{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Mishandlign- Hva gør jeg {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde som kender en som har en hund på et år det er en planding mellem en mops og carn terrier tror jeg det var men den bliver meget sjældent luftet sidste den blev luftet var for 18 timer siden og den får ikke mad så den er begyndt at gå i skraldespanden og i skabene for at finde mad, hun slår den og råber og skriger af den stakkels lille hund...
vi har haft kontaktet prolitiet og dyrenesbeskyttelse og de siger at de ikke kan gøre noget så længe hunden har vand... er der nogle der har en ide til hvad vi kan gøre for den stakkels lille hund ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mishandlign- Hva gør jeg
  • #1   4. apr 2010 Hun er totalt ligeglad med hvad vi siger smiley
    har mest lyst til at hente hunden selv men ja det er jo tyveri smiley


  • #2   4. apr 2010 Ja er helt sikker hun bor oppe ved min venindes ven og det ham som har fortalt det,

    må prøve at kontakte dem igen men de siger at så længe hunden har vand kan de ikke gøre noget smiley den kan jo ik leve af vand


  • #3   4. apr 2010 Få straks fat i dyresheriffen du kan finde kontaktoplysninger her www.alledyrsret.dk

  • #4   4. apr 2010 Gør jeg med det samme tak smiley

  • #6   4. apr 2010 Gizmo @ - håber ihvert fald der er flere som mig som vil gøre noget..

    jamen hvis jeg ikke kan finde nogle som gør noget ender det med jeg tager til aabenrå og henter den stakkels hund og tager den med hjem og sørge for den får et godt hjem... smiley
    jeg stoppre ikke før den lille hund har det godt igen


  • #7   4. apr 2010 Tænkte på .. hvis jeg får hentet hunden... er det tyveri ??
    og den står chippet i en gammel ejer ikke hende der har den eller hende hun har købt den af? hvad gør man med chipningen hvis det er ?? smiley for overvejer godt nok groft at få den lille vaps hentet og så få den fordret og fundet et godt hjem til den


  • #8   4. apr 2010 Hvor er jeg stolt af at du handler flot gået ;o)

    Du skal blot være klar over at hvis du selv henter hunden så er det tyveri og de kan politianmelde dig så det er ikke løsningen


  • #9   4. apr 2010 .::$::. Reiki Master .::$::. - nemlig det jeg tænkte.. det er tyveri og ja vil jo ik risikere hun melder mig... og ja først var planen at hende hunden og køre op til politiet med hunden og forklare dem historien så måtte de jo kunne gøre noget.. smiley men de vil ikke gøre noget så længe den har har vand smiley

  • #10   4. apr 2010 ja må prøve at se hva jeg kan gøre.. ellers ringer jeg til politiet og siger at hvis de ikke gør noget henter jeg altså hunden... så må de jo gøre noget.. smiley kan ikke passe de lukker øjnene for det

  • #12   4. apr 2010 Gizmo @ - har min veninde og hendes ven prøvet.. men hun er pisse ligeglad med hunden smiley det er prøvet flere gange... smiley

  • #14   4. apr 2010 Gizmo @ - er helt sikker på hun har en brist et eller andet sted.. smiley at hun kan behandle et dyr sådan og være ligelgad med det... hun må ha en brist et eller andet sted

  • #16   4. apr 2010 Så er alle dyrs ret kontaktet og de vil sende en person ud og kigge til hunden... håber så de gør noget ved det der ude

  • #17   4. apr 2010 Det er godt at du handler, men hvis det "eneste" problem der afholder dyrenesværn for at komme ind i sagen er, at hunden mangler vand - Ja, så ville jeg ringe og sige, at den ikke havde fri adgang til vand. Jeg ville gøre alt, hvad jeg kunne for at få dem ud og se til hunden...Og så håbe på, at vennen er hjemme, når der kommer besøg, så han kan forklare, hvad der sker... Hvis de bor sammen, hvor giver han så ikke hunden lidt mad og går tur med den? Jeg ville da ikke bare lade den gå der. Det ville jeg da ikke have samvittighed til

  • #18   5. apr 2010 jeg havde engang en bekendt som os lod sin hvalp gå i sit eget lort i et faldefærdigt hus, den hvalp var min hermanns søster... jeg fik et tip om at der var noget galt i det hjem, så jeg tog derud med nogle veninder en aften da vi viste han ikke var hjemme... der var så meget lort og affald at der kun lige var en smald sti gennem stuen hvor den gik.. han havde en 6-7 terraier stående med helt døde og indtørrede slanger og edderkopper. så klamt... men vi fik et af vinduerne op og jeg kunne lige hive hvalpen ud af huset i nakkeskindet. den var smurt ind i lort!! den rystede og var underernæret.
    Den har det heldigvis godt idag efter en hård omgang med træning på forskellige områder. den havde ikke tillid til mennesker eller andre dyr. den krøb sammen hver gang man bevægede sig osv... men den fik et godt hjem, det er det vigtigeste..


  • #19   5. apr 2010 kæmpe bra du handlet og varslet polit osv , håber de hjælper hunden...

    her i Norge kom det en lov i år at man skal melde hvis man ved om eller mistenker til dyremishandling , og det synes jeg er kæmpebra...

    håber på update om hva som sker med hunden


  • #20   5. apr 2010 En hund kan jo ikke leve af vand alene. :I
    At politiet ikke har ret mange ressourcer, og kan derfor være seje at få op af stolen.
    Du må få politiet overbevist om at det er ikke hvad der står i dyreværnsloven. Den skal have vand, mad og ikke udsættes for unødig lidelse og smerte.

    Dyreværnsorganisationer har ingen myndighed, og kan reelt ikke gøre noget. Personligt har jeg heller ikke fidus til dem. Kan fortælle at dyrenes beskyttelse opfordrede mig til at lukke en killing ud i naturen, for den kunne helt sikkert klare sig selv. I øvrigt mente de at det var en vildkat fordi den havde en tyk pels.
    Der mistede jeg den sidste rest af respekt jeg havde for dyrenes beskyttelse.
    ________________________________________________________

    Bekendtgørelse af dyreværnsloven 1)

    Herved bekendtgøres dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 344 af 13. maj 2005, med de ændringer, der følger af § 22 i lov nr. 538 af 8. juni 2006 og lov nr. 530 af 6. juni 2007.

    Kapitel 1

    Generelle bestemmelser

    § 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

    § 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.

    Kapitel 8

    Straf, gebyr m.v.

    § 28. Den, som ved overanstrengelse, vanrøgt eller på anden måde behandler dyr uforsvarligt, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år. Der skal ved udmålingen af straffen tages hensyn til, om der foreligger uforsvarlig eller grovere uforsvarlig behandling af dyr. Har forholdet haft karakter af mishandling, er straffen fængsel indtil 1 år, i gentagelsestilfælde indtil 2 år.

    Stk. 2. Medmindre højere straf er forskyldt efter stk. 1, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder den, der


    1) overtræder §§ 1-3, § 5, § 6, stk. 1, § 9, § 11, stk. 2 og 3, § 13, stk. 1, § 14, stk. 1 og 2, § 16, § 17, stk. 1-3, § 18, stk. 1, § 19 og § 24 a, stk. 4, eller

    2) tilsidesætter et vilkår for en tilladelse.


  • #21   5. apr 2010 Der kommer update senere i dag, jeg ringer til alle dyrs ret ingen og giver dem adressen så vil de sende en ud og kigge og hvis der stadig ik bliver gjort noget regner jeg med at kontakte politiet igen det bare ikke kan passe.. og hvis der stadig ik bliver gjort noget ja så henter jeg altså den stakkels lille hund

  • #23   5. apr 2010 Har snakket med ham fra alle dyrs ret igen, han mener at jeg skal hente hunden ...

    så vil nu prøve at tage kontakt til politiet igen og så give dem en læring i dyrevælfærdsloven som Line T siger


  • #25   5. apr 2010 Du skal simpelthen have et skulderklap fra mig.

    Du må gerne komme med en update senere


  • #26   5. apr 2010 Gizmo @ - det vil sige hvis jeg henter hunden og hun melder mig ka jeg bare sige jamen dem fra alle dyrs ret har sagt go for det ?? så bliver der ik noget ud af sagen ??

  • #27   5. apr 2010 Øhhhm....
    At Alle dyrs ret siger god for det, gør det da ikke mere lovligt.
    Alle dyrs ret er ingen myndighed, de har ikke lovhjemmel til noget...

    Sandra, du kan meldes for tyveri, og det uanset hvad en hvilken som helst dyreværnsorganisation siger...
    ... bare så du ved det....


  • #28   5. apr 2010 Tina J - det var også det jeg tænkte... men ja kontakter ham i morgen og siger at ja vi kan faktisk hente hunden men ja vil jo ik risikere at blive meldt for tyveri

  • #29   6. apr 2010 hvor er det fedt du gør noget, håber politiet nu vil træde ind så du ikke kommer i glemme for tyveri.



  • #30   6. apr 2010 Der er fundet nyt hjem til hunden.. vi arbejder nu på at få hentet hunden fra ejer så den nye ejer kan hente hunden... det er en af mine veninder som vil tage hunden til sig og give ham et godt hjem...

    Politiet bliver kontaktet i morgen for at høre om vi må hente hunden når formanden for alle dyrs ret siger den skal hentes men ikke slev har mulighed for at hente den...

    vi arbejder på højtryk for at få lille king op til min veninde så han kan få mad, vand, pleje og kærlighed som han nu mangler..


  • #31   7. apr 2010 Håber jeg også smiley

  • #32   7. apr 2010 godt at høre

  • #33   7. apr 2010 Dejligt at høre du har fundet en der gerne vil overtagee king og gi den et dejligt trykt hjem...håber politiet kan gi jer lov til at hente hunden

  • #34   7. apr 2010 Hvis hunden bliver hentet er det tyveri det er hvad politiet siger, og nu siger de det samme fra alle dyrs ret, som før sagde vi skulle hente hunden nu arbejder vi på at få hende til at give hunden fra sig frivilligt

  • #36   8. apr 2010 bare de dog kan blive enige....keep going the good job

  • #37   8. apr 2010 Det er også planen nu undersøger vi om hun vil gi hunden væk frivilligt.. ellers bliver der ringet til politiet og siger at hunden altså ikke har vand eller mad og hun slår den (da hun gør det har jeg senere fundet ud af )

Kommentér på:
Mishandlign- Hva gør jeg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce