{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Atopica-vet
  • #2   29. mar 2010 Vi er i gang med at prøve det.

1 md 1 hver dag - 50 mg og nu 1 hver anden dag.

Muligvis virker det - R2 har svinget op og ned med kløe og småsår i pelsen, men er også i gang med allergivacc. og mangler 2 endnu.

Vi har oplevet - uden at kunne finde ud af hvorfor - at R2 et par timer efter indtagelsen af Atopicaen får kraftigere kløe, som så stilner af .

Endvidere har han et par gange kastet op - også selvom vi nøje har overholdt tidspunkterne med fodring.

Atopica gives mindst 2 timer før fodring eller mindst 2 timer efter fodring.

• #3   29. mar 2010 Hejsa

Jeg eller retter min hund har spist atopica i et par år, men nu er det ca. en måned siden hun sidst har fået en pille. Jeg er sikker på at det har reddet hende, da hun ellers ville have været på binyrebarkhormon. Hendes bivirkninger har være evig tynd mave, men det forsvandt efterhånden som vi trappede ned i dosis. Derudover blev hendes allergi værre, da vi brugte den dosis, som står på pakken, men da den blev lavet om til hver anden dag, blev hun hurtigt bedre.

Det er min erfaring, at man skal passe på med, at give pillen på tom mave, derfor fik hun en håndfuld mad inden hun fik pillen og et knakbrød eller en riskage som godbid for at spise pillen, så havde hun aldrig opkastninger. Det skal dog siges, at dette strider imod anvisningerne på pakken og derfor er på eget ansvar.

Hver gang jeg er gået ned i dosis, har hun fået lidt rødme på maven, men så har jeg skiftet lidt mellem ny og gammel dosis og så er det gået over.

Jeg kan ikke lige komme i tanke om mere, men jeg svare gerne hvis der er spørgsmål.

• #4   29. mar 2010 Foucault har været på Atopica siden sidst i november, og har den sidst måneds tid fået halv dosis. Det virker til at have taget toppen af kløen, men i virkeligheden kan det også være specialshampooen Allermyl, som jeg vasker hans poter i ca. 2 gange om ugen. Det er virkelig en god shampoo, der helt klart virker.

Foucault reagerede ret kraftig på Atopica de første 2-3 uger, men ifølge indlægssedlen så er det meget normalt de første 14 dages tid. Det værste var et par gange, hvor det simpelthen stod ud med lys væske af fra tarmen. Og han nærmest 'skreg' af det, så det var tydeligvis smertefuldt. Puha. Det gik da heldigvis over, men det var ikke rart at være vidne til og så vide, at det var noget man selv havde givet ham, der gav sådan en reaktion.

Nu er der heldigvis ikke noget mere, men han kan stadig kaste op af det. Jeg har i øvrigt samme erfaring som Louise. Atopica'en er meget hårdere ved maven, hvis den er helt tom, og også lidt for hård efter min vurdering. Så jeg har heller ikke helt holdt det med ingen mad 2 timer før og efter.

Kommentér på:
Atopica-vet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce