGÅRDEN
    KENNEL LÆRKBO´s
    KENNEL VENDBO
    KENNEL SLAGTEREN

• #2   13. jun 2010 Det er kenneler som jeg selv vil ha en hund fra.

Kender flere som har konkurrence hunde fra de kenneler som jeg nævnt, og som køre godt ang. brugsegenskaberne.

Jeg har selv en Hulgaard.

• #3   13. jun 2010 H.B. Tak for det...
    Jeg vil se nærmere på dem...

Jeg har siddet og læst lidt om både DKK og DHL
    de skriver begge de er medlem af FCI og F.C.I hvad er forskellen her?

For hvad jeg kender til det er der jo kun en klub (DKK) der kan være medlem af FCI, ikke sandt?

• #5   13. jun 2010 Rænne: Mange tak, har du selv hund fra en af kennlerne?

• #7   13. jun 2010 Er det højavls- eller brugslinier du er interesseret i, når du når der til?

• #8   13. jun 2010 Jeg kunne godt tænke mig brugslinje, men er ikke sikker på jeg kan leve op til dens forventninger, den anden jeg havde var høj avl

• #10   13. jun 2010 Jeg ved ikke om jeg kan sætte mig nok i respekt, har en veninde med to brugs hunde, og hendes han hund prøver virkelig at løbe om hjørner med hende og er meget dominerende. Hun bliver nødt til at være en del mere hård i hendes opdragelse end jeg skulle over for min den gamle.

Hvad træning angår, synes jeg selv jeg kan tilbyde den meget. Jeg ønsker at træne med den ny hund og har DCH´s træneruddannelse.

• #12   13. jun 2010 Ja det ved jeg, men jeg vil gerne ha en hanhund igen, men jeg er bare ikke sikker på jeg har nok erfaring til at få en brugshund.

• #14   13. jun 2010 Jamen ikke frygteligt meget, jeg nåede kun at ha min anden hund i 3 år inden jeg måtte af med ham.

ellers er jeg vokset op med hunde af forskellige racer, men dem har jeg ikke rigtig stået for at opdrage.

• #16   13. jun 2010 Jeg har trænet alm. lydighed med ham siden han var helt lille hvalp, men kunnepå en måde godt tæmke mig at bruge den næste hund til I.P.O

Men for tiden er stå den nok kun på at kigge, jeg synes ikke jeg er helt klar til en ny, selvom det er frygteligt tomt. smiley

• #17   13. jun 2010 Jeg kan varmt anbefale Kennel Klintemarken (;
    Min schæfer er derfra, tag evt. et kig forbi (;

• #18   14. jun 2010 Sophie-Amalie O:
    Det er en lækker hund, du har der, hvordan er han at opdrage, tænker på om du skal være mere hård, eller?

Kender desværre ikke så meget til de grå schæfer, men kunne godt tænke mig en:)
    så bliver jo nødt til at hente oplysninger:)

• #19   14. jun 2010 Vibeke T: Jeg tror sagtent du kan klare en af brugs-linier.
    Bine er min første hund og er efter brugslinier, og jeg skal love for der er knald på hende.
    Jeg må da også lige indrømme, at hun har været en stor mundfuld, men nu hvor jeg har "lært hende at kende", ved jeg hvad hun har brug for træningsmæssigt for at være en glad og tilfreds hund.
    Ang. om man skal være mere hård, vil jeg mene det er meget forskelligt.
    Bine må man absolut ikke være hård overfor - Konsekvent ja, men ikke hård. Hvis jeg en gang i mellem har kommet til at være lidt for hård ved hende, så lukker hun fuldstændig af, og jeg kan godt glemme alt om at træne mere med hende den dag.

Hvis du gerne vil træne med den hver dag, så kan jeg kun anbefale at købe en af brugslinier. Hvis du påtænker kun at træne et par gange om ugen, så vil jeg anbefale en højavls.

• #20   14. jun 2010 Bine er købt ved www.skusterhuset.dk

• #21   14. jun 2010 Der er flere af kennelerne som bruger eller har brugt samme avlshunde i deres avl,

Men det er selføllig et spørgsmål om temperment, hvilken linie man vælger.

Nogen kennelr køre med meget høje drifter og temperment andre køre med mindre.

De fleste af de kenneler som jeg har nævnt, har afkom som i dag er tjenestehunde ved politi og forsvar, samt som konkurrencehund.

Så det er bare med at få en aftale med flere kenneler, om at få lidt mere at vide om deres hunde..

Alle kennelerne som jeg har nævnt har hjemmesider, så man kan læse lidt om dem.

• #22   14. jun 2010 tanja J: Tak for dit svar, det giver mig mere håb for, at jeg kan magte en brugshund...dejlig pige du har fået:)

H.B. Mange tak for dit svar, jeg vil se nærmere på dem og se om der er noget for mig.

• #23   15. jun 2010 Mange tak! Jeg må indrømme at jeg også er blever rigtig glad for hende :o)
    Troede slet ikke man kunne holde så meget af en hund :o)

• #24   15. jun 2010 Tanja J: nej man kommer til at holde af dem, det er det der gør det svært at komme af med dem igen:(

• #25   15. jun 2010 Ja - jeg glæder mig heller ikke til Bine en gang bliver gammel :o)

Men hun er da heldigvis kun 2 år og 8 mdr., så der er forhåbentligt mange år tilbage endnu :o)

• #26   15. jun 2010 ja det må man håbe...

• #27   16. jun 2010 Kennel Akacias, kan helt klart også anbefales, har en super hund derfra, og man får samtidig et rigtig godt sammen hold med opdrætter også, hvis det er det man gerne vil.

• #28   17. jun 2010 (link fjernet) kan også anbefales. :o) Det er grå schæfere med et rigtig dejligt temperament og masser af personlighed.

• #29   17. jun 2010 mange tak for alle jeres svar... jeg sidder stille og roligt og ser dem igennem, måske jeg finder min næste hund ved en af kennlerne:)

Men igen, så skal tiden være rigtig, jeg føler mig endnu ikke klar, da savnet af den anden stadig er for stort.

• #30   18. jun 2010 Hejsa
    Har lige set alle de forskellige indslag som er kommet ang kenneler, jeg har selv en hanhund fra kennel Karat selv om det meget udstilligs hunde kan de sagtens begå sig i diverse brugsprøver har selv BHP3 på min, med det vil jeg sige at vi har nok alle gode og dårlig ting om de forskellig kenneler så mit forslag til dig er grænsk nøje inden i dig selv hvad er det DU vil med din hund og så syntes jeg at du skal ta et kik ind på schæferhundeklubbens hjemmeside der står også en masse om de forskellige kennler, og ta så ud til nogle forskellige inden du bestemmer dig, for du skal også kunne snakke godt med opdrætteren og der er stor forskel på dem smiley

• #31   18. jun 2010 Ann G. Mange tak for di svar. Du har helt ret i, at jeg skal finde ud af helt præcis hvad det er jeg søger også. Bl.a. også derfor jeg ikke bare har købt en nu hund.

Grunden til jeg har forhørt mig lidt herinde omkring kennler er fordi jeg gerne vil ha for en ordentlig kennel, men igen er det jo smag og behag. Jeg selv havde en rigtig god oplevelse hvor jeg købte min anden hund, men derfor vil jeg også gerne høre om andre steder og se marked lidt af inden jeg beslutter mig for, at købe en ny hund.

Kommentér på:
hvilken kennel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce