{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kennelmærke
  • #1   20. maj 2010 Jeg tror det er i løbet af sommeren, men jeg er ikke sikker.

• #2   20. maj 2010 det ved ejg faktisk ikke , men jeg har lige meldt mig til den apgradering, som gør at man ikke behøver tage den nye uddannelse, når man har opdrætteruddannelsen og overbygningen.

Men hold da lige fast .. det koster 1000 kr for en enkelt dag og vi bliver flere hundrde mennesker .... det må da give penge i kassen til DKK

• #3   20. maj 2010 Plat...: Ja, det har jeg også meldt mig til. Det har f... at være godt! Btw... har fået mail om, at jeg er med på det ønskede hold, men ingenting om betaling... kommer der et girokort senere?

Ved heller ikke, hvornår de nye regler træder i kraft, men man kan garanteret finde det på DKKs hjemmeside.

• #4   20. maj 2010 Det er 1/6 eller 1/7 jeg er ikke sikker men det er snart.

• #5   20. maj 2010 Maj-Britt: er helt enig ... men hvor super kan det lige blive .. der kan da umuligt blive tale om at stille spørgsmpl i så stort et forum. Det bliver da vist bare højtlæsning ;-/

her er den besked jeg fik i dag:

Tak for tilmelding til opfølgningskurset.

Du/I er optaget på det ønskede hold.

Jeg sender girokort ud i løbet af efteråret.

Prisen bliver 1000,- pr deltager inkl. undervisning, materialer og forplejning (ikke aftensmad)

Med venlig hilsen/Kind regards

Tine Miang
    DANSK KENNEL KLUB
    Informationen

• #7   20. maj 2010 Pokkers. Jeg har ikke opdrætteruddannelsen, og det når jeg så heller ikke inden de nye regler træder i kraft.

Men.. på den anden side står jeg hellere ikke til at skulle lave, hvad var det.. 2?, kuld om året.

• #8   20. maj 2010 De nye regler gælder vel kun for kommende kennelmærke indehavere?

• #10   20. maj 2010 jeg regner heller ikke med at lave mere en 2 kuld om året ... MEN dette er den eneste gang, hvor man får muligheden for at tage opfølgningeskurset og kommer op på det nuiveau, uden at skulle tage det hele om. Så skulle jeg om mange år finde på at lave flere kuld, ja så er jeg helgarderet.

• #12   20. maj 2010 Christina: netop ... better safe then sorry smiley

• #13   20. maj 2010 Det ville jeg bestemt også hvis jeg allerede havde opdrætteruddannelsen, men det har jeg ikke og det får jeg ikke tid til inden for rimelig tid.

• #14   20. maj 2010 Hvad består "den nye uddannelse" af ?
    Og hvorfor er I alle så bange for ikke at nå at få taget den gamle ?

• #17   21. maj 2010 Mente nok det var sådan Christina....Jeg kommer aldrig til at lave mere end 2 kuld om året så ikke noget jeg behøver at tænke på...

• #19   21. maj 2010 ... det er godt nok en dyr fornøjelse!!!

• #21   21. maj 2010 Det er igen DKK's pengemaskine der tikker :o//

Christina...jeg kan da godt forstå du tager opfølgningsdelen når du har de to andre moduler :o)

• #22   21. maj 2010 som DKK opdrætter gennem 30 år har jeg ikke meget tilovers for de nye tiltage der kræves for at opdrætte - bliver man en bedre opdrætter ? får man bedre hvalpekøbere ? bliver hvalpene bedre ? Svar: næppe og jeg er bange for, at disse nye tiltag vil øge hvalpekuld uden stamtavler eller sundheds tjek - altså være til gavn for hundehandlere - jeg kan tage fejl, men tror det desværre ikke ........ så hånden på hjertet - hvorfor vil I som fremtidige opdrættere acceptere disse krav fra DKK uden at stille spørgsmålstegn -

• #23   21. maj 2010 Jeg synes det er mega irriterende at de altid lægger overbygningen på en hverdag i stedet for en weekend - hvorfor pokker skal man både betale og tage fri fra arbejde for det???

• #24   21. maj 2010 Pia P: Mig bekendt gælder reglerne for alle - ikke kun os, der laver DKK hvalpe. Om det kommer til at gå den ene eller den anden vej med hundehandlere? Ved det ikke - tror det afhænger af, hvor godt reglerne bliver håndhævet, særligt overfor folk udenfor DKK.

Og for folk, der, som dig, har stor erfaring, er der nok ikke meget at hente i et kursus, men det kunne der nemt være for andre.

Kravene er desuden ikke DKK's krav, men regeringens/folketingets, så vi kan vist stille lige så mange spørgsmålstegn til DKK, som vi vil. Faktum er, at var det ikke for DKK, skulle alle, der lavede over 2 kuld tage en 2-årig dyrepasseruddannelse. Det er vel næppe et bedre alternativ?

• #25   21. maj 2010 jeg syntes det er en helt urimelig pris for det opdrætter kursus - specielt når man tænker på at det bliver tvunget.. der ud over så har jeg forsøgt at få en plads på det i 6 mdr nu - men alt er booket. dvs folk der sidder og skal igang ikke kan komme videre fordi dkk ikke kan løfte opgaven som de selv har besluttet..

så nu har jeg bestemt at skide hul i den uddannelse.. jeg har alligevel kun hanhunde og skal have mærket af ren snopperi..

• #26   21. maj 2010 Hundemutter: Det er altså (mig bekendt) ikke DKK, der har besluttet det...

• #27   21. maj 2010 Nej hver du bare glad for at DKK fik det igennem overfor Justitsministeriet, ellers skulle man på 2 årig fuldtids dyrepasser uddannelse, hvis ellers man ville have mere end 2 kuld om året!

• #28   21. maj 2010 Vil lige give mit besyv med - har som Sidsel/Hundemutter i flere omgange forsøgt at komme på inden de nye regler træder i kraft efter 1/7.
    Jylland er fuldstændig optaget, og de starter først nye op i efteråret, men der er jeg da velkommen til at melde mig til. Synes det er ærgerligt- da jeg gerne vil vise mine evt. hvalpekøbere, at jeg også på denne måde holder mig opdateret med regler og nye tiltag. But so be it - kan ikke lige nu se mig bruge min 4500,- + 2 arbejdsfrie dage + transport. Men når jeg vinder i Lotto på lørdag, så kan alt lade sige gøre :o)
    Næ - så hellere bruge pengene på en masse overflødigt hundeudstyr. Det kan man jo aldrig få for meget af

• #29   21. maj 2010 Maj-Britt H - jeg kender ikke til at reglerne gælder for alle, der opdrætter hvalpe og set i klogskabens spejl, så kan det næppe lade sig gøre, så det bliver store tider for hundehandlere, desværre - det med en 2-årig uddannelse blev heldigvis taget af bordet, for her var da noget man i regeringen totalt havde misforstået - men hvad er nyt ? Det er lidt trist læsning at så mange gerne vil på kursus men alt er overtegnet - har I kontaktet DKK angående denne ventetid ? hvis ja, får I et tilfredsstillende svar ? Spørger af interesse .......

• #30   21. maj 2010 Jo, det kommer til at gælde ALLE, DKK har dog fået en aftale i stand så vi ikke behøver den 2-årige uddannelse.. Skal se efter et link når jeg vender tilbage fra min rygepause

• #31   21. maj 2010 Pow!

"3. Erhvervsmæssig handel med og opdræt af hunde

3.1. Personer omfatttet af uddannelseskravet

Ifølge § 28, stk. 2, i bekendtgørelse om erhvervsmæssig handel med og opdræt af hunde samt hundepensioner og hundeinternater, skal den eller de personer, der har det daglige ansvar for en virksomhed, der driver erhvervsmæssig handel med hunde eller erhvervsmæssigt opdræt af hunde, have gennemført en uddannelse og derved have erhvervet elementære kompetencer med hensyn til håndtering af hunde.

Ved ”erhvervsmæssig handel med hunde” forstås erhvervelse af hunde med videresalg for øje, jf. bekendtgørelsens § 2, stk. 1. Ved ”erhvervsmæssigt opdræt af hunde” forstås opdræt, hvor der med anvendelse af tre eller flere avlstæver avles tre eller flere kuld hvalpe årligt, jf. § 2, stk. 2.

Uddannelseskravet gælder ikke for erhvervsmæssig drift af hundepensioner og hundeinternater.

3.2. Indholdet af uddannelseskravet

Det følger af bekendtgørelsens § 28, stk. 2, at den eller de personer, der har det daglige ansvar for en virksomhed, som driver erhvervsmæssig handel med hunde eller erhvervsmæssigt opdræt af hunde, skal have gennemført en uddannelse vedrørende håndtering af hunde og derigennem have erhvervet viden om:

1) Den gældende lovgivning om dyreværn, smittebeskyttelse for hunde og indførsel af hunde

2) Hundeadfærd og hundevelfærd

3) Pasning og transport af hunde

4) Hygiejne, rengøring, desinfektion og affaldshåndtering

5) Ernæringslære og foderhåndtering

6) Smittebeskyttelse

7) Håndtering af hunde

8) Hundes følsomhed over for miljøpåvirkninger og stress

9) Hunderacegrupper

10) Sygdomslære og håndtering af skader

Justitsministeriet godkender uddannelser vedrørende håndtering af hunde, som sikrer opfyldelse af uddannelseskravet, jf. § 28, stk. 3.

Uddannelsesforløbet skal tilrettelægges således, at de ovenfor anførte emner bliver gennemgået, og undervisningen skal varetages af relevante fagfolk. Uddannelsesforløbet skal almindeligvis strække sig over mindst 32 timer.

3.3. Ikrafttrædelse

Uddannelseskravet for den eller de personer, der har det daglige ansvar for virksomheden, træder i kraft den 1. august 2010. For virksomheder, der før den 1. august 2010 er meddelt tilladelse til hold af hunde som led i erhvervsmæssig handel med hunde og erhvervsmæssigt opdræt af hunde, finder kravet dog først anvendelse fra den 1. januar 2013.

Justitsministeriet, den 3. februar 2010

Brian Mikkelsen"

http://retsinformation.w0.dk/Forms/R0710.aspx?id=129888

• #32   21. maj 2010 Jæs.. Findes der alternativer til DKK's opdrætteruddannelse der kun tager 32 timer? Hvis ikke er det eneste alternativ jo dyrepasseruddannelsen, som tager væsentligt længere tid

• #33   21. maj 2010 jeg har skam ingen problemer med at man indfører at folk skal tage opdrætteruddannelsen -- men så længe man ikke kan efterkomme den efterspørgsel så syntes jeg det er unfair..

men nu bestiller jeg mit kennelmærke -- så må vi se om jeg kan være så heldig -- og så bemidlet at jeg kan finde de 4500 kr som jeg mener er totalt optrækkeri.. til at tage uddannelsen..

jeg har egentlig ikke det storwe behov - sandsynligheden for der nogen sinde kommer en hvalp ud fra kennel akoya er ret minimal -- men jeg vil gerne beskytte navnet derfor vil jeg have mærket.

• #34   21. maj 2010 De tager vel ikke ens kennelmærke fordi man ikke har uddannelsen? Loven gælder jo kun erhvervsmæssigt opdræt, og der er ingen regel der siger at man SKAL opdrætte når man har kennelmærke (der er dog en regel a'la at man skal have kennelmærke hvis man laver 3 kuld )

• #35   21. maj 2010 Pia: Der kom Søster lige med "the smoking gun" - alle med over 2 kuld skal på kursus.

Jeg synes det er rigtig ærgerligt, at der er så mange, der ikke kan nå at tage den gamel uddannelse, men sådan er det jo, når der kommer nye tiltag og jeg mener egentlig ikke, at det er DKKs problem. Hvad DKK vælger at tage for det og om det er for dyrt... tja... markedet er jo frit, så det står enhver frit for at lave en lignende uddannelse til billigere penge.
    Det ville dog være på sin plads (ved ikke, om det allerede er sådan), hvis DKK medlemmer eller folk med kennelmærke kunne få kurset billigere end folk udenfor DKK.

• #36   21. maj 2010 Er DKK's kurser ikke forbeholdt medlemmerne?

• #37   21. maj 2010 DKK snakkede om at der skal være adgang for ikke medlemmer - men til en helt anden pris : )

• #38   21. maj 2010 Undskyld - men hvad sker der, hvis man "kommer til" at lave det 3. kuld hvalpe på et år ?

• #39   21. maj 2010 Sikkert ikke noget, men i princippet kan de vel sende en regning for et kennelmærke og nægte at reg hvalpene til den er betalt.

• #40   21. maj 2010 Jeg mente faktisk, om man får en bøde eller hvad.
    Man kan jo sagtens have et kennelmærke - uden at have en uddannelse. Hvis man ikke har planer om at have mere end 2 kuld om året.

• #41   21. maj 2010 Nå, du tænker på i forhold til loven, ikke reglen om kennelmærke...

"§ 31. Med bøde eller fængsel i indtil 4 måneder straffes den, der overtræder §§ 6-29, eller vilkår fastsat efter § 3, stk. 2, medmindre højere straf er forskyldt i medfør af anden lovgivning.
    Stk. 2. Der kan pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter reglerne i straffelovens 5. kapitel."
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Bekendtgoerelse_om_erhvervsmaessig_handel_med_og_opdraet_af_hunde_samt_hundepensioner_og_hundeinternater.pdf

• #42   22. maj 2010 jeg står af her - tænker på hvordan man fik kennelmærke i "gamle" dage, hvor man skulle bevise man kunne opdrætte noget, der var godt (mener det var 1 champion i hvert kuld man opdrættede) for at at ansøge om kennelmærke og blive godkendt ! Personligt fik jeg kennelmærke da jeg boede i England, hvor man ikke opdrætter uden - og da jeg kom hjem til DK blev kennelmærket overført - men må indrømme, at man da ryster på hovedet i England over alle de restriktioner der skal til for bare at opdrætte i Danmark ............... akja, men held og lykke til Jer der først nu begynder den lange gang til at blive opdrætter i DKK

• #43   22. maj 2010 Det vil aldrig bekymre mig hvad englænderne mener om de danske restriktioner når de har så massive sundhedsproblemer i udstillingslinierne derover. Der er en grund til at vi i norden er kendt for at lave solidt opdræt, og der spiller restriktionerne ind.

• #44   22. maj 2010 Tak Søster McFluff - det var lige det jeg eftersøgte.
    Det lyder rigtig godt. Alt andet ville også være skørt.
    Men jeg tænker - hvem vil overhovedet kontrollere at loven overholdes.
    Altså hvis man ikke har stamtavler på hundene.

• #45   22. maj 2010 Englænderne er skam med på det sundhedsflip, der er så moderne ! måske ikke i din race, men i min race er de og om ikke foran -

• #46   22. maj 2010 Altså, jeg ved da godt at KC i dag ser på at få indført sundhedsrestriktioner, takket være en vis video der fik sat fokus på de problemer der er "derovre" (min race var ikke med i videoen, men nej, de er ikke lige så interesseret i de øjenproblemer racen kan døje med), men det var da helt absurd at der alligevel skulle så voldsomme billeder af fuldstændigt handicappede dyr til at få sat gang i tingene.

Hvis de virkeligt er så flippede og moderne, hvad er det så de ryster på hovedet af?

Da jeg fik mit kennelmærke var der hverken krav om kurser, champions eller nogen form for eksisterende opdræt, og så mange år siden er det altså ikke (2007 eller 8). Så hvis det du skriver er rigtigt er det gået hen og blevet væsentligt MINDRE restriktivt end i de "gamle dage" du beskriver.

Jeg kan stadig lave opdræt uden at skulle på kursus. Jeg skal bare nøjes med at lave 1-2 kuld om året, hvilket nok ikke bliver noget problem idet jeg ikke har tænkt mig at leve af det alligevel. Planen er 1, måske 2, tæver, så der kan maks blive 2 kuld om året, hvis jeg overhovedet avler på dem.

Lisa
    Mit gæt er at det er noget politiet skal tage sig af, eller at man opretter et særligt kontor til det, men jeg ved det desværre ikke.

• #47   23. maj 2010 Jeg har tilmeldt mig, men ikke fordi eg regner med at lave mange kuld, men mere fordi jeg er meget videnbegærlig, og hele tiden forsøger, at få ny viden omkring det jeg interesserer mig for, og derfor deltager jeg i mange af DKK´s kurser.

/ Trine

• #48   23. maj 2010 Søster Mcfluff - der har været nogle krav da du søgte kennelmærke såsom, at du kun måtte opdrætte 3 kuld hvalpe uden at have kennelmærke - det jeg mente med, at man skulle bevise man lavede gode hvalpe er da at foretrække end at begynde ved slutningen, poste en masse penge i projekter/kurses og hvad ved jeg for så at ombestemme sig og kun opdrætte få kuld på grund af restriktioner ? Iøvrigt er englænderne længere fremme og har været det før omtalte film blev vist - så jeg ved ikke lige hvad denne film iflg din opfattelse skulle have sat skub i som der ikke i forvejen var almen viden i England - hvor man i det mindste tør hvor andre tier, for at bruge Ekstrabladets slogan ...........

Tror du virkelig politiet har resoucer til at overvåge at hundeopdræt går rigtigt til ? De har jo ikke engang tid til at hente løse hunde .........

• #49   23. maj 2010 Pia: Nu ved jeg ikke, om englænderne er "vågnet" tidligere i din race end i min (cavalieren, som ved Gud stod for skud i BBC's udsendelse), men det er et faktum, at cavalierenopdrættere i England virkelig har taget arbejdstøjet på og er begyndt at sundhedsundersøge hunde og reklamere med sunde hunde i en grad, som man bestemt ikke så tidligere (ting som, i min race, har været på den måde her hjemme i meget lang tid).

En ting, der skiller os meget fra England er, at resultater af (de fleste) sundhedsresultater findes offentligt tilgængeligt på Hundeweb og at de oplysninger ikke kan hemmeligholdes. Jeg synes det er et kanon redskab, at man kan se tilbage i hundenes linjer og se evt. sundhedspoblemer. Man kan, af gode grunde, ikke kende ejeren af alle hunde i alle tavler, så det ville være et uoverkommeligt arbejde at skulle tjekke op på den slags uden hundeweb.

• #50   23. maj 2010 ... og så synes jeg desuden ikke det er en fair måde at måle en opdrætter på, om han/hun kan lave x antal champions. min race er vi mellem 50 og 100 hunde på hver udstilling, så cert'erne hænger ikke på træerne.Modsat andre mindre racer, hvor der måske er 5 hunde hver gang.

Det kan desuden være forskelligt, hvem man som opdrættere vælger at sælge sine hunde til - nogle foretrækker opdrættere/udstillere, andre familier og andre igen folk, der vil dyrke sport med deres hund.
    Selv sælger jeg gerne de bedste til avl/udstilling, men jeg ville aldrig vælge en rigtig god familie fra til fordel for en opdrætter, hvis jeg var mere tryg ved at sælge til familien.

• #51   23. maj 2010 Et kennelmærke er jo ikke en kvalitetsbetegnelse.
    Jeg har tænkt mig, at jeg gerne vil have et kennelmærke. Mit opdræt vil kun være et "stueopdræt".
    Måske lidt egoistisk - men sjovt - at man til evig tid kan se, at en given hund lige netop er kommet fra mit opdræt.......

• #52   23. maj 2010 Jeg har det egentlig på samme måde. Kennelmærket er min mulighed for at få sat navn på mit arbejde - og det er vel i orden selvom hundene er ringe - ikke at jeg har tænke mig at avle ringe hunde, men at mit "navn" står på trækker ikke ligefrem fra i motivationen for at gøre et ordenligt stykke arbejde.

At man skal have kennelmærke ved 3 kuld indenfor 5 år er ikke et krav der stilles for at få lov at købe kennelmærke - der bliver det mærket der bliver krav for at få lov at registrere hvalpe i DKK. Måske misforsod jeg dig - jeg læste det som om du påstod at man i DKK har skullet (eller mener du "burde"?) opdrætte 3 x champs for at få lov at købe kennelmærke. Men er det ikke dobbelt så ærgeligt at have brugt tid og penge på at lave de champs uden at måtte "mærke" dem med sit personlige kennelnavn end at bruge en i-forhold-til-prisen-på-opdræt beskeden sum penge på at få retten til mærket og derefter ombestemme sig efter første kuld?

Jeg har fra start gjort mig et mål der hedder 1 kuld, og det kommer til at vente til jeg er færdig på Uni - i mellemtiden bruger jeg kennelmærket til at profilere mig i specialklubben, hvilket jeg forventer bliver en fordel når jeg når næste skridt idet jeg allerede har et "varemærke" i forhold til og hundehold. Hvis det første kuld går godt vil jeg gerne overveje 1 mere og så på det derefter, men jeg ville ærge mig over at nøjes med det ene kuld og ikke kunne sætte mit navn på mit arbejde, for jeg har ikke tænkt mig at lægge mindre tid, penge og enrgi i projektet som enhver anden kennelmærkeindehaver (og hvis ikke jeg gør er det jo fint at jeg kan fratages mit kennelmærke og dermed miste de penge jeg sméd der). Men altså, for mit vedkommende er det sundhedsrestriktionerne der gør at jeg overhovedet tør avle, for det gør forarbejdet uendeligt meget nemmere.

Al respekt for at du er af en anden mening, det vil jeg ikke forsøge at ændre på, men for mig personligt er de ting jeg forstår på dig skulle være ulemper en stor fordel i forhold til avl.

• #53   23. maj 2010 Jeg tror jeg får blandet lidt rundt i kennelmærke og opdrætteruddannelse...

Kennelmærke har jeg for, som jer andre, at kunne få mit navn på mit opdræt og for, at udenlandske opdrættere kan identificere mig.
    Kennelmærket forpligter jo ikke i sig selv, men jeg synes det forpligter, når alle kan se på navnet, hvor en hund kommer fra.

Opdrætteruddannelsen synes jeg er SUPER for alle, der har tænkt sig at lave bare et enkelt kuld. Selv tog jeg det, for at se, om jeg kunne lære lidt, men da jeg i kraft af min uddannelse ved en del om genetik, reproduktion mv., var det mest fordi jeg ser "Har taget DKK's opdrætteruddanelse"-mærket som en form for kvalitetsstempel, der siger, at en opdrætter har gidet sætte sig bare et minimum ind i tingene.

• #54   23. maj 2010 undskyld jeg lige bryder ind i min tråd ---

men der er vel ikke nogen af jer der kan svare på hvornår det træder i kraft det med opdrætteruddannelsen..

• #56   23. maj 2010 ja men er det lovgivningen eller dkk's interne regler

• #57   23. maj 2010 Det er fra selveste Hr Brian Mikkelsen

• #59   23. maj 2010 men jeg har bare hørt det skulle træde i kraft intærnt i dkk her i juni -- nogen der ved om det er sandt

Kommentér på:
kennelmærke

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce