1.260 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Sheltie Klub Sheltie Klub
Hvor mange er egentlig medlem af den officielle Dansk Shetland Sheepdog Klub ( www.sheltie.dk) ?
Hvad får i ud af medlemsskabet?
0 synes godt om
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Jeg dyrker desværre ikke så meget klubudstillingerne, men de er altså også drøn-hyggelige.
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 66
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 95
Deltager i de udstillinger jeg kan og nyder når klubbladet kommer....
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
mar 2006
Takker
mar 2006
YAY! Hvordan kommer du derhen?
dec 2006
Men kunne man ikke også begynde at tænke på HD i sheltieverdenen??
For at "forebygge" så meget som muligt så der ikke bliver et for stort problem inden for racen ligesom mange andre racer.!
Jeg kan godt se når en hund har HD og har set mange islandske fårehunde som "går sjovt", de går på en helt specielt måde. Jeg ved ikke om de har det som restrektion inden avl, men hvis ikke, så BURDE de virkelig tage at få det.!
Bare lige et eksempel, fra en ejer som virkelig er for HD fotografering når man selv har det inde på livet!!!
dec 2006
Ja. Jeg skal sku nok sige noget på et tidspunkt angående HD.
Men vil gerne selv være tilstede.
Jeg vil gerne på et tidspunkt gå ind og få en post i klubben. Gerne udstilingsudvalget og derudover vil jeg gerne når jeg bliver lydighedstræner gerne lave hold for sheltier på fyn. For det har vi ikke
Derudover vil jeg også være FCI dommer, være næstformand for LHS (lands hundesoignering for hunde, min veninde skal være formand
Jeg skal så også lige være hvalpemotivations instruktør samt kørekort til hund, og til sidst hunde adfærds behandler
mar 2006
På den anden side kan det godt tænkes at det bare er et spørgsmål om at snakke med de rigtige, men der kommer min (manglende) erfaring med sheltieverdenen mig igen til kort.
Mht transport: jeg prøver at låne min mors bil. Hvis det kan lade sig gøre kan vi finde ud af noget med at køre sammen (jeg bor i kbh k), ellers er jeg også med toget.
dec 2006
Jeg har da lyst til at fotografere Sonja om, men om hun så fik status C og blev avlsgodkendt så ville jeg ALDRIG avle på en C hofte. For mit vedkommende skal det være mindst B hofte og sådan en hofte SKAL for mit vedkommende avles med en A hofte.
Jeg gad godt at man over fx et årti lavede noget undersøgelse for at kunne vise et realistisk synspunkt over hvad der findes ude i DK.
Jeg tager hatten af for Tyskland. Synes kun jeg har været inde på tyske kennels hjemmeside hvor de har HD fotograferet deres hunde.
Derudover så er det ikke ens egen dyrelæge som skal sige hvad status er på hunden, for det er de slet ikke kvalificerede nok til da de tager det per øjemål. Og hvis DKK så skal have resultatet og sige status så er det også lidt dyrere.
Jeg betalte 1800 kr for foto af HD, AD og OCD. Om man ikke vil have AD og OCD med så er prisen det samme. Derudover skal man printe et skema ud fra DKK som koster 107kr styks. Det vil sige 1800 + (3*107) = 2121 kr. Dyrt, men vil man gøre det ordentligt ?!?!
mar 2006
dec 2006
Det er bare ekstrem mange penge at bruge igen igen!
Måske min moar vil betale?
Ved du hvor det er gjort henne??
dec 2006
Kan du spørge Lotte?? Bare send som PB.
mar 2006
Og så kan det foretages meget tidligere end OFA bedømmelsen. Hvorfor det ikke er adopteret som den officielle metode endnu forstår jeg ikke.
Christina. Mht at finde en god røntgen dyrlæge - prøv at spørge i store forum. Jeg kender til andre brugere der har skiftet dylle pga skævvridning og dårlig billedkvali, men kan selfølgelig ikke huske hvem de er.
dec 2006
mar 2006
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 13 Svar: 172
Og denne gang møder jeg også op til generalforsamling, for jeg går stærkt ind for krav om øjenlysning. Vi kan simpelthen ikke være andet bekendt.
Mht. HD-fotografering, så synes jeg også, at det er noget, man bør overveje. Men kan jo godt se, at der kan være fejldiagnoser.
Hvilket der jo også er på øjenlysninger, - men det er ingen grund til at lade være.
Hvad jeg dog ikke kan forstå er, hvorfor man aldrig sætter spørgsmålstegn ved f.eks. A-hofter, hvem siger at de så er korrekte?? Måske det er C-hofter. Hvis man kan gå fra D til A, så kan man vel også gå fra A til D????
Fejldiagnoserne bør ihvertfald ikke være en grund til at lade være, efter min mening. Men kan godt forstå problematikken i fejlene.
Jeg ved dog ikke, om jeg ville avle på en hund, der har gået fra D til A hofter, - for inde i mit baghoved ville tvivlen lure, - og man burde måske få fotograferet en gang til??????
jan 2006
Men fra D til A, kan jeg ikke finde (eller også er mine briller ikke helt nypudsede
Christina, - du kan altid på hundeweb se navnet på dyrlægen, der har fotograferet.
jan 2006
mar 2006
Sheltie Klub
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside